مقایسه عیار کانونی دختران و پسران کنکوری (قسمت دوم)

در آزمون 13 اردیبهشت از دانش آموزان و فارغ التحصیلان کنکوری ، در مورد عیار کانونی آن‌ها سه سوال پرسیده شده بود. دیروز گزارش سوال اول (تک برنامه ای بودن) در سایت کانون قرار گردید

مقایسه عیار کانونی دختران و پسران کنکوری (قسمت دوم)

در آزمون 13 اردیبهشت از دانش آموزان و فارغ التحصیلان کنکوری ، در مورد عیار کانونی آن ها سه سوال پرسیده شده بود. دیروز گزارش سوال اول (تک برنامه ای بودن) در سایت کانون قرار داده شد. امروز تصمیم داریم گزارش سوال دوم که درباره استفاده از ابزار و روش های کانون می باشد خدمت شما ارائه کنیم. متن سوال دوم به شرح زیر می باشد:

عيار كانوني شما: تا چه حد كانوني هستيد و از روش ها و ابزارهاي كانون استفاده مي كنيد؟

قبل از بررسی نتایج این سوال ، ابتدا می بایست معرفی کوتاهی از روش ها و ابزارهای کانونی ارائه نماییم.

ابزارها و روش های کانونی شامل: مطالعه برنامه طبق برنامه راهبردی و شخصی سازی برنامه ، استفاده از سایت کانون و صفحه شخصی ، استفاده از جعبه ابزار کارنامه و جزوه هوشمند ، تکمیل دفتر برنامه ریزی ، مدیریت زمان در جلسه آزمون ، ارزیابی آزمون ، یادگیری از اشتباهات ، اجرای روش جمع بندی سه روز یکبار و دوران انتقالی ، حضور در جلسات 5 نفره ، تاکید بر روش بازیابی به جای بازخوانی و ... می باشد که استفاده از این ابزارها و روش ها ، هرکدام می تواند تاثیر زیادی در موفقیت و رشد تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.

حال در جدول زیر چگونگی پاسخ دانش آموزان و فارغ التحصیلان دختر و پسر ترازها مختلف به این سوال را مشاهده می کنیم:

همان طور که در جدول قابل مشاهده است ، حدود نیمی از ترازهای برتر تاحد بسیار زیادی از روش ها و ابزارهای کانونی که در بالا ذکر شد استفاده می کنند. هر چه ترازهای دانش آموزان کمتر می شود سطح استفاده آن ها از ابزارها و روش ها کمتر شده است.  همین جدول نشان می دهد هرکدام از این ابزارها و روش ها تا چه میزان می تواند به رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک کند و دانش آموزانی که استفاده بهتر و بیشتری از این ابزارها و روش ها داشته اند ، موفقیت تحصیلی بیشتری داشته اند. برخلاف سوال اول (تک برنامه ای بودن) که دیروز تحلیل آن ارائه شد ، عیار کانونی بودن دانش آموزان پسر در استفاده از ابزارها و روش ها ، بیشتر از دختران است.

در سطح کلان شهرها نیز ، دانش آموزان قم ، شیراز و تهران استفاده بیشتری از ابزارها و روش های کانونی دارند.

Menu