در مقالههای قبلی بر اهمیت اجرای جمعبندی به روش سه روز یکبار تاکید کردیم و دلایل جمعبندی به این روش را برای شما توضیح دادیم. در این مقاله مهمترین بخش این برنامه را بررسی میکنیم. اندکی با خود فکر کنید و بیندیشید که مهمترین بخش برنامهی جمعبندی به روش سه روز یکبار کدام است.
بخش اول: آزمون دادن
بخش دوم: تحلیل آزمون و برنامهریزی برای رفع نواقص
بخش سوم: مطالعه مباحث مورد نیاز
به جرأت میتوان گفت که بخش دوم یعنی تحلیل آزمون و برنامهریزی برای رفع نواقص مهمترین بخش برنامهی جمعبندی به روش سه روز یکبار است. ما در این روش جمعبندی به دنبال حداکثر استفاده از زمان هستیم. صرفاً با بازخوانی و مطالعهی مجدد مباحث نمیتوان بهترین استفاده را از زمان داشت. مهمترین نکته این است که شما باید از نتایج به دست آمده پس از آزمونِ جامعی که دادهاید، مشخص کنید که کدام موارد برای مطالعه در اولویت قرار دارد و نحوهی مطالعهی هر کدام از مباحث به چه شکل است.
مهمترین سوالاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از:
چه درس و مبحثی نیاز به بازخوانی مجدد دارد؟ چه درس و مبحثی نیاز به مطالعهی تستهای علامتدار دارد؟ کدامیک از مباحث (به فراخور فراشناخت شخصی) باید حذف شود؟ برای مشخص شدن میزان تسلط، در کدام درس به کنکور تکدرس نیاز دارید؟ برای کدام درس باید به سراغ خلاصهنویسیها بروید؟
اینها از جمله مهمترین سوالاتی هستند که با روشن شدن پاسخ آنها میتوان به بهترین شکل استراتژی مطالعاتی 5 نیم روز بعدی را مشخص کرد.
