گفت‌وگو با رتبه 45 منطقه 2 کنکور تجربی 99: مهدی رحمانی

گفت‌وگو با مهدی رحمانی رتبه 45 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر نیشابور

گفت‌وگو با رتبه 45 منطقه 2  کنکور تجربی 99: مهدی رحمانی

گفت‌وگو با مهدی رحمانی رتبه 45 منطقه 2 کنکور تجربی 99 از شهر نیشابور


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

متوسطه اول را در  نمونه دولتی و  متوسطه دوم را در  استعداد های درخشان سپری کردم.

جامعه آماری بالا سبب شد در کانون ثبت نام کنم.مجموعا 4 سال ) هشتم و متوسطه دوم ) کانونی بودم. به نظره من حضور مداوم و پیوسته در آزمون ها نظم ذهنی ایجاد می کنداز سال دهم که آزمون ها را شروع کردم معمولا تراز هایم بالای 7770 بود. برنامه راهبردی منسجم مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون است ؛  زیرا دانش آموز می تواند برنامه شخصی خود را طبق ان تنظیم کند.

در تمام 4 سال یک یا دو غیبت داشتم که به علت بیماری بود اما در سال دوازدهم همه آزمون ها را شرکت کردم.برنامه مدرسه با برنامه راهبردی منطبق بود بنابراین برنامه شخصی را بر اساس آزمون های بعدی تنظیم می کردم  

                  

کلکسیون روش مطالعه

نقطه قوت مهدی

دروس عمومی: چون علاوه بر تاکید بر حفظیات به مفهوم هم توجه داشتم، این دروس به نقاط قوت من تبدیل شدند.

دروس چالشی مهدی

در درس ریاضی ابتدا سعی می کردم کامل مطلب را یاد بگیرم و بعد به تست زدن بپردازم اما بعدا متوجه شدم که بخشی ازفرایند یادگیری در تست و حل مساله صورت می گیرد بنابراین بیشتر تست زدم و درصدم مطلوب شد.


منابع مطالعاتی

من  از دفتر برنامه‌ریزی استفاده میکردم زیرادفتر برنامه ریزی کمک می کند برخی اشتباهات مطالعاتی آشکار شود.همچنین از فیزیک آبی نیز استفاده می کردم .در درس شیمی از کتاب سه سطحی استفاده کردم  زیرا  این کتاب ها تست های با درجه سختی بالاتری را ارایه می دهند.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

من هر هفته به سایت کانون مراجعه می‌کردم.جعبه ابزار کارنامه محبوب ترین قسمت سایت برای من بودزیرا  نقاط ضعف و قوت را برجسته می کرد.بیشترین استفاده من از کارنامه‌های اصلی و 5 نوع درس بود.

از  مجله ی سرای دانش قسمت‌ گفت و گو با دانش آموزان برتررا می‌خواندم.


خانواده

تحصیلات پدرم کارشناسی شیمی است و ایشان دبیر شیمی اند.تحصیلات مادرم کارشناسی ارشد روانشناسی است و ایشان مشاور مدرسه اند.یک خواهر هم  دارم که در مقطع ابتدایی است.

اکثر دانش آموزان مدرسه ما در آزمون ها شرکت می کردند

پدر و مادرم  همیشه از من حمایت می کردند و هر چیزی که در این مسیر نیاز داشتم فراهم می کردند آن ها متذکر می شدند که آزمون خوب نباید مرا مغرور و آزمون بد نباید مرا نا امید کند .

من در آموزش سعی می کنم خود اتکا باشم و نیاز به منابع خارجی مثل کلاس و معلم را کم کنم

افتخارات مهدی

در المپیاد متوسطه اول مدال طلا استان در درس علوم و در متوسطه دوم در انشا نویسی سوم کشور شدم


روز کنکور و سایر موارد

در روز کنکور ساعت شروع نیم ساعت نسبت به زمان های نقصانی من عقب افتاد اما بازهم طبق همان فواصل زمانی پیش رفتم.

روش‌ زمان های نقصانی و ضربدر منها برایم در جلسه امتحان بسیار مؤثر بود.

در دروس عمومی 15 دقیقه زمان اضافی را به حل درک مطلب عربی و مرور زبان فارسی پرداختم اما در اختصاصی ها نزده های همه درس ها را بررسی کردم.

 پشتیبان ویژه

آقای محمدرضا رادنژاد رتبه 4 ایثارگران کشور پشتیبان ویژه من بودند.

Menu