وظایف
استفاده از موادی مثل خودکار و جوهر، آبرنگ، زغال، رنگ روغن یا نرم افزار های کامپوتری برای خلق آثار هنری
یکپارچه سازی و توسعه عناصر تصویری مثل خط، فضا، حجم، رنگ و پرسپکتیو برای ایجاد اثر مطلوب مثل تصویر سازی ایده ها، احساسات و حالات
مشورت با مشتریان، ویراستار، نویسنده، کارگردان هنری و دیگر افراد ذینفع با توجه به ماهیت و محتوای اثر هنری مدنظر برای تولید
نگهداری اسناد اثر هنری برای ترسیم سبک ها، علایق و توانایی ها
بازاریابی اثر هنری از طریق بروشور ها، ایمیل و وب سایت
دانش
طراحی: دانش تکنیک ها، ابزار و اصول طراحی مورد نیاز برای تولید طرح های فنی دقیق، طرح اولیه، ترسیم فنی و مدلها.
کامپیوتر و الکترونیک: دانش برد های مدار، پردازنده ها، تراشه ها، تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر شامل استفاده و برنامه نویسی.
زبان انگلیسی: دانش ساختار و محتوای زبان انگلیسی شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و گرامر.
تولید و فرایند: دانش مواد خام، فرایند های تولید، کنترل کیفیت، هزینه و دیگر تکنیک های حداکثر سازی تولید کارا و توزیع محصولات.
هنرهای زیبا: علم نظریات و فنون مورد نیاز برای ساخت، تولید یا اجرای کارهای موسیقیایی، رقص، هنرهای بصری، نمایشنامه و مجسمه سازی
توانایی ها
ابتکار: توانایی ارائه ایده های غیرعادی و هوشمندانه درباره یک موضوع یا موقعیت یا ایجاد راههای خلاقانه برای حل یک مسئله
جریان داشتن ایده ها: توانایی دادن تعدادی ایده در مورد یک موضوع (تعداد ایده ها مهم است، نه کیفیت، درستی یا خلاقیت آنها)
تجسم ذهنی: توانایی تصور اینکه هنگامی که اشیا تغییر مکان می دهند یا اجزای آنها جا به جا می شوند یا بازچینی می شوند، چگونه به نظر می رسند
ثبات دست و بازو: توانایی ثابت نگهداشتن دست و بازو هنگام حرکت دادن دست یا ثابت نگهداشتن دست و بازو در یک حالت
تشخیص تمایز رنگ: توانایی تشخیص تطبیق یا تفاوت رنگ ها شامل سایه ها و روشنی

چه کارهایی انجام می دهند؟
تفکر خلاق: توسعه، طراحی یا خلق برنامه های کاربردی، ایده ها، روابط، سیستم ها یا محصولات جدید همراه با مشارکت هنرمندانه
گردآوری اطلاعات: مشاهده، دریافت و کسب اطلاعات از تمام منابع مربوطه.
سازماندهی، برنامه ریزی و اولویت بندی کارها: تعیین اهداف خاص و برنامه ریزی برای اولویت بندی، سازماندهی و تکمیل کار.
آموزش و پرورش دیگران: شناسایی نیازهای آموزشی دیگران، توسعه برنامه ها و کلاس های آموزشی و پرورشی رسمی و آموزش دادن به دیگران
تصمیم گیری و حل مسئله: تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکل
این شغل مناسب چه شخصیت هایی است؟
هنری: مشاغل هنری اغلب درگیر کار با شکل ها، طرح ها و الگوها هستند. این مشاغل اغلب نیازمند خودشکوفایی اند و کار می تواند بدون دنبال کردن یک قانون مشخص انجام شود.
واقعگرا: مشاغل واقعگرا غالبا شامل فعالیت های کاربردی و عملی می باشند. آنها اغلب در ارتباط با دنیای واقعی، مواد یا ماشین ها هستند. اغلب کار در بیرون است و زیاد درگیر کاغذ بازی یا کار در کنار دیگران نیست.
این شغل چگونه موجب رضایت شاغل می شود؟
استقلال: به کارکنان اجازه داده می شود تا به تنهایی کار کنند و تصمیم بگیرند. نیازهای مشابه عبارتند از خلاقیت و مسئولیت
موفقیت: این شغل برای افراد نتیجه محور مناسب است و به افراد اجازه می دهد تا از قویترین توانایی های خود استفاده کنند.
شرایط کاری: این شغل موجب رضایت افرادی می شود که امنیت شغلی و شرایط کاری خوب را دوست دارند. نیازهای مشابه عبارتند از فعالیت، جبران خدمات، استقلال، امنیت، تنوع و سایر شرایط کاری است.
دروس دوره دانشگاه رشته نقاشی
دروس پایه: مباني هنرهاي تجسمي، کارگاه طراحي پايه (سطح يک)، کارگاه عکاسي پايه، هندسه مناظر و مرايا، کارگاه چاپهاي دستي، کارگاه حجمسازي، تجزيه و تحليل و نقد آثار هنرهاي تجسمي، هنر و تمدن اسلامي، آشنايي با هنر در تاريخ.
دروس اصلی: کارگاه طراحي (سطح دو)، نقاشي ديواري، کارگاه نقاشي ديواري (سطح يک)، کارگاه نقاشي (سطح يک)، تاريخ عمومي نقاشي، تجزيه و تحليل و نقد آثار نقاشي.
دروس تخصصی: کارگاه طراحي (سطح سه)، کارگاه نقاشي (سطح دو)، کارگاه نقاشي (سطح سه)، مرمت آثار نقاشي، طرح عملي جامع، طرح و رسالهي نهايي.
مشاغل مرتبط
صنایع دستی
جواهر ساز
آشپز خصوصی
کارشناس سنگ های قیمتی
سفالگری
