گفت‌وگو با رتبه 59 منطقه 2 کنکور تجربی 99: جمیل ندیمی

گفت‌وگو با جمیل ندیمی رتبه 59 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر گرگان

گفت‌وگو با رتبه 59 منطقه 2 کنکور تجربی 99: جمیل ندیمی

گفت‌وگو با جمیل ندیمی رتبه 59 منطقه 2  کنکور تجربی 99 از شهر گرگان


پدرم دکترا دارد و هم اکنون دندانپزشک است.

مادرم نیز  لیسانس دارد و خانه دار است .

من یک برادر دارم که امسال سال نهم است .

من در دوره راهنمایی در مدرسه نمونه دولتی امام علی ( ع ) و دبیرستان در مدرسه شهید بهشتی درس میخواندم. در مدرسه ی ما اکثر دانش آموزان در آزمون های کانون شرکت میکردند و طبق برنامه ی آزمون ها درس می خواندند.


اهمیت کانون و برنامه راهبردی

من از همان دوران راهنمایی نام کانون را شنیده بودم و چون دوست داشتم برای آزمون تیزهوشان آماده بشم ، از سال هشتم به کانون آمدم .

من از سال هشتم تا دوازدهم به صورت پیوسته در آزمون های کانون شرکت کردم.

میانگین تراز من در سال نهم 5998 و در سال یازدهم 6583 بود . دلیل اصلی پیشرفتم افزایش ساعت مطالعه و مطاله دقیق تر بود.

در رابطه با مهم ترین ویژگی آزمون های کانون باید بگویم که برنامه متناسب با مدرسه از نظر من مهمترین ویژگی آزمون های کانون می‌باشد.

من در سال دوازدهم در همه ی آزمون های اصلی شرکت کردم و در سال دوازدهم غیبت نداشتم چون نمی خواستم به هیچ وجه از برنامه عقب بیفتم ، جبران غیبت  حتی در یک آزمون بسیار دشوار است.

من تا حد امکان برنامه راهبردی رو تغییر نمیدادم و سعی می کردم برنامه راهبردی اولویت بالاتری نسبت به برنامه مدرسه داشته باشد .


کلکسیون روش مطالعه دروس

شیمی به دلیل علاقه یکی از نقاط قوتم بود. سعی میکردم متن کتاب رو کامل مطالعه کنم تا بتوانم به سوالات حفظی این درس جواب بدم . در بخش محاسباتی هم تمرین زیاد باعث شد که با مسائل آشنا بشوم.

ریاضی نیز از دیگر نقاط قوتم بود. در سال دوازدهم درس ریاضی به خاطر تمرین و تکرار زیاد در آزمون های کانون نقطه قوت من بود .

اما در درس زیست شناسی دچار مشکل بودم و سال های دهم و یازدهم درس زیست شناسی برای من چالش بزرگی بود . در سال دوازدهم با تاکید بیشتر بر روی متن کتاب درسی و افزایش تست زنی توانستم نمره خودم در این درس را ارتقا بدهم.


منابع مطالعاتی  کانونی

من از دفتر برنامه ریزی استفاده می‌کردم . مهم ترین تاثیر دفتر برنامه ریزی ، با برنامه تر شدن مطالعه است و باعث میشود کنترل روی ساعت مطالعه افزایش یابد .

من از کتاب های پیمانه ای زیست ، ریاضی ، فیزیک ، عربی ، فارسی استفاده کردم ؛ کتاب پیمانه ای فیزیک کتاب خوبی بود زیرا تست های بسیار استاندارد و مناسبی داشت .

بین کتاب های سه سطحی نیز کتاب  عربی ، ادبیات ، فیزیک و زیست سه سطحی را داشتم. مهم ترین ویژگی کتاب های سه سطحی تکرار دروس با سطح سختی مشخص بود .


ابزار های کانونی

بین ابزار های اطلاع رسانی مختلف کانون، بیشتر به سایت کانون سر میزدم. هفته ای چند بار برای گرفتن اخبار به سایت مراجعه میکردم.

من از کارنامه‌ی اصلی آزمون ،  کارنامه‌ی پروژه ای و کارنامه‌ی 5 نوع درس استفاده میکردم اما از کارنامه اصلی آزمون چون بهترین ابزار برای بررسی روند درسی بود .

در مجله هم  گفت و گو با نفرات برتر اساسا برایم جذاب ترین بخش مجله بود.


نقش اولیا

بهترین کمک پدر و مادر من در تحصیل ، باور داشتن به من ، انگیزه دادن و فراهم کردن موقعیت مناسب برای درس خواندن بود. هر بار هم که نتایج آزمون ها خوب نبود نگران نمی شدند و می گفتند که می توانی در آزمون های بعدی جبران کنی.

سماجت در رسیدن به هدف؛

شاید یکی از ویژگی های شخصیتی من از نظر خودم،  علاقه زیاد به رقابت و بهتر شدن است.


روز  کنکور سراسری

خوشبختانه از نظر شرایط کرونا اتفاق خاصی نیفتاد . برای آزمون دادن با ماسک و شرایط بهداشتی در خانه تمرین کرده بودم . اما سطح دشوار سوالات و وقت گیر بودن آن ها خصوصا در درس هایی مثل ادبیات و شیمی ، من را با کمبود وقت مواجه کرد .

در جلسه کنکور من از تکنیک زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم .

زمان های نقصانی باعث شد با توجه به سختی درس شیمی بتوانم روی آن وقت بیشتری بگذارم .

در ابتدا برای هر درس عمومی 15 دقیقه و برای هر درس اختصاصی 30 دقیقه زمان گذاشته بودم . در دروس عمومی زمان اضافی را به ادبیات و در دروس اختصاصی زمان اضافی را به شیمی و زیست دادم.

پشتیبان ویژه بنده آقای زرین بودند که خصوصا در هفته های قبل کنکور کمک های خوبی به من کردند .

Menu