گفت‌وگو با سارا احمدی رتبه 7 کشوری کنکور تجربی 99

گفت‌وگو با سارا احمدی رتبه 7 کشوری کنکور تجربی سال99، با میانگین تراز 7903 از شهر تهران

گفت‌وگو با سارا احمدی رتبه 7 کشوری کنکور تجربی 99

گفت‌وگو با سارا احمدی رتبه 7 کشوری کنکور تجربی سال99، با میانگین تراز 7903 از شهر تهران


تحصیلات پدرم  دکتری دامپزشکی و شغلشان دامپزشکی است.

تحصیلات مادرم  دکتری پزشکی و شغل مادرم پزشکی است.

من یک خواهر دارم که دانشجوی تخصصی داروسازی شهید بهشتی است و  یک سال کانونی بوده است.

من سال دهم تا دوازدهم را در دبیرستان فرزانگان 1 تحصیل کردم.

تقریبا همه دانش آموزان مدرسه‌ی ما کانون می آمدند و طبق برنامه ی آزمون‌ها درس می خواندند.


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

من عامل ثبت نام در کانون را آماده شدن برای تست زنی و ایجاد هدف برای مطالعه می دانم.

من از سال دهم وارد کانون شدم و به صورت پیوسته به مدت سه سال از دهم تا دوازدهم کانونی بودم.

از تراز6800 ،شروع کردم و عامل پیشرفتم را انگیزه بیشتر برای مطالعه و منظم بودن می دانم.

من مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون را ایجاد نظم در مطالعه می‌دانم.


کلکسیون روش مطالعه

نقاط قوتم و روش مطالعه‌ام در این دروس

در درس فیزیک ، جزوه دبیرم را مطالعه می‌کردم و سپس تست های مختلف را در ابتدای سال ،هفته ای 100 الی 150 تست، میزدم.

در درس عربی، مطالعه لغات کتاب ، جزوه دبیر و سپس زدن تست های زیاد و همچنین خواندن درک مطلب های سال های قدیم کنکور به صورت جدا خیلی به من کمک کرد.

درس هایی که برایم چالشی بودند

در درس زیست‌شناسی ، در ابتدای سال دوازدهم درصد مناسبی  نداشتم چون مطالعه منظم و اصولی در این درس نداشتم اما هر روز حداقل دو تا چهار ساعت به مطالعه زیست اختصاص دادم و با بررسی سوالات کنکور سنوات گذشته در مباحث توانستم خط فکری ام را در مورد سوال ها اصلاح کنم. به نظر من در زیست شناسی ابتدا باید مطالعه عمیق داشت و سپس تست زنی کرد.

در درس ادبیات ، هر روز یک ساعت به خواندن ادبیات اختصاص میدادم و لغات و تاریخ ادبیات را به صورت مستمر میخواندم و در مورد قرابت، دستور و آرایه پس از خواندن آموزش های اولیه روزانه از آن ها تعدادی تست میزدم.


منابع مطالعاتی  کانونی

 از نظر من به طور کلی دفترهایی که در آن روند مطالعات خود را ثبت می کنیم باعث می شود نگاه دقیق تری درباره روش های مطالعه داشته باشیم.

من در درس زیست از کتاب‌ زیست شناسی آبی پیمانه‌ای استفاده می کردم.

 از کتاب‌های سه سطحی زیست و فزیک نیز استفاده می کردم و علت آن را  ، وجود سوالات گذشته کانون به صورت طبقه بندی شده می دانم.

 

ابزارهای کانونی

 هر دو هفته یک بار بعد از آزمون به سایت کانون مراجعه می‌کردم.

در سایت کانون بیشتر به صفحه شخصی‌ام سر میزدم. در صفحه شخصی درصدها و ترازهایم را بررسی میکردم.

من از کارنامه اصلی و کارنامه  اشتباهات بیشتر استفاده کردم، زیرا  با کارنامه اشتباهات از نقاط ضعف خود در دروس مختلف آشنایی می‌یابم.


نقش اولیا

خانواده ام محیطی آرام و بدون فشار و استرس ایجاد کردند که معتقدم مهمترین نقش را در پیشرفتم داشتتند و در هر حالت تشویقم می کردند.

 مهم‌ترین ویژگی شخصیتی آموزشی‌ام را  نظم در مطالعه و داشتن برنامه ای منظم میدانم.


روز کنکور سراسری

روز کنکور من همه چیز منظم و طبق انتظارم بود.

در کنکور زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت برام بسیار مفید بود، ابتدا با توجه به زمان های در نظر گرفته شده به سوالات هر درس پاسخ دادم و سپس از وقت اضافه برای پاسخ به سوال های نزده استفاده کردم.

 استراتژی بازگشتم در جلسه‌ی کنکور به این صورت بود که در دروس عمومی 15 دقیقه و به ادبیات مراجعه کردم و در دروس اختصاصی وقت اضافه نداشتم.