وظایف
استفاده از موادی مثل خودکار و جوهر، آبرنگ، زغال، رنگ روغن یا نرم افزار های کامپوتری برای خلق آثار هنری
یکپارچه سازی و توسعه عناصر تصویری مثل خط، فضا، حجم، رنگ و پرسپکتیو برای ایجاد اثر مطلوب مثل تصویر سازی ایده ها، احساسات و حالات
مشورت با مشتریان، ویراستار، نویسنده، کارگردان هنری و دیگر افراد ذینفع با توجه به ماهیت و محتوای اثر هنری مدنظر برای تولید
نگهداری اسناد اثر هنری برای ترسیم سبک ها، علایق و توانایی ها
بازاریابی اثر هنری از طریق بروشور ها، ایمیل و وب سایت
دانش
طراحی: دانش تکنیک ها، ابزار و اصول طراحی مورد نیاز برای تولید طرح های فنی دقیق، طرح اولیه، ترسیم فنی و مدلها.
کامپیوتر و الکترونیک: دانش برد های مدار، پردازنده ها، تراشه ها، تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر شامل استفاده و برنامه نویسی.
زبان انگلیسی: دانش ساختار و محتوای زبان انگلیسی شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و گرامر.
تولید و فرایند: دانش مواد خام، فرایند های تولید، کنترل کیفیت، هزینه و دیگر تکنیک های حداکثر سازی تولید کارا و توزیع محصولات.
هنرهای زیبا: علم نظریات و فنون مورد نیاز برای ساخت، تولید یا اجرای کارهای موسیقیایی، رقص، هنرهای بصری، نمایشنامه و مجسمه سازی
توانایی ها
ابتکار: توانایی ارائه ایده های غیرعادی و هوشمندانه درباره یک موضوع یا موقعیت یا ایجاد راههای خلاقانه برای حل یک مسئله
جریان داشتن ایده ها: توانایی دادن تعدادی ایده در مورد یک موضوع (تعداد ایده ها مهم است، نه کیفیت، درستی یا خلاقیت آنها)
تجسم ذهنی: توانایی تصور اینکه هنگامی که اشیا تغییر مکان می دهند یا اجزای آنها جا به جا می شوند یا بازچینی می شوند، چگونه به نظر می رسند
ثبات دست و بازو: توانایی ثابت نگهداشتن دست و بازو هنگام حرکت دادن دست یا ثابت نگهداشتن دست و بازو در یک حالت
تشخیص تمایز رنگ: توانایی تشخیص تطبیق یا تفاوت رنگ ها شامل سایه ها و روشنی

چه کارهایی انجام می دهند؟
تفکر خلاق: توسعه، طراحی یا خلق برنامه های کاربردی، ایده ها، روابط، سیستم ها یا محصولات جدید همراه با مشارکت هنرمندانه
گردآوری اطلاعات: مشاهده، دریافت و کسب اطلاعات از تمام منابع مربوطه.
سازماندهی، برنامه ریزی و اولویت بندی کارها: تعیین اهداف خاص و برنامه ریزی برای اولویت بندی، سازماندهی و تکمیل کار.
آموزش و پرورش دیگران: شناسایی نیازهای آموزشی دیگران، توسعه برنامه ها و کلاس های آموزشی و پرورشی رسمی و آموزش دادن به دیگران
تصمیم گیری و حل مسئله: تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکل
این شغل مناسب چه شخصیت هایی است؟
هنری: مشاغل هنری اغلب درگیر کار با شکل ها، طرح ها و الگوها هستند. این مشاغل اغلب نیازمند خودشکوفایی اند و کار می تواند بدون دنبال کردن یک قانون مشخص انجام شود.
واقعگرا: مشاغل واقعگرا غالبا شامل فعالیت های کاربردی و عملی می باشند. آنها اغلب در ارتباط با دنیای واقعی، مواد یا ماشین ها هستند. اغلب کار در بیرون است و زیاد درگیر کاغذ بازی یا کار در کنار دیگران نیست.
این شغل چگونه موجب رضایت شاغل می شود؟
استقلال: به کارکنان اجازه داده می شود تا به تنهایی کار کنند و تصمیم بگیرند. نیازهای مشابه عبارتند از خلاقیت و مسئولیت
موفقیت: این شغل برای افراد نتیجه محور مناسب است و به افراد اجازه می دهد تا از قویترین توانایی های خود استفاده کنند.
شرایط کاری: این شغل موجب رضایت افرادی می شود که امنیت شغلی و شرایط کاری خوب را دوست دارند. نیازهای مشابه عبارتند از فعالیت، جبران خدمات، استقلال، امنیت، تنوع و سایر شرایط کاری است.

دروس دوره دانشگاه رشته ارتباط تصویری
طراحی پایه، مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه حجمسازی، آشنایی با هنر در تاریخ، تاریخچه کتابت، خوشنویسی، عکاسی پایه، ارتباط تصویری، چاپ دستی، هنر و تمدن اسلامی، تصویرسازی، کارگاه عکس رنگی (انسان،طبیعتوطراحی) ، تجزیه و تحلیل هنرهای تجسمی، آشنایی با هنرهای معاصر، تجزیه و تحلیل آثار ارتباط تصویری، چاپ ماشینی، تصویر متحرک، طرح عملی جامع، پروژه نهایی.
مشاغل مرتبط
صنایع دستی
جواهر ساز
آشپز خصوصی
کارشناس سنگ های قیمتی
سفالگری
