روش مطالعه پشتیبان ویژه‌ها در ادبیات طی ایام نوروز(2)

شنبه‌ها در سایت کانون اختصاص به درس ادبیات دارد.پشتیبان‌های ویژه از روش مطالعه خود در این درس طی نوروز می‌گویند

روش مطالعه پشتیبان ویژه‌ها در ادبیات طی ایام نوروز(2)

روش مطالعه پشتیبان ویژه ها در ادبیات طی ایام نوروز (۲)





محمد متین میرباقری - رتبه ۳۲۸ منطقه ۱ ریاضی - دانشجوی مکانیک تهران


در این درس من قبلاً خیلی دقیق درس‌ها را خوانده بودم و لغات و معنی شعرها را درس به درس و در متن کتاب یاد گرفته بودم ولی خب برای آزمون 16 فروردین که جمع‌‌بندی پیش بود نیاز بود مرور کنم. 

برای همین کل کتاب را به‌صورت درسی به درس و لغت به لغت برای یکی از دوستانم که قبلا کتاب را نخوانده بود درس دادم و به طول کامل برای خودم مرور شد! و بعد از مرور هم نزدیک آزمون یک بار لغات ستاره‌دار را نگاه کردم و خب تعدادی هم تست حل کرده بودم. و در کنکور هم نهایتاً 82 درصد زدم.


زهرا منصوری - رتبه ۴۷۸ منطقه 2 تجربی - دانشجوی دندان پزشکی شهید بهشتی


* در بحث زبان‌فارسی طول نیم‌سال اول و نیم‌سال دوم کم‌کاری داشتم و فقط در حد مطالعه سطحی کتاب زبان فارسی پیش رفته بودم.

* در طول نوروز هر روز برای درس زبان فارسی وقت گذاشتم و حدود نیم‌ساعت تا یک ساعت را به آن اختصاص دادم. 

* برای پیشرفت در این بخش از تست‌های ادبیات، از نکات تست‌های کنکور سال‌های قبل که به‌طور چکیده در اختیار داشتم بعلاوه جزوه معلم استفاده کردم.

* تست‌های کنکور سال‌های گذشته و تست‌های آزمون‌های کانون سال گذشته را به صورت گزیده استفاده کردم در این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کردم.



نغمه قلم سیاه - رتبه ۲۴ منطقه 2 ریاضی - دانشجوی معماری تهران


* در زمان نوروز، بیشتر روی نقاط ضعف خودم تمرکز کردم از جمله ادبیات چون ادبیات من تا قبل نوروز بسیار ضعیف بود. 

* به علت کسب درصد پایین از آن کمی گریزان بودم.در زمان عید هر روز، 3 ساعت 2 پارت یک و نیم ساعت را از اول روز به آن اختصاص دادم.

* به جای این‌که طبق زمان استاندارد کنکور جلو بروم برای هر تست در حدود 5-4 دقیقه زمان گذاشتم تست‌‌های کم‌تری در آن بوده زدم. اما این موضوع باعث شده همان تعداد تست‌های محدود را به طور کامل بگیرم و از درصد منفی به 100 درصد در آزمون عید نوروز رسیدم.



صدرا بهروزیه - رتبه ۶ منطقه ۱ تجربی - دانشجوی پزشکی تهران


* من در دوران طلایی، تصمیم داشتم در ۸ روز ادبیات را جمع‌بندی کنم. 

* برنامه ام اینگونه بود که علاوه بر تست قرابت معنایی و آرایه ادبی که هر روز در برنامه ام داشتم‌، در ۳ روز اول، تمام متن کتاب درسی را از ۳ پایه خواندم و نکاتی را که دبیر مدرسه گفته بود مرور کردم.

* در روز چهارم، "بیاموزیم" ها و متون "آورده‌اند که" را از این ۳ کتاب مطالعه کردم‌. در روز پنجم و ششم قسمت "اعلام" یا همان تاریخ ادبیات را که قبلا به دفعات زیاد خوانده بودم، مرور کردم. 

* در روز های هفتم و هشتم نیز کتاب زبان فارسی را به طور کامل مرور و تست های مربوطه را که قبلا نشاندار کرده بودم کار کردم. برای بخش اعلام و لغات به دلیل فرّار بودن مطالب تا آخرین روز دائما مرور میکردم.


سید محمدرضا کوچکی آقایی - رتبه ۱۸ منطقه 2 انسانی - دانشجوی حقوق تهران


* در کتاب آبیِ ادبیات از کنایه ، استعاره، مجاز ،ایهام و ایهام تناسب هم به صورت مبحثی و هم به صورت ترکیبی سوالات جدید و نابی داشت و تمرین ۱ ساعته برای هر روز باعث شد این مفاهیم را به خوبی از هم تفکیک کنم.

* در آزمون های بعدی، هم مدیریت زمان بهتری داشتم چون ادبیات را در زمان خودش میزدم و هم درصد ادبیاتم به صورت قابل ملاحظه ای رشد داشت به گونه ای که در یک آزمون ، ادبیات اختصاصی و آرایه و گواهِ هر دو را صد زدم.


فاطمه علیزاده بنگر - رتبه ۹۰۸ منطقه 2 تجربی - دانشجوی داروسازی تهران


لغت و املاء و آرایه های ادبی:

* من دربخش لغت و املا ضعف داشتم؛ زیرا در آزمون های آزمایشی کانون علاوه بر واژگانی که در انتهای کتاب بود، واژگان معنی نشده در انتهای کتاب نیز سوال طرح می شد.

* من در این ایام این نوع لغات رو در دفتری نوشتم و چند روز در میان آنها را مرور می کردم. 

* استراتژی من برای رفع نقصم در بخش آرایه نیز بیشتر استفاده از حل تست کتاب های کمک آموزشی و کنکور بود.


عاطفه واحدی - رتبه ۵۰ منطقه 2 تجربی - دانشجوی پزشکی تهران


لغت و املاء،قرابت معنایی،آرایه های ادبی:

ابتدا من مباحث ادبیات را بصورت موضوعی می خواندم و روش نسبتا خوبی بود اما روش نسبتا ساده تری را برای خودم در نظر گرفتم که باعث شد در کم ترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را از این درس داشته باشم و بصورت چشمگیری در مباحث مختلف این درس پیشرفت کنم.این روش به این صورت بوده است که در زمان های بین دروس اختصاصی که  برای من  15دقیقه بود،آن زمان را به یکی از موضوعات ادبیات اختصاص می دادم مثلا در 15 دقیقه در بین دروس 5 تا تست لغت و املاء کار می کردم،در نگاه اول تعداد تست ها کم به نظر می آمد اما رفته رفته بصورت نامحسوس در طول یک ماه ،یک کتاب کامل از تست های هر بخش از ادبیات را می زدم. 


برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu