گفتوگو با سید مصطفی دهنوی رتبه 37 منطقه3 کنکور تجربی 99 از شهر آزادشهر
حضور در کانون، آزمونهای برنامهای و برنامهی راهبردی
من دوران متوسطه دوم را در مدرسه شهید بهشتی گنبد کاووس سپری کردم. من از ششم دبستان به صورت پیوسته کانونی ام ؛ اعتماد به برنامه ی کانون علت این پیوستگی بود. برنامه راهبردی منسجم و جامعه اماری بالا سبب شد در کانون ثبت نام کنم.اولین تراز من 6400 بود،؛ پشتکار مداوم و مقید بودن به برنامه ی واحد باعث پیشرفت تراز من شد..به نظر من مهمترین ویژگی آزمونهای برنامهای کانون نظم و انسجام دقیق است. من در طول ازمون ها هیچ غیبتی نداشتم ؛ زیرا غیبت کردن سبب جدا شدن از برنامه ی واحد و بی برنامگی می شود.
خوشبختانه برنامه ی مدرسه ی ما مطابق کانون بود ؛ مباحث هر دو هفته را به قسمت های کوچکتر تقسیم میکردم و هر روز بخشی از ان را مطالعه می کردم.
کلکسیون روش مطالعه
نقاط قوت مصطفی
زیست شناسی: در این درس سعی میکردم تولید کننده باشم جای مصرف کننده.نکات شکل ها زا اکثرا خودم سعی میکردم پیدا کنم و مباحث را ترکیبی مطالعه می کردم.
عربی: به دلیل علاقه به زبان قران این درس را فراتر از کتاب درسی فرا گرفتم و پس از مطالعه ی عمیق کتاب به تست زنی می پرداختم
دروس چالشی مصطفی
زبان انگلیسی: دیدگاه منفی خودم راجب این درس را تغییر دادم و هر روز برای ان وقت گذاشتم .گرامر ها را کامل فرا گرفتم و درک مطلب را بیشتر کار کردم.
زمین شناسی: علارغم مطالعه متاسفانه نتوانستم این درس را در کنکور پاسخ دهم.
منابع مطالعاتی
من از دفتر برنامهریزی استفاده میکردم؛ به نظرم مشخص کردن رویه ی مطالعاتی و دادن نظم به برنامه مهم ترین ویژگی دفتر برنامه ریزی بود.همه ی کتاب های ابی اختصاصی..ابی فیزیک را هم داشتم زیرا کثر سوالات کنکور قدیم را ا دارا بود.من در درس زیست شناسی از کتاب های سه سطحی استفاده میکردم و علتش سطح بندی دقیق و مناسب جمع بندی بود.
اطلاعرسانی (سایت کانون، مجلهی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه
من از همه ی ابزار های اطلاعرسانی کانون استفاده می کردم . هر روزبه سایت کانون مراجعه میکردم جمعه های بعد ازمون در صفحه مقطع کامنت های درسی هم میگذاشتم. جذابترین بخش سایت برایم صفحه ی مقطع و گفت و گوی رتبه ها بود از بین کارنامه های مختلف ، بیشتر استفاده من از کارنامه ی اصلی و پروژه ای بود زیرا .بیشتر اطلاعات مربوط به ازمون در این دو کارنامه قرار داشت.
از مجله ی سرای دانش قسمتهای گفت و گو با نفرات برتر را میخواندم..مصاحبه با برتر های دوازدهم کانون تاثیر زیادی روی من داشت.
خانواده
مهمترین ویژگی آموزشی من انگیزه ی زیاد داشتن برای کمک کردن به دیگران داشتن است؛معمولا افراد مرا فردی مهربان می شناسند.
تحصیلات پدرم کارشناسی ارشد شیمی است و ایشان معلم شیمی اند.تحصیلات مادرم کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی درسی است و ایشان معاونت پرورشی اداره ی آموزش پرورش شهر هستند.
من همچنین دو برادر دارم برادر کوچکترم از سال ششم به کانون امد و امسال پایه ی هفتم در تیزهوشان قبول شد. نود درصد دانش اموزان مدرسه ی ما کانونی بودند؛ پسر عمو هایم هم کانونی بودند ودر سال های قبل و رشته ی ریاضی دانشگاه های شهر تهران قبول شدند.
مصطفی از خانواده اش میگوید!!!
پیگیر کامل وضعیت درسی بودند و ارامش خانه را به طور کامل حفظ می کردند.اگر افت ترزا داشتم تشویقم میکردند و برای جبران ازمون های بعدی به من تذکر میداند
افتخارات مصطفی
در راهنمایی و دبیرستان در مسابقات قرانی مقامات استانی کسب می کردم.تفسیر قران و صحیفیه سجادیه
روز کنکور و سایر موارد
روز کنکور برخی اوقات رشته ی کار از دستم در رفت اما نسبتا ( نه کاملا) به وضع بازگشتم..بله سختی ازمون برنامه ریزی زمانی مرا بهم ریخت.
از روشهای مدیریت زمان زمان های نقصانی و استراتژی بازگشتدر جلسهی کنکور استفاده کردم.استراتژی بازگشت سبب شد بر روی سوالات وقت گیر وقت کمتری بگذارم و دور دوم انها را حل کنم.ده دقیقه در دروس عمومی اضافه اوردم که به ادبیات اختصاص دادم ؛ نیم ساعت هم در دروس اختصاصی که به ریاضی و شیمی اختصاص دادم.
پشتیبان ویژه
پشتیبان ویژه من اقای عرفان اق دو منطقه 98 بودند.ایشان حامی واقعی من در شرایط دشوار بود.
