گفت‌وگو با رتبه 25 منطقه 1 کنکور تجربی 99: امیرحسین عماری

گفت‌وگو با امیرحسین عماری رتبه 25 منطقه 1 کنکور تجربی 99 از شهر تبریز

گفت‌وگو با رتبه 25 منطقه 1 کنکور تجربی 99:  امیرحسین عماری

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با امیرحسین عماری رتبه 25 منطقه 1 کنکور تجربی 99 از شهر تبریز


تحصیلات پدرم لیسانس و شغلش آزاد است؛ مادرم هم لیسانس دارد و خانه دار است.یک برادر دارم که حالا سال سوم نفت دانشگاه شریف است و در سال ۹۶ رتبه ۹۷ منطقه یک را آورد و دو سال کانونی بودند.


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

در مدرسه همه در ازمون های قلمچی شرکت میکردند.پدر و مادرم بیشتر بصورت انگیزشی کمک میکردند و شخصا دوست دارم در درس هام مستقل باشم و فقط وقتی در ریاضی و فیزیک و زبان اشکال داشتم یا سوال مشاوره ای داشتم از برادرم می پرسیدم و هروقت در آزمون افت داشتم اجازه نمی دادند ناراحت شوم و فشار خارجی وارد نمی کردند ولی همیشه انتظارات بزرگتری داشتند و من نیز برای همین تلاشم  رو مضاعف میکردم.پسر عموی من هم در آزمون های قلم چی شرکت میکردند و در سال ۹۶  در رشته برق  دانشگاه سراسری تبریز قبول شدند.مهم‌ترین ویژگی آموزشی من تلاش فراوان است و به همین جهت انتظارات دوستانم همیشه زیاد بود و وقتی میگفتم که آماده نیستم، دروغ تلقی میکردند همچنین  امن خود را  شدیدا رقابتی و همیشه آماده برای رقابت میدانم.

من دوران ابتدایی را در  مدرسه دانا تبریز و  راهنمایی و دبیرستان را در مجموعه آموزشی شهیدمدنی یک تبریز گذراندم.جامع آماری بالای شرکت کننده و استاندارد بودن ازمون های قلمچی مهمترین دلیل شرکت من در ازمونها بود.من از سال دهم تا دوازدهم بصورت پیوسته در آزمون ها شرکت کردم و علت این امر را نیاز داشتن به یک برنامه مناسب و استاندارد برای پیشبردن درس ها  میدانستم.

امیرحسن از چه ترازی شروع کرد؟ دلیل پیشرفتش چه بوده است؟

با تراز ۶۸۶۸ شروع کردم چون در ابتدا با فضای کنکور مخصوصا در درس زیست چنان آشنایی نداشتم و با شیوه سوالات آشنایی کامل نداشتم نتوانستم تراز خوبی دریافت کنم اما با مرور زمان و تجربه کردن سوالات مختلف نحوه مطالعه و ازمون دادنم را تغییر دادم و همین باعث شد در تراز و رتبه پیشرفت کنم.

به نظر من مهم ترین ویژگی برنامه کانون انعطاف برنامه هست و اینکه کانون با تمام مشکلات کرونا وتعویق کنکور توانست برنامه خود را کنترل کند و دانش اموزان را سردرگم نکند.

من در آزمون های اصلی غیبت نداشتم اما در سال دوازدهم در یک یا دو تا از آزمون های هدیه قلم چی شرکت نکردم و بیشتر به دلیل به هم خوردن برنامه شخصی بود ولی با وجود غیبت تلاش میکردم خود به تنهایی همان آزمون را درس به درس یا کلی آزمون بدهم.

 او همچنینی درباره فاصله ازمون های کانون گفت: به نظر من فاصله زمانی بین آزمون های قلم چی کافی هست و هیچ دلیلی نداره که در یک ازمون غیبت کنم

از نظر من برنامه قلم چی کاملا سنجیده هست وحتی ممکن است؛ در یک یا چند درس از برنامه مدرسه عقب بیافتم در این مواقع من نیز تلاش میکردم همانطور که خود را برای آزمون ها و برنامه های مدرسه آماده میکنم در موازات آن به برنامه قلم چی هم توجه کنم به نظر  من بیشتر مشکلات از سال دوازدهم شروع میشود اما اگر کسی سالهای دهم و یازدهم را به خوبی کنترل کند میتواند بر همه‌ی آنها غلبه کند و چون مدرسه من به برنامه قلمچی خیلی اهمیت می داند، تلاش میکردند آزمون ها و تکالیف خود را به موازات قلم چی قرار بدهند.                 


کلکسیون روش مطالعه 

نقاط قوت امیرحسن 

درس اول-ریاضی

 در ریاضی بیشتر تلاش میکرد در دفعه اول به خوبی  روش اصلی حل را از معلم ها یا کتاب های تست یاد بگیرد و با تمرین کردن تست های فراوان تمام نقاط َضعفش رو رفع بکند و همیشه دنبال راحت ترین و سریع ترین راه حل بود و به همین جهت سرعت حل سوالات رو بیشتر کرد و توانست در در کمترین وقت بهترین درصد رو به دست بیاورد. تنها مشکلش را سوالات جدید  که تا به حال تجربه نکرده بود و  به طور معمول تلاش میکرد آنهارا به آخر نگه دارد و بعدا به فکر حل آنها باشد بیان کرد همچنین او تلاش میکرد سوالات را با راه های مختلف و خلاقانه تر حل کند

 

درس دوم-زیست

امیرحسن در زیست متاسفانه اشتباه های بزرگی کرد و بیشتر تقصیر بی تجربگیش و سواستفاده برخی معلمها و کتاب ها و بعلت تداخل نظام قدیم بود به همین جهت بعد از کسب تجربه کافی تلاش کرد برای بار دیگر کتاب ها و تمام نکات را از اول بررسی کند تا بتواند مطالب صحیح را از غلط الک کند در همین مسیر از همه بیشتر کتاب و بعد برخی معلمها و دوستان یاریش کردند و توانست زیست را همانطور که کتاب توضیح داده یاد بگیرد به نظرش بزرگترین و مهم ترین مرجع کنکوری ها کتاب و سوالات جدید کنکور است و نباید از این چارچوب خارج شد و اول کتاب را خوب یاد گرفت و بعد سراغ تست ها رفت در پی آن با زدن تست فراوان نه تنها به دام تست ها نمی افتید بلکه از نظرات غلط آنها ایده های جدیدتری میتوانید یاد بگیرید و در مورد نحوه مطالعه کتابها تلاش کنید اول ادبیات خود را قوی کنید و بعد در مورد جملات مبهم کتاب بیشتر فکر کنید کتاب های در مورد برخی مسائل غیر مهم زیاد توضیح داده و اما برخی مسائل مهم تری را پوشیده تر توضیح داده اگر دنبال همین مسائل نباشید ممکن هست برداشتی غلط درباره آنها داشته باشید و به غلطهای بزرگتری مرتکب شوید و در پی مطالعه صحیح نحوه تست زنی و تخمین نظر طراح و ریسک کردن و یا نکردن را نیز با زدن تست های فراوان و مخصوصا زدن سوالات ازمون های قلم چی تجربه کرد و توانست همین درس مهم و حیاتی را نقطه قوت خود کند.


درسهای چالشی برای امیرحسن!!!

درس اول-ادبیات در ادبیات بزرگترین مشکلش  بی علاقه بودن وحوصله نداشتن برای خواندنش بود و متاسفانه تا سال دوازدهم همین مشکلش رفع نشد اما سال آخر با آشنا شدن با شعر های بی نظیر و آرایه های زیبا فارسی دیدش نسبت به فارسی تغییر کرد به همین جهت تلاش میکرد در تعطیلات تابستان و دی حداقل دو ساعت تست بزند و خیلی هم لذت بخش بود.او معتقد است اگر زود تر با آرایه های حسن تعلیل اسلوب معادله شعر های زیبا فراسی آشنا میشد نتایج بهتری کسب میکرد علاوه بر آن به توصیه پشتیبان ویژه قلم چی منابع ادبیات را تغییر داد و مخصوصا در مورد ارایه تمام مشکلات خود را رفع کرد و آخرین تغییراتی که در فارسی داد تمرین آزمون دادن در وقت معین و سوالات معین بود و با استفاده ضربدر منفی و بازگشت توانست درصد های بهتری در کمترین وقت به دست آورد.

درس دوم- درس دوم دینی بود و بازهم بعلت تدریس اشتباه در دهم و بی حوصلگی نسبت به ان . بیشتر کتبی و غیر تستی دینی رو مطالعه میکرد اما بعلت راحت تر بودن سوالات دهم قلم چی این نقض چنان قابل رویت نبود و سال یازدهم متوجه ضعف خود شد بعد از آن به کمک استاد دینی مدرسه اش  و ازمون های مکرر و جدیت ایشان در همین مسئله تمام مشکلاتش رفع شدو به نظرش همانند زیست باید اول یاد گرفت که دینی کنکور چیست و بعد شروع به خواندن دینی  کرد.

 تمام مشکلات دینی دهم را به زحمات  استاد در تابستان دوازدهم رفع کرد و بازهم همانند تمام دروس با زدن تست های فراوان و تجربه کردن نظرات جدید طراح های مختلف و یاد گرفتن ترکیب های بین دروس و پایه ها تنها ۴ یا ۵ سوال کنکور جدید به نظر میاد و در سال آخر بیشتر تلاشش حفظ کردن جمله به جمله کتاب و شکل عربی و ترجمه شده آیات و احادیث و یاد گرفتن ارتباط آن با آیات و روایات دیگر بود


منابع مطالعاتی 

امیرحسن بیشتر برای سنجیدن ساعت مطالعه از دفتر برنامه ریزی استفاده می کرد .

از فارسی و ریاضی و فیزیک کتاب‌های آبی پیمانه‌ای استفاده کرد و دلیل استفاده اش را اینطور بیان داشت: چون کتاب های استانداردی هستند و کاملا در چارچوب کتاب و کنکور طرح شده اند.

از  کتاب‌های سه سطحی ریاضی و فیزیک استفاده کرد  زیرا  به زدن تست های دشوار و سنجیدن سطح علم و مطالعه خود علاقمند بود.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

امیرحسن بیشتر بعد آزمون روز جمعه و شنبه به سایت کانون مراجعه می‌کرد.

جذابترین بخش سایت کانون برای او صفحه شخصی و صفحه مقطع و مقالات آقای قلم چی و کلکسیون روش ها بود زرا تمام نیاز ها و مشکلات مشاوره ای و درسی بنده رو رفع میکرد.

امیرحسن  از جعبه‌ی ابزار کارنامه، موارد زیر را بیشتر استفاده میکرد:

* کارنامه‌ی اصلی آزمون   

* کارنامه‌ی پروژه‌ای   

* کارنامه‌ی اشتباهات       

بعد آزمون ها بیشتر کارنامه اصلی را بررسی میکرد تا هم متوجه اشکالاتش بشود و هم  ببیند که پیشرفت کرده است یا پسرفت و برای آمادگی در آزمون های بعدی کارنامه اشتباهات خیلی کمکش میکرد .قسمت مورد علاقه امیرحسن از مجله سرای دانش بخش گفت وگو با دانش آموزان و نفرات برتر بود.


روز کنکور !!!

سوالات برخلاف انتظارش شدیدا سخت بودند و همین نیز باعث شد که از نتایج آزمون خود بترسد و حتی نتواند چک بکند به نظرش اگر با تصور پارسال نمیرفت تمام سوالات راحتی که از دست داد را میتوانست جواب بدهد.


امیرحسین عبرت بین
ارسال شده توسط : امیرحسین عبرت بین
Menu