گفت‌وگو با رتبه 32 منطقه 2 کنکور تجربی 99: آریان عزتی

گفت‌وگو با رتبه 32 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر سنندج

گفت‌وگو با رتبه 32 منطقه 2 کنکور تجربی 99: آریان عزتی

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با رتبه 32 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر سنندج


پدرم مدرک دیپلم دارد و کارمند بازنشسته بانک است.

مادرم نیز دارای فوق دیپلم است و معلم بازنشته است.

یک برادر هم دارم که دانشجوی ترم ۷ پزشکی است . او هم کانونی بود و در کنکور ۹۶ رتبه ۶۳۳ منطقه ۲ را کسب کرد.مشاوره های برادرم در این مسیر،به من بسیار زیاد کمک کرد.

در متوسطه اول و دوم در مدرسه شهیدبهشتی ۲ تحصیل می کردم در پایه دوازدهم تقریبا همه ی دانش آموزان مدرسه ما در آزمون های کانون شرکت می کردند


اهمیت کانون و برنامه راهبردی

از انجایی که برادرم هم قبل از من کانونی بود ، به توصیه ی ایشان در کانون ثبت نام کردم.

۳سال از پایه دهم تا دوازدهم به صورت کاملا پیوسته به کانون آمدم.هر غیبتی در آزمون ها می تواند برنامه ریزی کل سال را به هم بزند و اگر سعی در جبرانش نشود آثار بسیار زیانباری در نظم درس خواندن ایجاد می کند.به همین دلیل غیبت را بسیار مضر می دانستم.

در پایه دهم از تراز حدود ۶۲۰۰ شروع کردم. دلایل پیشرفتم افزایش ساعت مطالعه و نظم و برنامه ریزی در مطالعه ام بود که همگی با کمک و راهنمایی های برادرم آقای پوریا عزتی(رتبه ۶۳۳ کنکور ۹۶) بود که در کل این سه سال بهترین پشتیبان برای من بودند.

اکثر دانش آموزان وقتی می خواهند شروعی جدی داشته باشند و برای آزمون ها کاملا آماده شوند،بعضی وقت ها در مرحله اول شکست می خورند.در این شرایط ناامیدی به سراغ آن ها می آيد اگر بتوانند باز هم بعد از شکست بلند شوند و شروعی دوباره داشته باشند موفقیتشان حتمی است.این شرایط برای من هم پیش می آمد و خوشبختانه توانستم با موفقیت آن ها را پشت سر بگذارم.

 به نظرم  نظم دقیقی که در برنامه های کانون وجود دارد بسیار باارزش است.با برنامه راهبردی کانون می توان مطالب کتاب ها را چندین و چندین بار در طول سال مطالعه کرد. هیچ غیبتی در طول این سه سال نداشتم.غیبت کردن می تواند نظم تحصیلی را کاملا به هم بزند.البته فرصت جبران وجود دارد.

برنامه راهبردی و مدرسه اکثرا یکسان بودند و شرایطی که اینگونه نبود من برنامه راهبردی را ترجیح می دادم.


روش مطالعه دروس

سعی می کردم که بین درس ها تفاوتی قائل نشوم و همه را به نحو احسن مطالعه کنم اما در دو درس زیست و عربی اکثرا درصد های خوبی کسب می کردم. ساعت مطالعه زیست طبیعتا باید بیشتر از بقیه درس ها باشد.دلیل نقطه قوت بودن این درس برای من ساعت مطالعه بالا بود.

استفاده از روش درست برای مطالعه و منبع مناسب می تواند برای درس عربی بسیار کمک کننده باشد.

در اوایل مسیرم در راه کنکور برای درس فیزیک منبع اشتباهی را انتخاب کرده بودم که باعث شد هم علاقه ام به این درس را از دست بدهم و هم نتوانم درصد های خوبی کسب کنم.با انتخاب درست منبع توانستم در این درس پیشرفت بسیار خوبی کسب کنم.

در درس دینی اگر فقط تست های کنکورهای گذشته را بزنیم ، ممکن است درصد های خوب اما کاذبی به دست بیاوریم ،که به مرور زمان در صورت استفاده از این روش ضعف در این درس نمایان می شود . استفاده از تست های تالیفی در کنار تست های کنکورهای گذشته و البته مطالعه کتاب درسی می تواند روش مناسبی برای مطالعه این درس باشد.


منابع مطالعاتی کانونی

من از دفتر برنامه ریزی استفاده میکردم . در صورت استفاده از این کتاب ، اگر در کارمان کوتاهی کنیم،این کتاب فورا به ما هشدار می دهد و این ویژگی بسیار مفیدیست.

کتاب های ریاضی و فیزیک آبی کانون را هم داشتم و بسیار مفید بودند. همه کتاب های سه سطحی را نیز داشتم،  این کتب بسیار مناسب بودند. حجم کم و سوال های ارزشمند از ویژگی های این کتاب ها هستند.


ابزار های کانونی

من بیشتر از خدمات سایت کانون استفاده میکردم. و هفته ای دو یا سه بار به سایت سر میزدم.

 بخش های صفحه‌ی شخصی، صفحه‌ی مقطع و گفت‌وگو با رتبه‌ها و دانش‌آموزان برتر برایم مفیدتر بودند

از بین کارنامه ها نیز بیشتر ا کارنامه‌ی اصلی آزمون استفده میکردم.     

 در سایت هم گاهی کامنت می گذاشتم و اکثرا پاسخ به دانش اموزان بود.

برای من جذاب ترین بخش مجله، گفت‌وگو با نفرات برتربود.


نقش اولیا

محیط مناسبی که خانواده ام برایم تامین کرده بودند(چه از لحاظ مادی چه معنوی)طی کردن این مسیر را برایم آسان تر می کرد. ازخانواده ام نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم که بدون آن ها طی کردن این مسیر برایم بسیار سخت تر می‌شد. من  شخصیت پایداری دارم و کمتر هیجانی و احساسی هستم،که این ویژگی من را در شرایط هیجانی و خاص(مخصوصا جلسه کنکور)کمک می کند.


تجربه روز کنکور سراسری

خوشبختانه روز کنکور برای من اتفاقی نگران کننده پیش نیامد و توانستم با آرامش آن را پشت سر بگذارم.

من در جلسه از روش های شخصی سازی شده خودم که در طول این سه سال آزمون دادن یاد گرفتم، استفاده می کردم.تقریبا ترکیبی از روش های زمان‌های نقصانی و استراتژی بازگشت بود.

زمان های اضافی دقیق در خاطرم نیست اما در کل وقت اضافه ای باقی نماند.ترتیب من در پاسخگویی (دینی،انگلیسی،ادبیات،عربی/زیست،شیمی،ریاضی،فیزیک) بود.

درصد های کنکور من به شرح زیر است:

عمومی

ادبیات:  58

عربی : 89

دینی :89

زبان: 84

اختصاصی

زمین شناسی: صفر

ریاضی: 80

زیست: 87

فیزیک:74

شیمی:70

امیرحسین عبرت بین
ارسال شده توسط : امیرحسین عبرت بین
Menu