معرفی کتاب سه سطحی فارسی دوم دبستان:
یکی از درسهایی که در دوره دبستان باید به آن توجه شود، درس فارسی است.
دلیل این اهمیت، این است که مهارت خواندن وفهمیدن پایه و زیربنای یادگیری سایر دروس است و عموماً این درس از نگاه دانش آموزان ساده تلقی میشود و به آن توجه نمیشود.
به علاوه نتایج آزمونها نشان میدهد، دانش آموزان به بخشهای مختلف کتاب فارسی آشنا نیستند، بخشهایی مانند شعرحفظی، دستورزبان، معنی کلمه و ...
از طرفی دانش آموزان دوم دبستانی، به تازگی نوشتن را شروع کردهاند و عموماً در نوشتن ضعف دارند و کند هستند.
کتاب سه سطحی فارسی دوم دبستان، کتاب مناسبی برای آموختن بخشهای مختلف فارسی به همراه تمرینهای چهارگزینهای و متنوع است که با توجه به چهارگزینهای بودن سؤالات در نوشتن دانش آموز را خسته نمیکند.
منبع این سؤالات آزمونهای برگزار شده کانون در سه سال اخیر است.
سؤالات کتابهای سه سطحی طبقهبندی شدهاند. این طبقه بندی بر اساس درصد مراجعه دانش آموزان به سؤال در آزمونهای کانون مشخص شده است.پس بر اساس توانمندی دانش اموز میتوان از یکی از سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار یا دشوارتر شروع به حل سؤالات نمایند.
برای تمام سؤالات آدرس از کتاب درسی نوشته شده است تا در صورت نیاز به صفحه کتاب درسی مراجعه کنند و مطلب را از کتاب بازخوانی کنند.
برای تمام سؤالات پاسخ تشریحی نوشته شده است که یادگیری دانش آموز را تکمیل میکند.
چیدمان کتاب به صورت درس محور و منطبق بر کتاب فارسی دوم دبستان است.
