گفت‌وگو با رتبه53منطقه3 کنکور تجربی 99:پرندیس زین الدینی میمند

گفت‌وگو با پرندیس زین الدینی میمند رتبه 53 منطقه 3 کنکور تجربی 99 از شهر بابک

گفت‌وگو با رتبه53منطقه3 کنکور تجربی 99:پرندیس زین الدینی میمند

گفت‌وگو با پرندیس زین الدینی میمند رتبه 53 منطقه 3 کنکور تجربی 99 از شهر بابک


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

من دوران متوسطه اول و متوسطه دوم را در دبیرستان فرزانگان سپری کردم.

.من از سال 89 - پیوسته از سوم دبستان تا دوازدهم-10سال- کانونی بودم ؛علاقه به ازمون دادن و به چالش کشیده شدن و آزمون ها به من کمک می کرد بتوانم با برنامه درس بخوانم. خواهرم که یک سال از من بزرگتر بود در آزمون ها شرکت می کرد من هم علاقه مند شدم که در کانون ثبت نام کنم

اولین آزمون سال دهم ترازم 7159  بود؛ پیوستگی و تلاش و هدفمند بودن سبب پیشرفت من شد.

من مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون را بازه دو هفته ای آزمون ها میدانم زیرا فرصت جبران نواقص و تمرین برای یادگیری مباحث جدید فراهم است.

من در سال دوازهم در هیچ آزمونی غیبت نکردم-پیوستگی یکی از عوامل موثر در موفقیت دانش آموزان کنکوری به شمار می آید و غیبت در آزمون ها می تواند موجب از دست رفتن نظم برنامه می شود.

همیشه برنامه راهبردی کانون در اولویت من بود و سعی می کردم برنامه ام از مدرسه جلوتر باشد- مباحث آزمون را با توجه به منابع مطالعاتی خودم تقسیم بندی می کردم که بتوانم آن ها را در طی بازه دو هفته ای آزمون ها تمام کنم

   

                  

کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوت 

فیزیک: از ابتدا علاقه زیادی به این درس داشتم -فیزیک درس مفهومی است سعی می کردم مفاهیم را  در کلاس یاد بگیرم و در  خانه تست زیادی کار میکرم

ریاضی: یکی از معلم های ریاضی خیلی به من روحیه می داد و این باعث شد انگیزه من در این درس بالا برود در درس ریاضی پس از یادگیری مفاهیم با تست زیاد و تمرین تسلط خود را بر این درس زیاد می کردم

دروس چالشی 

زیست: در اوایل سال تسلط زیادی روی متن کتاب نداشتم و سوالاتی که از متن کتاب طراحی میشد با شک پاسخ میدادم بعد از عید سعی کردم تسلط خود را روی متن کتاب بیش ترکنم  و درصد های بیشتری کسب کردم

دینی: در اوایل سال برای دروس حفظی وقت زیادی اختصاص نمیدادم بعد از تکرار زیاد متن کتاب سعی کردم تسلطم را در این درس بالا ببرم.


منابع مطالعاتی

من از دفتربرنامه ریزی استفاده میکردم؛چون میتوانستم برای خودم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت انجام دهم.بررسی ساعت مطالعه در هر روز و بازه های زمانی مختلف و بررسی ارتباط میزان عملکرد در آزمون و ساعت مطالعه مهمترن ویژگی این دفتر برایم بود.

از کتاب‌های فیزیک و شیمی آبی پیمانه‌ای استفاده کردم  ؛ بهترین کتاب آبی من فیزیک بود زیرا در برنامه ریزی و مدیریت زمان به من کمک می کرد.من همچنین از کتاب سه سطحی ریاضی استفاده میکردم؛ زیرا سوالات سطح بالاتری داشتند و این سوالات نیز طبقه بندی شده بودند.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

من از سایت کانون استفاده میکردم و  بعد از هر آزمون به آن مراجعه داشتم. گفت و گو با رتبه ها و دانش آموزان برتر قسمت محبوب من در سایت بود؛ زیرا باعث می شد که روش های جدید و خوبی در مطالعه بعضی دروس یاد بگیرم . از بین کارنامه های جعبه ابزار کارنامه ،کارنامه پروژه ای و کارنامه اصلی آزمون را بیشتر بررسی میکردم؛ علت این امر هدف گذاری و تثبیت دروسی که روی آن ها تسلط بیشتری دارم و بررسی عملکردم در آزمون های مختلف نسبت به خودم و سایر دانش آموزان بود.

از  مجله ی سرای دانش قسمت‌های گفت و گو با دانش آموزان برتر را می‌خواندم.من تمام مصاحبه با رتبه های برتر را می خواندم و از هر مصاحبه چیزهای مختلفی را یاد می گرفتم.


خانواده

پدرم دکتری دارند و  پزشک هستند.مادرم کارشناشی گیاه پزشکی دارد و خانه دارند.

یک خواهر بزرگتر از خودم هم دارم که دانشجو اند و رتبه 163منطقه را اوردند و پزشکی شیراز میخوانند؛ ایشان به مدت 10سال کانونی بودند.همچنین اغلب اقوام ما کانونی بودند و به رشته های مورد علاقه خودشان رسیده اند.

بیشتر دانش آموزان مدرسه ما کانونی بودند.

پرندیس از نقش پدر و مادرش میگوید!!

خیلی به من کمک میکردند و همیشه من را حمایت می کردند و تمام شرایط را برای من فراهم میکردند و همیشه فضای خانه محیط مناسبی برای درس خواندنم بود.اگر در آزمونی افت تراز داشتم سعی میکردند به من روحیه بدهند و را برای تلاش بیش تر برای آزمون بعد به من انگیزه می دادند.

یک خاطره‌ی آموزشی از آزمون‌های برنامه‌ای کانون

 در یکی از آزمون ها از سوال شماره دو به بعد تمام گزینه ها را جا به جا وارد کردم و نتیجه خیلی بدی کسب کردم از آن به بعد سعی کردم همیشه گزینه های وارد شده را چک کنم.

معمولاً من را در میان دوستان و اقوام و مدرسه با ویژگی تلاش و پشتکار و شوخ طبعی و مهربانی می‌شناسند.


روز کنکور و سایر موارد

در روز کنکور متاسفانه سختی سوالات روی عملکردم تاثیر گذاشت و کمی در مدیریت زمان دچار مشکل شدم.من از روش‌های مدیریت زمان استراتژی بازگشت و تکنیک ضربدر و منها در جلسه کنکور استفاده کردم.تکنیک ضربدر منها بسیار به من کمک کردو توانستم سوال هایی که وقت زیادی نیاز داشتند را در دور دوم حل کنم.

در درس های عمومی مثل همیشه پانزده دقیقه وقت اضافه داشتم و اول به سراغ ادبیات رفتم در دروس اختصاصی به خاطر سختی سوالات زمان های نقصانی را کامل رعایت نکردم در استراتژی بازگشت ابتدا سراغ زیست شناسی رفتم.

پشتیبان ویژه من خانم فاطمه جلالی رتبه 181 منطقه1 بودند.ایشان  پیگیری خوبی داشتند و بعد از آزمون با من تماس می گرفتند و درباره آزمون با هم صحبت میکردیم.

Menu