گفت و گو با ملیکا عرب کوهسار - رتبه 5 منطقه 3 - کنکور هنر 1400

گفت و گو با ملیکا عرب کوهسار - رتبه 5 منطقه 3 - رتبه 93 کشوری - کنکور هنر 1400 - قهرمان پیوستگی آزمون‌های قلم چی

گفت و گو با ملیکا عرب کوهسار - رتبه 5 منطقه 3 - کنکور هنر 1400

مشاهده صفحه شخصی ملیکا عرب کوهسار

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  ملیکا عرب کوهسار                  
نام شهر:  گنبد
رشته تحصیلی : هنر
میانگین تراز: 6966
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: 3
رتبه هنر در منطقه : 5
سابقه در کانون : 4 سال
تعداد آزمون : 96
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه نمونه دولتي بصيرت
نام پشتیبان : گلناز منوچهری


 میانگین درصد هر درس در آزمون های برنامه ای  کانون:

ادبیات 60٪ - عربی : 60٪ - دین و زندگی : 90٪ - زبان : 85 ٪ 

درک عمومی هنر : 85 ٪ - درک عمومی ریاضی فیزیک : 80٪ - ترسیم فنی 60٪ - 

خلاقیت تصویری : 55٪ - خلا قیت نمایشی : 30٪ - خلاقیت موسیقی : 20 ٪ْ – خواص مواد : 60٪


نام و نوع مدارس : ابتدایی: مدرسه جعفری

متوسطه 1: نمونه دولتی

متوسطه 2: نمونه بصیرت


شرکت در آزمون های کانون


  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

_ سال یازدهم آزمون های تجربی کانون را شرکت می کردم پیشنهاد خانواده در سال بعد را در رشته هنر ثبت نام کردم.


آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟

_ دوستانم در آزمون های کانون شرکت می کردند من هم تصمیم گرفتم که در این آزمون ها شرکت کنم.


 آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

_ بله در همه ی آزمون ها شرکت کردم کلا هیچ آزمونی غیبتی نداشتم و خودم به این نتیجه رسیدم که حتی اگر آمادگی هم نداشته باشم شرکت کنم تا بتوانم نقاط ضعف خودم را بشناسم و خودم را آزمایش کرده باشم.


اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

_ اولین آزمونی که دادم آزمون جامع اول تابستان بود و ترازم 5645 شد و خوب دلیلش این بود که کم هنوز تمام درس ها را نخوانده بودم و می بینید که آزمون بعدی 6934 شدم با این حال این تراز هم من را راضی نمی کرد و بالاخره توانستم باتلاش بیشتر 7400 هم برسم و خوب این مشخصه که با تلاش و پشتکار بیشتر نتیجه ی بهتر ی می گیریم.


وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردی ؟

_ وضعیت درسی من خوب بود کانون فقط باعث شد که درس خواندن من با قاعده تر باشد.


برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردید و از کسی کمک گرفتید؟

_ بله خیلی از افراد دوستان و آشنایان


چه خاطره‌ی خوبی از شركت درآزمون‌های کانون داری؟

_ وقتی ترازم بالا باشد خوشحال می شدم و انگیزه می گرفتم و هر وقت ترازم پایین بود ناراحت و دلسرد می شدم و بعد از یک مدت فهمیدم که نباید با هر تغییر ترازی زود خوشحال و یا ناراحت بشم و از اشتباهاتم درس بگیرم و سعی کنم که بهتر بشم.


بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتید؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده است؟

_ با توجه به اینکه آزمون های قلم چی طبق یک برنامه است و این باعث شد که درس خوندن من با نظم تر و قانون مند تر شود و این به من کمک و یاری کرد.  


 


چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ 

_ برنامه راهبردی هدف من در این دو هفته بین آزمون ها را مشخص می کرد من با توجه به آن برای این دو هفته برنامه ریزی می کردم تا به تمام درس ها برسم و هم برنامه راهبردی بطور کامل مشخص می کرد که از چه قسمت هایی در آزمون پیشرو می آید و من اگر برای آزمون به درس نمی رسیدم آنرا در برنامه مشخص می کردم تا برای بعد آنرا بخوانم.


آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد ؟

_ بعد از اینکه مباحث یک درس را می خوندم تست های همان درس را در آزمون هدفگذاری می زدم تا متوجه بشم که تا چه حدآن درس را خوب یاد گرفتم و اگر اشکالی هست آنرا برطرف کنم.


بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟

_ من کتابهای آبی کانون را هم برای دروس اختصاصی داشتم و از تست های آن استفاده می کردم و خوبی کتاب آبی ترسیم فنی هم در آموزش و مرور این درس برای من این بود که تست های آن به صورتی مبحثی قرار گرفته بود و پاسخ نامه تشریحی خوبی داشت و همچنین کتاب آبی خواص مواد آن خیلی کمکم کرد چون من بیشتر در این تست می زدم تا از روی کتاب آن را بخوانم و این درس را بیشتر به صورت تست محور یاد گرفتم.


وقتی مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

_ من برنامه را بعد از تایم کلاسها شروع می کردم و دو روز آخر هفته هم برنامه سبک تری داشت تا اگر احتمالا به درس نرسیدم آنرا آخر هفته بخوانم.


کارنامه و سایت 


از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

_ بیشتر برای گرفتن کارنامه آزمون ها استفاده می کردم ولی کارنامه 5 نوع درس و کارنامه مبحثی هم خیلی کمک کردند تا متوجه بشم که روی چه درسهایی بیشتر تمرکز کنم و همچنین کارنامه اشتباهات که خرداد ماه برای مرور کلی دروس از آن استفاده کردم.


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كردید؟

_ من هر جمعه از ساعت 4 بعد از ظهر منتظر کارنامه بودم و بیشتر روی درصد ها تمرکز داشتم تا ببینم که پیشرفت داشتم یا نه.


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

_ از اولین درس شروع به بررسی سوال ها می کردم و بطور کامل پاسخنامه را می خواندم و در سوال های اشتباه اگر نکته ای بود حتما آنرا یادداشت می کردم.


از کدام ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کردید؟

_ سایت کانون و کانال تلگرامی کانون


به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ 

_ کارنامه مبحثی – کارنامه 5 نوع درس و کارنامه اشتباهات و کارنامه اصلی


آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

_ بله داشتم . کمک زیادی می کرد تا تایم مطالعه روزانه و هفتگی را داشته باشم و من هر گاه در آزمون درصد پایین کسب می کردم به آن رجوع می کردم تا ببینم آیا در آن درس کوتاهی داشته ام یا نه.


 از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟

_ بله . خیلی کمک کننده بود . در دفتر برنامه ریزی تایم مطالعه هر هفته و هر روز و هر درس بصورت جدا مشخص بود و به کمک اینها من می توانستم بهتر برنامه ریزی کنم  و متوجه بشم که چقدر برای هر درس زمان مشخص کنم.


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

_ بطور کلی من هر درس را مطالعه می کردم سپس سراغ تست ها می رفتم و اگر تستی را اشتباه می زدم دوباره برمی گشتم و آن را حل می کردم با اینحال یکسری درسها مانند دین و زندگی و درک عمومی و خلاقیت نمایشی نیاز به مطالعه کتبی بیشتری داشته ولی درسهایی مثل ریاضی – ترسیم فنی – زبان – خواص مواد بیشتر تست کار می کردم تا اینکه روخوانی کنم و برای مرور دروس هم سراغ نکته ها و تست های علامت دار می رفتم.




ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟

سال دهم و یازدهم بطور میانگین 5 ساعت بود و سال دوازدهم تابستان 6 ساعت که توانستم تا نوروز به 8 ساعت و بعد از آن به 10 -11  ساعت برسونم.


پیشخوانی در تابستان را چگونه انجام می‌ دادید؟ 

من در تابستان کتاب های درسی و وزارتی را بطور کامل مطالعه کردم و سپس سراغ کتاب های دیگر رفتم و خودم در خانه آنها را می خواندم.


روش های مدیریت زمان


برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

_ در سه جلسه کنکور از روشهای زمان نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم و خدا را شکر زمان کم نیاوردم و تمام درس ها را طبق ترتیب دفترچه پیش رفتم تنها ریاضی بود که آن را اخر از همه گذاشتم تا زمان بیشتری را صرف آن کنم.


چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟

_ با نام و یاد خدا آزمون را شروع کردم و سعی کردم که به خودم گوشزد کنم که کنکور هم مثل تمام آزمون هایی است که در طول سال داده ام و انشاء الله نتیجه ی خوبی هم کسب خواهم کرد . سطح سوالات عمومی خوب بود ولی وقتی درک عمومی رسیدم بخاطر اینکه بودجه بندی آن با سالهای قبل و توقعاتی که داشتم متفاوت بود باعث شد تا حدودی بهم بریزم ولی خودم را آرام کردم و سعی کردم تا جایی که می توانم به سوالات پاسخ بدم و تعداد اشتباهاتم را کم کنم درسهای بعدی هم تا حدی چالش برانگیز بود و من بیشتر سعی کردم تا سوال اشتباهی نزنم که تاثیر منفی نزارد.


بهترین پشتیبان خود را در کانون معرفی کنید و چه کمکی به شما کرده است.

_ همه ی پشتیبان ها با من خوب بودند و تا جایی که توانستند من را کمک کردند خانم ها تارا بحرینی و حورا حاجی عزیزی بسیار من را کمک کردند و پشتیبان من بودند و راهنمایی های آن ها باعث شده که من بتوانم بهتر عمل کنم و از آنها بسیار متشکرم.


منبع آموزشی و ابزارهای کانونی که از آنها استفاده کرده اید را نام ببرید.

_ کتاب های تست آبی کانون – کتاب زرد – کتاب سبز


موفقیت و افتخارات کسب شده خود را نام ببرید

_ رتبه سوم نقاشی در مسابقات شهری – کسب رتبه اول در مسابقه روزنامه دیواری جشنواره نوجوان سالم – رتبه اول مسابقه کالای ایرانی در سطح استانی – رتبه اول مسابقات طراحی با مداد – رتبه اول شهرستانی مسابقات طراحی با مداد.

برای آگاهی از شرایط ثبت نام در آزمون های برنامه ای کانون فرم موجود را تکمیل کنید. ( کلیک کنید )