گفت‌وگو با رتبه 34 منطقه 2 کنکور تجربی 99: امیرحسین زیوری

گفت‌وگو با امیرحسین زیوری رتبه 34 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7188 از شهر بجنورد

گفت‌وگو با رتبه 34 منطقه 2 کنکور تجربی 99: امیرحسین زیوری

گفت‌وگو با امیرحسین زیوری رتبه 34 منطقه 2 کنکور تجربی 99 با میانگین تراز 7188 از شهر بجنورد


پدرم کارشناسی ارشد شیمی آلی دارد و دبیر است.

مادرم کارشناسی ارشد فقه و حقوق دارد و دبیراست.

یک برادر دارم که سه سال کانونی بوده و رتبه 1650 کنکور را به دست آورده و اکنون دانشجوی برق فردوسی مشهد

است.

من در دبیرستان شهیدبهشتی بجنورد تحصیل کرده ام.


اهمیت کانون و برنامه‌ی راهبردی

مدرسه عامل ثبت نامم در کانون بود. پیوسته از دهم تا دوازدهم بدلیل وقفه نیفتادن در درس خواندن و عقب نماندن از سایر دانش­آموزان در آزمون­ها حضور داشتم. به نظرم مهمترین ویژگی آزمون­های کانون برنامه راهبردی منظم و حساب شده و تعداد طراحان زیاد از سراسر کشور است. هیچ غیبتی در آزمون ها نداشتم چون نمی­خواستم زحمت دو هفته ای را از دست بدهم و می­خواستم باز خورد درس خواندنم را دریافت کنم. بین برنامه مدرسه و کانون هر کدام از برنامه ها که از دیگری جلو تر بود را مطالعه می کردم و بقیه وقتم را به خواندن دقیق تر مباحث ازمون کانون اختصاص می دادم. در برنامه ریزی شخصی قسمت های مشخص شده در برنامه راهبردی را به قسمت های کوچک تر تقسیم می کردم و قسمت های مشخص شده را بر اساس قاعده ابینگهاوس در برنامه میچیدم که بیشترین ماندگاری در حافظه را داشته باشند که اینکار 80 درصد برنامه ام را پر می کرد و بقیه ان را به قسمت هایی که مشکل اساسی داشتم یا در ازمون های قبلی پاسخ نداده بودم اختصاص می دادم.

   

کلکسیون روش مطالعه

فیزیک نقطه قوت من بود. قبل از کلاس پیش خوانی می کردم، در کلاس مشارکت زیادی داشتم و با دبیر بحث و گفتگو داشتم که باعث می شد مطالب را بهتر بفهمم، بعد از کلاس درس نامه همان بخش را مشخص می کردم و بعد از آن مرتب از درس نامه به تست و بالعکس می رفتم و دلیل اشتباهاتم را در جایی یادداشت می کردم.

دین و زندگی نقطه قوت دیگرم بود. چندین بار متن کتاب را می خواندم و از کتاب های مختلف پیام ایات را در کتاب یادداشت می کردم و در اخر تست های محدودی از کنکور های سال های قبل میزدم و بار ها قسمت های فرار متن کتاب را می خواندم.

در درس شیمی ابتدا بر متن کتاب تسلط نداشتم، ساعت مطالعه بیشتری به این درس اختصاص دادم و متن کتاب را بیشتر و دقیق تر خواندم و تست های مسئله زمان دار بیشتری زدم و در اخر ازمون های شبیه ساز زیادی از شیمی حل کردم.

مانند هر درس دیگری با اختصاص وقت بیشتر در درس ادبیات پیشرفت کردم و مباحث ان را به صورت موضوعی خواندم و در مباحث ارایه و قرابت معنایی از تست های کنکور سال 80 تا 98 استفاده کردم.


منابع مطالعاتی کانونی

مهم‌ترین ویژگی دفتر برنامه‌ریزی برای من افزایش ساعت مطالعه و فهمیدن اشتباهات مطالعاتی با استفاده از صفحه 182 و 183 این دفتر بود. من از کتاب‌های آبی پیمانه‌ای شیمی هم استفاده کردم و سطح سوالات آن دلیل اصلی استفاده من از این کتاب بود. از کتاب های سه سطحی ریاضی، فیزیک و شیمی استفاده کردم زیرا سطح بندی سوالات و ایجاد چالش به وسیله سوالات دشوار تر برایم لذت بخش بود.


ابزارهای کانونی

هفته ای یکبار به سایت می­آمدم.  از جعبه ابزار کارنامه استفاده می­کردم تا  بازخوردی از عملکرد خود دریافت کنم و وضعیت قبلی و کنونی خود را بفهمم.


نقش خانواده

والدینم به من اعتماد کرده و همه چیز را به خودم سپرده بودند. آنها از من انتظار زیادی نداشتند و سعی می­کردند باعث اضطراب و تنش من نشوند. من هیچگاه تسلیم نمی­شوم و همیشه تلاش می­کنم.


درصدهایی که در کنکور کسب کرده ام:

زبان و ادبیات فارسی: 73.4

عربی: 89.4

دین و زندگی: 94.7

زبان خارجی: 74.7

زمین شناسی: 0

ریاضیات: 82.3

زیست شناسی: 73.7

فیزیک: 78.2

شیمی:  83.7