گفت‌وگو با رتبه 16 منطقه 2 کنکور تجربی 99: علی شیخی

گفت‌وگو با علی شیخی رتبه 16 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر کرد

گفت‌وگو با رتبه 16 منطقه 2 کنکور تجربی 99: علی شیخی

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با علی شیخی رتبه 16 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر کرد


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

ابتدائی را در مدرسه پیروزی و مدرسه بهار آزادی  ، دبیرستان دوره اول و دوم را در تیزهوشان شهید بهشتی سپری کردم.

سوالات استاندارد شبیه به کنکور و جامعه آماری بالا نسبت به سایر موسسات سبب شد در کانون ثبت نام کنم. من به صورت پیوسته از سال دهم تا کنکور کانونی بودم، دلیل حضور مداوم من آماده شدن مرحله به مرحله برای کنکور بود.تراز اولین آزمون من ۶۳۰۰ بود.به نظر من دلیل پیشرفتم تداوم تلاش کردن برای رسیدن به موفقیت بوده است.به نظر من مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون داشتن تست های شبیه و مطابق با کنکور سراسری سال های قبل . به نظر من دلیل این ویژگی تعدد طراحان حاذق هست. 

معمولا برنامه راهبردی آزمون ها با برنامه مدرسه من یکسان بود و به همین دلیل همچنان که با برنامه مدرسه جلو می رفتم خود را برای آزمون نیز آماده می کردم .

   

کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت علی

درس ریاضی: از آنجا که  به  درس ریاضی علاقه زیادی داشتم ، ساعت مطالعه زیادی را به این درس اختصاص داده بودم. روش مطالعه شخصی سازی شده خودم را در این درس اجرا می کردم ، بدین صورت که یک دفتر نکته و خلاصه نویسی تهیه کرده بودم که تمام فرمول ها و نکات هر مبحث را در آن یادداشت می کردم. پس از یادداشت نکات مهم هر مبحث ، تست های مربوط به آن مبحث را از منابع مختلف حل می کردم

شیمی چالشی برای علی!!!

شیمی: درس شیمی کمی برای من چالشی بود. البته به نظر خودم دلیل آن ساعت مطالعه کمتر در این درس بود .همچنین تعداد تست کمتری از شیمی کار می کردم. تقریبا دو ماه مانده به کنکور بود که متوجه شدم در شیمی نسبت به سایر درس ها ضعیف تر هستم. از آن موقع به خودم آمدم و ساعت مطالعه خود را  در این درس افرایش دلدم. به علاوه تعداد تست بیشتری را در این درس حل کردم . به نظر من برای مسلط شدن درشیمی و بقیه درس ها کار کردن تست های مختلف و متعدد مهم است.


منابع مطالعاتی

در سال کنکور کتاب آبی ریاضی و زیست دوازدهم را تهیه کردم. کتاب ریاضی برای من مفید تر بود. زیرا هم درسنامه جامعی داشت و هم تست های مناسب و کافی.

 از کتاب‌های سه سطحی ریاضی پایه و دوازدهم ، فیزیک پایه و دوازدهم استفاده کردم ، مهمترین ویژگی کتاب های سه سطحی به نظر من داشتن تست های متتوع و متعدد در مباحث مختلف و در سطح های مختلف( نسبتا دشولر و دشوار و خیلی دشوار) است.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

از سایت کانون استفاده می کردم. و گاهی اوقات از مجله سرای دانش.در هر روز سه یا چهار بار به سایت کانون مراجعه می کردم.صفحه شخصی و جعبه ابزار کارنامه و صفحه شهر برای من مفید تر بود. چون با مراجعه به صفحه شخصی و جعبه کلرنامه می توانستم از وضعیت درسی خود باخبر شوم  و خودم را با بقیه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون بسنجم. من از کارنامه اصلی آزمون و کارنامه اشتباهات استفاده می کردم. از کارنامه اصلی آزمون بیشتر استفاده کردم . چون به نظر من اطلاعات جامعی را در باره وضع درسی خودم به من نشان میداد.

از مجله ی سرای دانش قسمت  معمولا گفتگو با نفرات برتر و دانش آموزان برتر را می خواندم  الته گاهی هم  سری به مقالات مشاوره ای می زدم.


خانواده

مهمترین ویژگی آموزشی من به نظر خودم ، مصمم بودن برای رسیدن به اهدافم هست.

تحصیلات پدرم دیپلم است و ایشان پیمانکار اند.تحصیلات مادرمفوق دیپلم است و ایشان خانه دارند.

یک خواهرهم دارم که در کلاس پنجم درس می خواند. هنوز کانونی نیست ولی قصد شرکت در آزمون های کانون را دارد.از مدرسه ما همه نوع دانش آموزی در آزمون ها شرکت می کردند . اما اغلب آنها درسخوان و با انگیزه بودند.

علی از نقش پدر و مادرش میگوید!!!

بی اغراق می گویم ، نقش آنها در زندگی من  و به خصوص سال کنکور غیر قابل انکار بود . به طوری که پدر و مادرم در همه ی زمینه ها مرا  پشتیبانی کردند چه از لحاظ انگیزه ای و چه از لحاظ فراهم کردن امکانات  و  منابع و پشتیبانی مالی. اگر در آزمونی افت تراز داشتم؛ مسلما این طبیعی بود که با افت تراز من پدر و مادرم ناراحت شوند اما آنها سعی می کردند این ناراحتی را از من پنهان کنند . بعد از افت تراز  مرا دلداری و به من انگیزه  می دادند.. گاهی انگیزه ای که از پدر و مادر می گیری بسیار تآثیر گذار است.


روز کنکور و سایر موارد

مسلما به خاطر بیماری کرونا ، شرایط امسال کنکور نسبت به سال های قبل تغییر کرده بود اما من سعی کردم شرایط محیط زیاد روی من تآثیر گذار نباشد . در روز کنکور برخلاف بعضی از دانش آموزان که اضطراب دارند ، آرامش داشتم و این آرامش سر جلسه کنکور بسیار به من کمک کرد.در کنکور امسال به دلیل درجه سختی نسبتا زیاد سوالات ، برنامه ریزی ای که برای جلسه ی آزمون داشتم  به هم ریخت اما من سعی کردم که آرامش خود را حفظ کنم و دچار استرس نشوم.از روش استراتژی بازگشت و روش شخصی سازی شده ی ضربدر و منهادر جلسه کنکور استفاده کردم.استراتژی بازگشت برای من مفید تر بود زیرا با این روش توانستم به سوال هایی که در دور رفت پاسخ نداده بودم جواب دهم و درصد خود را بهبود بخشم . در درس های عمومی تقریبا ۱۰ دقیقه وقت اضاف آوردم که تقریبا ۷ دقیقه آن را به درس ادبیات اختصاص دادم و ۳ دقیقه باقی مانده را به بررسی عربی و دینی پرداختم . در درس های اختصلصی هم حدود ۱۵ دقیقه وقت ذخیره کردم گه آنرا بین همه درس ها ی اختصاصی تقسیم کردم.

 پشتیبان ویژه

آقای میلاد  پورظاهر . رتبه ۴۹ منطقه ۳ پشتیبان ویژه من بودند.

به نظر من عملکرد ایشان بسیار خوب بود، چرا که هم از لحاظ انگیزشی و هم درسی به من کمک می کرد .



امیرحسین عبرت بین
ارسال شده توسط : امیرحسین عبرت بین
Menu