یکی از مهمترین انتخابها برای مطالعه، انتخاب و گزینش کتابها و منابعی است ک در بازهی زمانی ۶۰ روزهی تابستان انجام میشود؛ پس به نکتههای زیر توجه داشته باشید تا برنامهی تابستان شما پربارتر شود.
در بین درسهای سال سوم که در بخش اجباری قرار دارد مطالب و درسها را بر اساس نتایج کسبشده (کارنامهی پایان سال) و کارنامههای موجود در صفحهی شخصیتان اولویتبندی کرده و برای هر دسته روش مطالعهتان را به تفکیک جایگاه خود انتخاب کنید. برای مثال برای درسهایی که از تسلط کامل برخوردار هستید و در گروه پایدار و رنگ آبی قرار دارند، کتاب سهسطحی را در کنار کتاب آبی قرار دهید و به سراغ تستزنی به روش تست دانش بروید.
تابستان برای مطالب و مباحثی که یک پله پایینتر قرار دارند و رنگ سبز به خود گرفتهاند، بهترین فرصت برای تبدیل شدن به رنگ آبی است. این دسته مباحث را میتوان در کارنامهی مبحثی جستوجو کرد. روش مطالعهی این دسته بهتر است به صورت منظومهای باشد و منبع مناسب برای آن کتاب آبی یا کتاب ۵۰۰ سؤال پرمراجعه است.
مطالب دیگر موضوعات و مطالبی است که در کارنامهی بازیابی رنگ زرد دارند. این موضوعات در کارنامهی ۵ نوع درس به نقاط زیگزاگی معروف هستند و نیاز به تلنگر و مرور دارند. سرنخهای مباحث را در خلاصهدرس کتاب درسی کشف کرده و به سراغ تمرین و تستزنی به روش پلکانی بروید.
دستهی آخر مباحثی است که تا کنون مطالعه نکردهاید یا آنها را یاد نگرفتهاید. توصیه میکنم به کلاس تقویتی بروید یا از دیویدیهای آموزشی که توسط مؤلفان کتاب درسی تدریس میشوند استقاده کنید. این منابع را میتوانید از مؤسسهی رهپویان دانش و اندیشه تهیه کنید.
با تمرکز به کارنامههایتان اولویتهای خود را مشخص کنید.