امیرحسین عبرت بین: گفتوگو با داود مولوی رتبه 40 منطقه 2 کنکور انسانی 99 از شهر بیرجند
پدرم لیسانس دارد و هم اکنون فرهنگی است.
مادرم نیز دیپلم دارد و خانه دار است .
من یک خواهر دارم که در سال آخر در کانون بوده اند و اکنون دانشجوی حقوق بین الملل دانشگاه تهران هستند و در سال 95-94 در کانون بوده اند.
اهمیت کانون و برنامه راهبردی
چون تمام دوستانم در کانون ثبت نام کردند من نیز هم همراه آنان به کانون آمدم.
من در سال های نهم و یازدهم و دوازدهم در آزمون های کانون شرکت کردم.
من از سال نهم با تراز 5600 شروع به شرکت در آزمون های کانون کردم.
مهمترین ویژگی آزمون های برنامه ای کانون پیوسته بودن آزمون های آن میباشد.
من در آزمون های کانون غیبتی نداشتم ، دلیل آن آزمون های برنامه ای کانون بود که غیبت در آن باعث عقب ماندن از آزمون ها میشود.
معمولا درس های مدرسه را در قالب برنامه راهبردی پیش میبردم و مدرسه را با کانون هماهنگ میکردم حتی اگر از مدرسه عقب میافتادم.
کلکسیون روش مطالعه دروس
عربی یکی از نقاط قوتم بود. دلیل عمدۀ آن مرور قواعد به طور یک شب در میان و همچنین تحلیل تست های ترجمه و واژگان به طور پیوسته بود.
فلسفه نیز از دیگر نقاط قوتم بود. به نظرم مرور زیاد کتاب و یادگیری و فهم واژه به واژه متن کتاب بسیار مهم و تاثیرگذار است.
اما در درس ریاضی دچار مشکل بودم. در ابتدا به خواندن درسنامه و یادگیری یکی از مثال ها اکتفا میکردم اما بعدها روش خود را تغییر دادم و هر شب یک ساعت برای ریاضی در نظر گرفتم و بعد از خواندن درسنامه 15 تست کار میکردم و تحلیل میکردم.
در درس دینی نیز در ابتدا به فهم دروس قناعت میکردم و چون امتحان تشریحی را نمرۀ کامل میگرفتم احساس میکردم درس را مسلط هستم اما در تست ها مشکل داشتم، اما به سرعت با کار کردن تست های کنکور و پی بردن به شیوۀ طراحی تست ها مشکلم برطرف شد.
منابع مطالعاتی کانونی
من از کتاب پیمانه ای ریاضی ، جامعه شناسی و دینی استفاده کردم ؛ بهترین کتاب ، دینی بود چون تمام تست های کنکور را پوشش میداد.
ابزار های کانونی
بین ابزار های اطلاع رسانی مختلف کانون، بیشتر به سایت کانون سر میزدم. تقریبا هر روز به سایت مراجعه میکردم.
به نظرم مفید ترین بخش سایت صفحه مقطع و گفت و گو با دانش آموزان برتر بود.
من از کارنامهی اصلی آزمون و کارنامهی اشتباهات استفاده میکردم اما از کارنامه اصلی آزمون برای اطلاع از درصدها و میزان پیشرفت در درس ها بیشتر استفاده میکردم.
در مجله هم گفت و گو با نفرات برتر اساسا برایم جذاب ترین بخش مجله بود . در این میان مصاحبه با دانش آموزان برتر بورسیه برایم بسیار اثر گذار و جالب بود و نکات مهمی را در این مصاحبه ها یاد گرفتم .
نقش اولیا
پدر و مادرم نقش بسیار مهمی در موفقیت من داشتند و کارنامه های آزمون مرا به دقت بررسی میکردند و اگر در درسی ضعف داشتم به دنبال راه حل میگشتیم. در برابر افت تراز به من یاد میدادند که باید صبور بود و تاکید میکردند هنوز برای جبران فرصت دارم.
سماجت در رسیدن به هدف؛
استقامت و صبور بودن در برابر مشکلات درسی و استمرار در تلاش کردن برای رسیدن به موفقیت از مهمترین ویژگی های شخصیتی من است . معمولا به سخت کوشی شناخته میشوم.
روز کنکور سراسری
به دلیل شرایط سخت روز کنکور اهمیت خود را برای من از دست داده بود و من برای هر روزی آماده بودم و روز کنکور مشکل خاصی نداشتم.
در جلسه کنکور من از تکنیک زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت و هدف گذاری چند از ده استفاده کردم . در دروس عمومی 10 دقیقه وقت اضافه آوردم و به سراغ سوالات خالی رفتم. در دروس اختصاصی 30 دقیقه وقت اضافه آوردم و به سراغ سوالات ریاضی و اقتصاد و فلسفه رفتم.
پشتیبان ویژه بنده آقای ابوالفضل سهیلی پور (رتبه 7 منطقه 2 ) بودند. با هم کاملا ارتباط دوستانه داشتیم و هر وقت نیاز بود با ایشان تماس میگرفتم و ایشان با صبر و حوصله به من پاسخ میدادند.
