گفت‌وگو با رتبه 30 منطقه 2 کنکور تجربی 99: رضا ابراهیمی

گفت‌وگو با رضا ابراهیمی رتبه 30 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر سبزوار

گفت‌وگو با رتبه 30 منطقه 2 کنکور تجربی 99: رضا ابراهیمی

گفت‌وگو با رضا ابراهیمی رتبه 30 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر سبزوار


من در مقطع ابتدایی در دبستان شریعتی و در دوره راهنمایی و دبیرستان در مدرسه شهید بهشتی درس میخواندم. در مدرسه ی ما تقریبا 90 درصد از دانش آموزان از هر سطحی در آزمون های کانون شرکت می کردند و  طبق برنامه ی آزمون ها درس می خواندند.


اهمیت کانون و برنامه راهبردی

در شهر ما رقابت بسیار بالا می باشد و علاقه داشتم که در این رقابت شرکت کنم

همچنین آزمون های کانون دارای جامع آماری بالا و سطح سوالات بسیار بالا و خوبی دارد .

باتوجه به اینکه  در شهر ما رقابت بسیار بالا بود و من علاقه زیادی  به شرکت در این رقابت داشتم تصمیم گرفتم که در آزمون های کانون شرکت کنم .

من در سال ششم بدلیل قبولی در مدرسه تیز هوشان و در سال یازدهم و دوازدهم برای قبولی در آزمون سراسری در آزمون های کانون شرکت کردم. از سال یازدهم با تراز 6900 شروع کردم و توانستم ترازم  را به 7800 برسانم . دلیل پیشرفتم را تمرین و تلاش زیاد و استفاده از تست های زمان دار می دانم .

در رابطه با مهم ترین ویژگی آزمون های کانون باید بگویم که آزمون های کانون دارای سطح سوالات بالا و چالش برانگیز است که با شرکت در آزمون ها می توانیم خود را محک بزنیم و از سایر رقبا عقب نمانیم . نکتة مهم تر بازه ی زمانی مناسب دو هفته ای آزمون ها بود که نه کم بود و نه زیاد.

من در سال دوازدهم در همه ی آزمون های اصلی شرکت کردم . به نظر من اگر در یکی از آزمون ها غیبت می کردم از سایر رقبا عقب میوفتادم و نمی توانستم درس های آن هفته را جمع بندی کنم .

من برای هماهنگی بین برنامه راهبردی آزمون و برنامه ی مدرسه ، اولویت من آزمون های کانون بود و من سعی می کردم که به هر دو برنامه برسم و خود را با برنامه مدرسه و آزمون های کانون هماهنگ کنم . هم چنین زمان زیادی را برای مطالعه قرار می دادم و سعی می کردم که منطبق بر برنامه راهبری باشد و از هیچ درسی عقب نمانم .


کلکسیون  روش مطالعه دروس

ریاضی و ادبیات جزو نقاط قوت من هستند. علت نقطه قوت بودن درس ریاضی را داشتن پایه قوی و حل تست های متنوع و زیاد می دانم . در درس ادبیات به علت داشتن علاقه و ذوق ادبی نسبت به این درس نقطه ی قوت من محسوب می شد . اما در درس شیمی دچار مشکل بودم و به توصیه مشاورم یک کتاب مسائل تهیه کردم و توانستم اکثر مشکلاتم را که مربوط به مسائل بود برطرف کنم . من در حدود 4 الی 5 ماه پشت سر هم تست زمان دار شیمی کار می کردم و توانستم با استراتژی مناسب تراز و درصد مناسبی را کسب کنم .


منابع مطالعاتی کانونی

تا قبل از شیوع ویروس کرونا به طور پیوسته از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم اما با آمدن ویروس کرونا و با توجه به اینکه ساعات مطالعاتیم تثبیت شده بود ، بیشتر برنامه ریزی ذهنی انجام می دادم و روی کاغذ می نوشتم .

از نظر من مهم ترین ویژگی دفتر برنامه ریزی افزایش ساعت مطالعاتی است چون در کارهایم ادم منظمی هستم و هر وقت ساعت مطالعاتیم پایین می آمد خودم را سرزنش می کردم که در پی جبران آن باشم.

من تقریبا از همه ی کتاب های سه سطحی در سال های یازدهم و دوازدهم استفاده کردم زیرا سوالای خیلی سخت و مفیدی داشتند و من همیشه دنبال سوالای چالش دار هستم تا بتوانم خود را محک بزنم .

هم چنین از کتاب زرد عمومی نیز استفاده کردم و نتایج خوبی را کسب کردم .

من در آزمون های ماز در سال های یازدهم و دوازدهم و آزمون های گزینه دو در سال دهم طی 5 مرحله شرکت کردم .


ابزار های کانونی

بین ابزار های اطلاع رسانی مختلف کانون، از سایت کانون استفاده می کردم و هر روز به آن مراجعه می کردم.

به نظرم بخش های مشاوره ای مصاحبه با برتر ها و نظرات دانش آموزان و هم چنین صحبت های آقای قلم چی جزو جذاب ترین قسمت های سایت کانون بودند .

من از کارنامه‌ی بازیابی سوال محور استفاده میکردم چون می توانستم برگردم تا سوال های سختی را که در آزمون های قبل غلط زده بودم را پیدا و جبران کنم

من در سایت نیز کامنت می گذاشتم  ولی پیوسته نبود و در زمان هایی که سوال و ابهام داشتم در قالب کامنت سوالات خود را بیان می کردم .

در مجله هم گفت و گو با نفرات برتر اساسا برایم جذاب ترین بخش مجله بود .. در این میان مصاحبه با رتبه 1 کنکور ریاضی آقای سخایی راد برایم بسیار اثر گذار و جالب بود و نکات مهمی را در این مصاحبه یاد گرفتم  .


نقش اولیا

پدرم لیسانس زمین شناسی دارد و هم اکنون گاوداری صنعتی دارد.

مادرم نیز  لیسانس مشاوره دارد و مدیر مدرسه است .

پدر و مادرم واقعا حامیان بزرگی برای من بودند و از هیچ حمایتی دریغ نکردند . اگر در آزمونی خراب می کردم و آن نتیجه ای را که مورد انتظارم بود را نمی گرفتم خیلی بهم روحیه می دادند و اهدافم را بهم یاد آوری می کردند .

منابعی که مورد نیازم بود را تعیین می کردند و از نظر روحی هم خیلی به من کمک کردند.

تلاش زیاد برای رسیدن به اهداف؛

شاید یکی از ویزگی های شخصیتی من سخت کوشی زیاد و علاقه زیاد به درس می باشد و برای رسیدن به اهدافم تلاش زیادی می کنم .


 روز  کنکور سراسری

در جلسه کنکور من از تکنیک  زمان‌های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم .

این روش بسیار  مفید است زیرا  اول که سوالات رو مطالعه میکنید و آماده پاسخ دادن هستید جو آزمون بر روی روحیه ادم تاثیر می گذارد . زمانی که ذخیره می کنید تا دوباره به سوالات باز گردید باعث می شود تا با دید بازتر به سوالات مراجعه کنید و پاسخ دهید .

استراتژی بازگشت من در جلسه‌ی کنکور اول درس ریاضی بعد شیمی و سپس زیست بود. در درس فیزیک استراتژی بازگشتی نداشتم .15 دقیقه در دروس عمومی و 25 دقیقه در درس اختصاصی توانستم ذخیره کنم و این زمان را اول در درس ریاضی بعد شیمی و سپس زیست و در عمومی ها به همه درس ها اختصاص دادم .

پشتیبان ویژه من جناب آقایی رضایی رتبه 77 منطقه 3 بودند .

درصد هایی که در کنکور سراسری کسب کردم:

ادبیات: ۸۴

عربی: ۹۲

دینی: ۸۶

زبان: ۷۲

ریاضی: ۷۵

زیست: ۷۷

فیزیک: ۸۴

شیمی: ۷۸


Menu