کم کردن اشتباهات و سؤالات شکداری که از یادگیری ناقص نشئت میگیرند و تبدیل آنها به یادگیری کامل، اصولی دارد که اصل اساسی و مهم آن تثبیت مطالب خواندهشده و مرور مطالب است. اگر دانشآموزان در بازهی زمانی دوهفتهای آزمون، برنامهریزی درستی داشته باشند میتوانند مطالب را به طور کامل تثبیت و مرور کنند.
در روانشناسی قانونی وجود دارد که در بازهی زمانی 10روزه مطالب بهخوبی یاد گرفته میشود. در طول دو هفته برای هر مبحث 3 بار زمان در نظر گرفته میشود. بار اول مبحث مطالعه میشود و دانشآموز 10 الی 15 تست آموزشی فقط برای آشنایی با ایدهی طراح سؤال کار میکند. بار دوم که روز سوم برنامهریزی است، مبحث خواندهشده را مرور میکند و با توجه به گسترهی مطلب حدود 50 الی 70 تست مهارتی بدون در نظر گرفتن زمان کار میکند. با این کار مبحث خواندهشده برای دانشآموز تثبیت میشود و مشکلی در فهم و تستزنی نخواهد داشت؛ اما باید توجه داشت که زمان در کنکور بسیار حائز اهمیت است. در روز دهم برای بار سوم مطالب مرور میشوند با این تفاوت که این بار زمان اهمیت دارد و باید تستهای سرعتی تمرین کرد.
روز اول | روز سوم | روز دهم |
تست آموزشی | تست مهارتی | تست سرعتی |
