کتاب سه سطحی فارسی دوم دبستان:
در سالهای اول و دوم دبستان،درس فارسی مهمترین درس به شمار میآید چرا که لازمه آموزش و یادگیری توانایی خواندن و فهمیدن مطالب است. کتاب سه سطحی فارسی به دانش آموزان کمک میکند تا در درس فارسی به تسلط کامل برسند ولی چگونه؟
درس فارسی بخشهای مختلف نگارش، درک و فهم، دستور زبان، جملهسازی، حفظ شعر و ... دارد که دانش آموزان با این تقسیم بندی آشنایی کافی ندارند. در این کتاب، تمام تیپهای ذکر شده فارسی مورد توجه قرار گرفته و از آن تست مطرح شده است. به علاوه این تستها از نظر سطح دشواری تقسیم بندی شدهاند. مانند سایر کتاب های سه سطحی تستها در این کتاب به ترتیب زیردر سه سطح دسته بندی شدهاند.
نسبتاً دشوار: 162 سؤال
دشوار: 113 سؤال
دشوارتر: 58 سؤال
دانش آموز، با توجه به سطح آموزشی خود از بخش نسبتاً دشوار یا دشوار شروع به حل سؤالها میکند. با حل سؤالها و رفع ایرادهای احتمالی یادگیری او کامل میشود و میتواند به سطح بعدی برود.سطح دشواری سؤالها کمکم افزایش پیدا میکند به گونهای که دانش آموز این روند دشوار شدن را احساس نمیکند ولی اگر به نمودار ابتدای هر درس مراجعه کنید این شیب ملایم در دشوار شدن سؤالات را خواهید دید.
سطح دشواری سؤالات چگونه تعیین شده است؟
سؤالات این کتاب، سؤالات آزمونهای کانون هستند که پس از برگزاری و مشخص شدن درصد مراجعه به سؤال و درصد پاسخگویی به آن، انتخاب شده و در کتاب قرار داده شده اند.
شیب این دشوار شدن کم است یعنی همانطور که درنمودارهای ابتدای هردرس در کتاب نشان داده شده، هر سؤال کمی دشوارتر از سؤال قبلی است و دانش آموز این شیب ملایم به سمت دشواری سؤالها را حس نمیکند. با رسیدن به انتهای سؤالات میزان تسلط او بیشتر خواهد شد.
این کتاب به تمامی دانش آموزان دوم دبستانی با هر سطح دانشی توصیه میشود.
