توصيههاي مهم براي آمادگي بيشتر براي شركت در آزمون 16 فروردين:

از هماكنون تا زمان كنكور، هنگام تستزني بايد به خود زمان دهيد و آن را در اختيار خود قرار دهيد؛لذا تستزني با زمان باز، اصلاً توصيه نميشود. ازهم اكنون شما بايد تمرين تكنيكهاي ضربدر و منفي و زمانهاي نقصاني را آغاز نماييد؛ چراكه روز كنكور اصلاً فرصت مناسبي براي تمرين اين تكنيكها نيست!! تمامي سؤالهاي آزمون اعم از ساده يا دشوار و زمانبر، داراي ارزش و اهميت يكسان هستند؛ لذافراموش نكنيد اگر شما زمان را براي پاسخگويي به يك سؤال دشوار يا زمانبر هدر دهيد زمان رابراي پاسخگويي به سؤالات احياناٌ سادهاي كه در ادامه منتظر شما هستند از دست ميدهيد، حال آنكه همهي اين سؤالها ارزش يكسان دارند؛ يعني 3 نمرهي مثبت و يك نمرهي منفي!!
پس قدرت نه گفتن و گذر سريع از سؤالهاي دشوار و زمانبري را كه بلد هستيد، ازهماكنون تمرين نماييد.
منابع مطالعاتی در آزمون 16فروردين:
دفترچههاي آزمونهاي 20مهر تا 21دي را مورد بررسي قرار دهيد و تمامي سؤالهاي نشاندار، پاسخهاي نادرست و سؤالهاي نزدهي خودرا به دقت تحليل و بررسي كنيد و تصميم بگيريد اشتباهات خود را در 16فروردين ديگر تكرار نكنيد. (از کارنامهی بازیابی سوالها كه سايت كانون در اختيار شما قرارداده است یا جزوه هوشمند ميتوانيد استفاده كنيد.)
کتاب نوروز
بخشهاي کار نشده و باقيمانده از کتابهاي جمعبندي دوازدهم
سؤالهاينشاندار شما در كتابهاي آبي نيز ميتواند منبع خوبي براي جمعبندي نيمسال اول باشد.توصيه ميكنيم درروزهاي قبل از آزمون 16فروردين، آزمون غيرحضوري راكه كاملاً مشابه آزمون 16فروردين ميباشدرا از خود آزمون بگيريد. يعني به خود زمان دهيد و در زمان مقرر آزمون به سؤالها پاسخ دهيد و سپس نتيجهي عملكرد خود را ارزيابي كنيد. نهايتاً آنكه اگر مبحثي را در نيمسال اول خيلي دقيق و عميق مطالعه نكردهايد، زياد با آن مبحث كلنجار نرويد و فرصت را براي يادگيري مباحث از ابتدا و نقطهي صفر هدر ندهيد؛ بلكه بكوشيد آموختههاي قبلي خود را تثبيت نماييد.
نکته مهم:
آزمون 16فروردین سکوی مقایسه است، مقایسه با 21دی
از نتیجهی آزمون 21 دی میتوانید برای برنامهریزی در آزمون16 فروردین استفاده کنید: 1) با استفاده از صفحه 182 دفتر برنامهريزي، ساعت مطالعه هر درس در آزمون 21دی را مشاهده و سعي در افزايش يا ثبات ساعت مطالعه درآزمون 16 فروردین خواهید داشت. 2) بااستفاده از كارنامهي هدفگذاري، چند از 10 هر درس در آزمون 21دی را مشاهده و سعي درافزايش يا ثبات چنداز 10 در درسها در آزمون 16 فروردین خواهیدداشت. 3) بااستفاده از كارنامهي مبحثي، نقاط قوت پايدار و نوساني خود را در مباحث شناسايي وسپس با اولويتبندي اين مباحث براي مطالعه در آزمون 16 فروردین برنامهریزی خواهید کرد.
در آزمون 16فروردین تنها از مباحث نيمسال اول سال دوازدهم انساني سؤال طرح خواهد شد و درسهاي پايه مورد پرسش قرار نخواهند گرفت.
ماکت آزمون 16 فروردین
سؤالهای عمومی:


سؤالهای اختصاصی:



درسهایی که با رنگ آبی در برنامهی آزمون مشخص شدهاند بیانگر آن است که در این درسها آزمون شاهد یا گواه خواهیم داشت که شامل 20 سؤال است. 10سوال اول سؤالهای تألیفی (طراحی) و 10 سؤال دوم سؤالهای شناسنامهدار (سؤالات آزمونهای سراسری و کانون در کتاب آبی که دارای سطح دشواری شناسایی شده میباشند.) هستند که برای هریک از این ده سؤال تراز جداگانهای در کارنامه منظور میشود. در آزمون 16 فروردین امكان برگزاري آزمون شاهد براي 4 درس رياضي و آمار (3) ، علوم و فنون ادبي(3)، عربي، زبان قرآن (3) و فلسفه راخواهيم داشت.
