بازار _اقتصاد دهم_امیرمهدی قدیمی

مطللب پایین درسنامه به همراه تست از بازار اقتصاد دهم میباشد

بازار _اقتصاد دهم_امیرمهدی قدیمی

بسم الله الرحمن الرحیم)

مطلب پایین  درسنامه به همراه تست از مبحث "‌بازار" اقتصاد دهم میباشد که منطبق بر آزمون ۷ آبان طراحی شده  توسط

امیرمهدی قدیمی رتبه204کنکور سراسری 1400 دانشجوی حسابداری روزانه دانشگاه تهران با درصد اقتصاد کنکور90%

(چگونگی شکل گیری بازار)

دلایل شکل گیری بازار:

الف)توانایی انسانها در تولید کالاها و خدمات باهم متفاوت است ،در نتیجه انسانها به تنهایی نمیتوانند نیازهای خودرا براورده کنند،بنابراین انسانها نیاز به تعاون و همکاری دارند.

ب)افراد ممکن است در نوع خاصی از تولید مهارت پیدا کنند و نتایج کار خودرا با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

افراد اجتماع به 2دسته تقسیم میشوند:

1)عرضه کننده (تولید کننده)

2)تقاضا کننده(مصرف کننده)

نکته:تعامل خوب میان عرضه کننده و مصرف کننده و تجارت سالم وعادلانه موجب شکل گیری منافع دوسویه و بهبود زندگی همه طرف ها میشود.

رفتار اقتصادی:

رفتار اقتصادی عبارت است از چگونگی تصمیم گیری واقدام هریک از تولید کنندگان (عرضه کنندگان)ومصرف کنندگان (تقاضاکنندگان)و نیز واکنش آن ها نسبت به تغییرات وضعیت اقتصادی.

عواملی که بر رفتار مصرفکنندگان تاثیر میگذارد:

1)قیمت کالا

2)درآمد

3)سلیقه شخصی

4)تبلیغات

5)قیمت سایر کالاها

عواملی که بر رفتار تولیدکنندگان تاثیر میگذارد:

1)سطح قیمت کالای مورد نظر 

2)هزینه های تولید

3)پیش بینی تولید کنندگان در مورد رونق یا رکود بازار

(تست ها)

-کدام یک از گزینه های زیر از عوامل تاثیر گذار بر رفتار مصرف کنندگان نیست؟

1)قیمت کالا

2)تبلیغات

3)درآمد

4)قیمت های عوامل تولید

پاسخ:گزینه4

گزینه 4از عوامل تاثیرگذار بر رفتار تولیدکنندگان است.

-کدام گزینه از نظر علم اقتصاد نادرست است؟

1)توانایی انسانها در تولید کالاو خدمات با هم یکسان است

2)بازار از تعامل میان تولیدکننده و مصرف کننده شکل میگیرد

3)با افزایش قیمت کالا میزان مصرف آن کاهش می یابد

4)سلیقه شخصی بر ر فتار مصرف کننده تاثیر میگذارد

پاسخ:گزینه1

توانایی انسانها در تولید و...متفاوت است.

منبع :

فایل های ضمیمه

Menu