امیرحسین عبرت بین: گفتوگو با فرزین رجایی رتبه 24 منطقه 1 کنکور تجربی 99 از شهر شیراز
حضور در کانون، آزمونهای برنامهای و برنامهی راهبردی
من دوران دبستان را در مدرسه توحید و متوسطه دوره اول ودوم را در دبیرستان شهید دستغیب 1 سپری کردم.برنامه ای بودن آزمون ها سبب شد در کانون ثبت نام کنم.از سال چهارم به کانون امدم. من به صورت ناپیوسته در سال های چهارم تا ششم و دهم تا دوازدهم کانونی بودم.
پیشرفت درسی که در این مدت دیدم سبب پیوستگی من بود.
اولین تراز من ۷۱۵۳ بود؛ رقابت با دیگران انگیزه ام برای پیشرفت بود.
مهمترین ویژگی آزمونهای برنامهای کانون به نظر من برنامه ریزی منظم و مرور زیاد مطالب است.
در سال های پایه به علت بیماری دو غیبت داشتم. در سال دوازدهم غیبت نداشتم زیرا غیبت باعث عقب افتادن از برنامه می شود .برنامه مدرسه با برنامه کانون تفاوت زیادی نداشت و تا حد زیادی هماهنگ بود و اندک تفاوت ها را با پیشخوانی مطالب بر طرف می کردم
کلکسیون روش مطالعه
نقاط قوت فرزین
فیزیک: اول درسنامه یک کتاب کمک درسی را مطالعه می کردم وبعد تست همان کتاب را حل می کردم و بعد دبیر مطلب را درس می داد و من هم کتاب های بعدی را حل می کردم و به علت حل سوال زیاد این درس نقطه قوت من بود.
شیمی: اول کتاب درسی را به طور کامل مطالعه می کردم بعد درسنامه کتاب کمک درسی را مطالعه می کردم وتست های آن کتاب را حل می کردم و بعد تست کتاب های دیگر را حل می کردم و کاب درسی را مرور می کردم و به علت حل سوال زیاد و مرور زیاد این درس نقطه قوت من بود
دروس چالشی فرزین
ادبیات: در ابتدا به صورت درس به درس مطالعه می کردم و البته زمان کمتری می گذاشتم؛ ولی در ادامه با پیشنهاد دبیر تست موضوعی را هم وارد برنامه ام کردم و بیشتر به صورت موضوعی مطالعه می کردم.
زیست: در ابتدا بیشتر تست می زدم و اهمیت کمتری به متن کتاب می دادم ولی در ادامه با پیشنهاد دبیر زمان بیشتری برای مطالعه کتاب و مرور بیشتر مطالب می گذاشتم.
منابع مطالعاتی
من از کتابهای سه سطحی فیزیک وریاضی استفاده میکردم. مهمترین ویژگیهای کتابهای سهسطحی از نظر من این است که سوالات شناسنامه دار بودند و سطح سوالات خیلی مناسب بود و کتاب های خیلی خوبی برای مرور مباحث هستند.
اطلاعرسانی (سایت کانون، مجلهی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه
من روزی یک بار به سایت کانون مراجعه میکردم.جذابترین بخش های کانون برایم گفت و گو با رتبه ها و دانش آموزان برتر و صفحه مقطع بود.
بیشتر از کارنامه اصلی آزمون استفاده میکردمزیرا اطلاعات خوبی درباره موقعیتم در میان دیگر دانش آموزان می داد .
از مجله ی سرای دانش قسمتهای گفتوگو با نفرات برتر، گفتوگو با دانشآموزان برتر، گفتوگو با اولیا را میخواندم.گفت وگو با آقای پاشاپور یگانه رتبه 8 سال 96 تاثیر بیشتری روی من داشت.
خانواده
همه مرا به خونسرد بودن و داشتن برنامه منظم می شناسند
تحصیلات پدرم دکترا است و ایشان دندانپزشک اند؛ تحصیلات مادرم کارشناس مامایی است و خانه دارند.یک برادر دارم که کلاس دهم است ؛کلاس پنجم و ششم کانونی بوده و امسال هم شرکت می کند.تعداد زیادی از دانش آموزان مدرسه ما در آزمون ها کانون شرکت می کردند که دانش آموزان درس خوانی بودند.
یک خاطرهی آموزشی از آزمونهای برنامهای کانون
در برخی آزمون ها با اینکه به بودجه بندی نرسیده بودم ، در آزمون شرکت می کردم و برخلاف انتظارم نتیجه خیلی بدی نمی گرفتم و آن عقب ماندگی بخش کوچکی از آزمون است و نباید کل آزمون را فدای چند مبحث کرد .
درصد هایی که در کنکور کسب کردم:
ادبیات ۶۴
دینی ۸۶.۷
زبان ۸۲.۷
عربی۸۶.۷
ریاضی۸۷.۸
زیست ۶۵.۷
فیزیک ۸۰
شیمی ۹۲.۴
روز کنکور و سایر موارد
کولر کلاس ما خراب بود و کلاس بسیار گرم شده بود ودر میانه آزمون مسئول تاسیسات برای درست کردن کولر نردبان در کنار من گذاشت و مشغول تعمیر شد.
از روشهای مدیریت زمان زمانهای نقصانی و استراتژی بازگشت در جلسهی کنکور استفاده کردم.
زمانهای نقصانی برایم مؤثرتر بود زیرا باعث آرامش در آزمون می شود.
در دروس عمومی ۲۰ دقیقه اضافه اوردم که ابتدا ادبیات و سپس عربی را مرور کردم.در دروس اختصاصی هم ۴۰ دقیقه که ابتدا زیست و سپس ریاضی را چک کردم.
پشتیبان ویژه
پشتیبان ویژه من امیر سامان نوشک رتبه 10 منطقه 2 بودند.
ایشان نکات خوبی در مورد نحوه آزمون دادن و برنامه ریزی می گفتند
