گفتوگو با شیرین امیری رتبه 94 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7790 از شهر خرم آباد
حضور در کانون، آزمونهای برنامهای و برنامهی راهبردی
من از هفتم تا دوازدهم در مدرسه ی تیزهوشان بوده ام. از دهم تا دوازدهم به صورت ناپیوسته به مدت 3سال کانونی بودم.نفرات برتر سالهای قبل در شهرماهمه کانونی بودندو دید مثبتی به کانون داشتند.من هم به تبعیت از آنها تصمیم گرفتم در کانون ثبت نام کنم.اولین ترازم در پایه دهم7200بود.برنامه ی منسجم کانون در کنار برنامه ای که جداگانه برای خودم طراحی کرده بودم به من کمک زیادی کرد.مهمترین ویژگی آزمونهای برنامهای کانون نظم دادن به فضای ذهنی دانش آموز و جلوگیری کردن از سردرگمی و بی برنامگی است که موجب آرامش دانش آموز میشود تا تلاش خود را در مسیر درست به کار گیرد.نهایتا دو بار در سه سالی که در کانون بودم غیبت داشته ام که به علت بیماری بوده است.در سال دوازدهم هم غیبت نداشته ام.
اولویت برای من برنامه کانون بوده است؛سعی میکردم پیشخوانی درسهارا انجام دهم که در مدرسه هم با مشکلی مواجه نشوم،در کنار برنامه کانون برای مطالبی که احساس میکردم ضعیف ترم ساعات مشخصی در بین دو آزمون اختصاص میدادم به نحوی که به برنامه ی کانون هم برسم.
کلکسیون روش مطالعه
نقاط قوت شیرین
ریاضی: تست ها با ایده های مختلف را حل کرده و مهم ترین و خلاقانه ترین آنها را نشاندار میکردم و در زمان هایی متناوبا تمرینشان میکردم. تست های زیادی کار کردم.
ادبیات: برای ادبیات ابیات خارج از کتاب را بر حسب علاقه ای که به این درس داشتم،بررسی نموده و نکات آنها را پیدا میکردم و در دفتری جداگانه یادداشت میکردم تا در بلند مدت مجموعه ای از نکات داشته باشم.
درس چالشی برای شیرین!!!
دینی 3: سعی کردم هرروز مقدار مشخصی را مرور کرده تا در ذهنم تثبیت شوند ،دوره آنرا نسبت به قبل افزایش دادم.
منابع مطالعاتی
از دفتر برنامهریزی استفاده میکردم؛تا بتوانم عملکرد دقیق خود را در فاصله ی هر آزمون بررسی کنم و نقات قوت و ضعفم را بهتر متوجه شوم همینطور باعث میشد متوجه کم کاری خود شده وساعت مطالعه ام را تدریجا بالا ببرم.تقریبا برای همه دروسم؛بهترین آنها شیمی بود چون به تست های بیشتری نیازداشتم که این کتاب به خوبی نیازم را برطرف میکرد.همه ی کتابهای سه سطحی را داشتم،برای موفق شدن باید آمادگی مواجه با هر سطح سوال را داشته باشیم و بتوانیم اگر سوالی وقت گیر وسخت بود آنرا سریع تشخیص دهیم تا بتوانیم آزمون را اداره کنیم،این کتابها این توانایی را به من دادند.
اطلاعرسانی (سایت کانون، مجلهی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه
من بعد هر آزمون به سایت کانون مراجعه میکردم.جذابترین بخش سایت برایم صفحه شخصی و جعبه ابزار کارنامه بود زیرا به شناخت دقیق من نسبت به عملکردم کمک میکرد.از بین کارنامهها بیشتر از کارنامه اشتباهات و هدف گذاری استفاده میکردم ،از استرس من برای برنامه دوهفته آینده کم کرده و دید دقیقتری به من میدادند.
از مجله ی سرای دانش قسمت مقالات مشاوره ای را میخواندم .
خانواده
تحصیلات پدرم لیسانس است و ایشان نظامی اند.تحصیلات مادرم لیسانس است و ایشان پرستار اند.
برادرم سال آخر رشته ی پزشکی هستند،کانونی بودند و سال 93 وارد دانشگاه شدند.ایشان دو سال آخر دبیرستان کانونی بودند. تقریبا همه ی رنج دانش آموزان شرکت میکردند.
پدر و مادرم همیشه جو خانه را آرام نگه میداشتند،توقع زیادی از من نداشتند و من بدون استرس و با علاقه خودم درس میخواندم در صورت افت تراز به من آرامش و انگیزه میدادند و تشویقم میکردند دلیل افت را شناسایی کنم.
یک خاطرهی آموزشی از آزمونهای برنامهای کانون
.همیشه بعد از هر آزمون در مدرسه با بقیه دوستانم و معلمینم در باره سوالات بحث میکردیم و اگر نکته ی خاصی را برداشت کرده بودیم با هم به اشتراک میگذاشتیم.
مهمترین ویژگی آموزشی من این است که ؛.همیشه دوست داشته ام با مسایل دشوارتر روبه رو شوم تا توانایی خود را در رفع و حل آنها نشان دهم،از قرار گرفتن در شرایط دشوار حس بدی ندارم.
روز کنکور و سایر موارد
از روشهای مدیریت زمان استراتژی بازگشت در جلسهی کنکور استفاده کردم.،دور دوم که به سوالات برمیگردیم با اضطراب کمتری با آنها روبه رو میشویم و ذهن توانایی بیشتری برای پاسخ به آنها دادرد. در درس های عمومی15دقیقه اضافه آوردم که آنرا به ادبیات اختصاص دادم و دروس اختصاصی 15 دقیقه که ان را به شیمی اختصاص دادم.
پشتیبان ویژه
پشتیبان ویژه من زهرا مرحمتی رتبه10 منطقه 1 سال98 بودند.
