گفت‌وگو با رتبه 35 منطقه 2 کنکور تجربی 99: پارسا رحیمی

گفت‌وگو با پارسا رحیمی رتبه 35 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7308 از قائم شهر

گفت‌وگو با رتبه 35 منطقه 2 کنکور تجربی 99: پارسا رحیمی

گفت‌وگو با پارسا رحیمی رتبه 35 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7308 از قائم شهر


پدر و مادرم هر دو لیسانس دارند. پدرم کارمند بهداری شرکت نفت و مادرم معلم زبان انگلیسی است.

یک برادر دارم که سه سال از من بزرگتر است. برادرم هم کانونی بود و رتبه ۳۳۵ منطقه دو سال 96 را به دست آورد و الان دانشجوی رشته پزشکی ساری است.

من متوسطه دوم را در دبیرستان شهید بهشتی قائمشهر گذراندم. تعداد زیادی از افراد به کانون می­آمدند، چه آنها که بی انگیزه بودند و چه آنها که قوی و پرتلاش بودند.


 اهمیت کانون و برنامه راهبردی

 تجربه ی دیگران عامل ثبت نام من در کانون بود. به صورت پیوسته از دهم تا دوازدهم در آزمون شرکت کردم این حضور مداوم به دلیل برنامه ی منسجم کانون بود. از تراز ۷۴۰۰ شروع کردم و در اولین آزمون رتبه ۲ کشوری شدم. مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون را با برنامه درس خواندن می­دانم چون از اول سال می دانستم در طول سال باید چه کار کنم. در آزمون های حضوری غیبت نداشتم، اما از زمان کرونا در چند آزمون غیبت داشتم که عقب ماندگی هایم را جبران کنم. من با برنامه کانون جلو میرفتم به همین دلیل عمدتا از مدرسه جلوتر بودم و وقتی مدرسه به آن مباحث میرسید چون از قبل برای کانون خوانده بودم کارم راحت بود و بیش تر برایم جنبه مرور داشت.


کلکسیون روش مطالعه

درس ریاضی نقطه قوت من بود چرا که من از مقطع ابتدایی به ریاضی علاقه خاصی داشتم،  در آزمون های مختلف ثبت نام میکردم، حتی سال یازدهم المپیاد ریاضی هم شرکت کردم و در مرحله اول قبول شدم اما مرحله دو را شرکت نکردم چون هدفم پزشکی بود و فقط برای محک زدن خودم در مرحله اول  شرکت کرده بودم.

شیمی نقطه قوت دیگر من بود. از سال دهم برای شیمی حساب ویژه ای باز کرده بودم و ساعت مطالعه زیادی هم به ان اختصاص داده بودم .

 اوایل فارسی را درس به درس میخواندم و کم تر تست میزدم. اما بعد از عید شروع به موضوعی تست زدن کردم. روش موضوعی را از مصاحبه­های رتبه های برتر پارسال در کانون دیده بودم و با آن اشنا بودم.


منابع کانونی

از دفتربرنامه ریزی استفاده می­کردم چون متوجه می شدم به چه درس هایی ساعت مطالعه کم تری اختصاص میدادم و در برنامه بعدی آن را جبران میکردم. از کتاب سه سطحی فیزیک دهم و یازدهم و دوازدهم هم استفاده کردم چون به نظرم تست هایش جالب و چالشی بود.


ابزار کانونی

هر دو هفته بعد آزمون ها از سایت استفاده می­کردم. به گفت و گو با رتبه برتر ها هم در سایت و هم در مجله سرای دانش، علاقه بیشتری داشتم چون به من انگیزه میداد تا بیش تر درس بخوانم. از کارنامه اصلی آزمون بیشتر استفاده می­کردم چون جزئیات بیش تری را درباره ی همان آزمون دریافت میکردم.


نقش خانواده

 تاثیر زیادی داشتند و به من انگیزه می دادند. رفتن به مهمانی را محدود کردند و برادرم هم در ریختن برنامه به من کمک میکرد.


روز کنکور سراسری

چون از قبل خودم را برای آزمون دادن با ماسک عادت داده بودم مشکلی برایم پیش نیامد.

از استراتژی بازگشت و زمان نقصانی استفاده کردم. زمان نقصانی برایم بسیار موثر بود چون به من احساس آرامش می­داد. در درس­های عمومی حدود ده دقیقه وقت اضافه آوردم که به فارسی برگشتم. در درس­های اختصاصی هم پنج دقیقه وقت اضافه آوردم که به فیزیک اختصاص دادم.