6 مزیتی که دانش‌آموزان کانونی در ایام امتحانات دارند

همه می‌دانیم که هدف هر دانش‌آموزی پیشرفت درسی و موفقیت در امتحانات مدرسه است. دانش‌آموزان کانون هم از این قاعده مستثنی نیستند.

6 مزیتی که دانش‌آموزان کانونی در ایام امتحانات دارند

همه می‌دانیم که هدف هر دانش‌آموزی پیشرفت درسی و موفقیت در امتحانات مدرسه است. دانش‌آموزان کانون هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته این دانش‌آموزان نسبت به سایر دانش‌آموزان آمادگی بیش‌تری برای امتحانات دارند؛ زیرا:

  • دانش‌آموزان کانونی درس‌ها را در طول سال و مطابق با برنامه‌ی راهبردی کانون خوانده‌اند؛ درنتیجه درس‌های‌شان برای شب امتحان تل‌انبار نشده است. همه‌ی مباحث قبل از فرا رسیدن ایام امتحانات، در برنامه‌ی راهبردی گنجانده شده و در آزمون‌ها مورد سؤال قرار گرفته‌اند؛ بنابراین هیچ نکته‌ی جدیدی در امتحانات وجود ندارد که دانش‌آموزان کانونی را غافلگیر کند.

  • دانش‌آموزان کانونی بیش‌تر درس خوانده‌اند؛ زیرا هر دو هفته یک‌بار خود را برای آزمون آماده می‌کردند. تکمیل کردن دفتر برنامه‌ریزی به‌ویژه اگر پدرها و مادرها آن را بررسی کرده باشند و تماس‌های تلفنی پشتیبانان هم در زیاد درس خواندن دانش‌آموزان کانونی مؤثر بوده است.

  • دانش‌آموزان کانونی با کیفیت بیش‌تری درس خوانده‌اند؛ زیرا هر دو هفته یک‌بار مطالب درسی را در جلسه‌ی آزمون بازیابی کرده‌اند و این کار تأثیر شگرفی بر یادگیری آن‌ها داشته است. هر بار که دانش‌آموزان کانونی مطالب را در جلسه‌ی آزمون بازیابی کرده‌اند، آن مطلب را به شکلی جدید هم یاد گرفته‌اند؛ ازاین‌رو، آموخته‌های آن‌ها نسبت به سایر دانش‌آموزان عمیق‌تر بوده و قدرت و سرعت به‌یادآوری مطالب در آن‌ها بیش‌تر است. برنامه‌ی راهبردی، دانش‌آموزان کانونی را وادار کرده که همه‌ی درس‌ها را متعادل بخوانند؛ درنتیجه هیچ درسی از قلم نیفتاده است. به‌علاوه، تعادل در صرف وقت برای مراحل مطالعاتی اعم از ادراک، تثبیت و تسلط نیز توسط دانش‌آموزان کانونی رعایت شده است. تعادل‌های بین درس‌ها و وقت‌هایی که برای مراحل مطالعاتی صرف کرده‌اند از نشانه‌های کیفیت بیش‌تر درس خواندن دانش‌آموزان کانونی است.

  • دانش‌آموزان کانونی طی آزمون‌های برنامه‌ای منابع مطالعاتی ویژه‌ی خود را تولید کرده‌اند که کم‌حجم و غنی‌اند و برای ایام امتحانات بسیار مفید هستند؛ ازجمله کتاب خودآموزی، سؤالات، تست‌های نشان‌دار و جعبه‌ی لایتنر. ارزش این منابع در این دوران که وقت، بسیار کم و مطالب بسیار زیاد است، فوق‌العاده است. ازطرفی این منابع برای هر دانش‌آموز مخصوص خود اوست که کاملاً منطبق با وضعیت یادگیری او در مباحث و درس‌های مختلف است.

  • دانش‌آموزان کانونی مهارت‌های آزمون دادن را بلد هستند. مثلاً می‌دانند که ابتدا باید به سراغ سؤالات ساده بروند و سؤالات سخت و وقت‌گیر را به انتهای آزمون موکول کنند یا این‌که اگر سؤال بسیار دشواری دیدند که بلد نیستند روحیه‌ی خود را حفظ کنند و با آرامش به سؤالاتی که بلد هستند پاسخ بدهند یا این‌که صورت سؤال را به طور کامل و با دقت بخوانند تا به‌درستی متوجه منظور طراح سؤال بشوند یا این‌که در پاسخ‌گویی به سؤالات محاسباتی صبور و دقیق باشند و تا رسیدن به جواب نهایی دست از تلاش برندارند.

  • دانش‌آموزان کانونی در ایام امتحانات آرامش دارند؛ زیرا می‌دانند که اگرچه هر آزمون اهمیت خاص خود را دارد و امتحانات مدرسه از همه‌ی آزمون‌ها مهم‌تر هستند، اما هدف اصلی فرایند آموزش، یادگیری است؛ پس کارنامه‌ی هر آزمون یا نمره‌ی هر امتحان یک راهنما جهت برنامه‌ریزی برای یادگیری هر چه بیش‌تر برای آزمون‌ها و امتحانات آینده است. دانش‌آموزان کانونی آموخته‌اند که نه از نتایج خوب هیجان‌زده شوند و از نه از نتایج بد ناامید. نتیجه هر چه باشد آن را می‌پذیرند و برای بهبود آن در آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و این رمز آرامش در هر آزمون و امتحانی است.

شما چه ویژگی‌های ممتازی در دانش‌آموزان کانونی می‌بینید؟

مطالب مرتبط

Menu