نیم‌سال دوم و تلاش مضاعف

دانش‌آموزانی که مطالعه و وقت کافی برای درس خواندن نگذاشتند و نتیجه‌ی دلخواه خود را در امتحانات به دست نیاوردند برای نیم‌سال دوم باید تلاش مضاعف داشته باشند.

نیم‌سال دوم و تلاش مضاعف

يكي از سؤال‌هايي كه دانش‌آموزان از خود می‌پرسند اين است كه به چه طريق بايد درس بخوانند تا بهتر بتوانند متوجه مطالب درسي شوند و هر دانش‌آموزي در مقابل اين پرسش جواب متفاوتي مي‌دهد. 

درواقع يكي از دلايل اصلي كه موجب مي‌شود افراد به خواسته‌هاي خود نرسند اين است كه معمولاً اهدافشان را دست‌نيافتني مي‌دانند در صورتي كه هر کس با برنامه‌ريزي درست و مديريت صحيح مي‌تواند به خواسته‌هاي خود دست يابد. 

افرادي كه به دليل كُندي در يادگيري، خود را سرزنش مي‌كنند، حتي اگر پيشرفت مناسب و يادگيري خوبي داشته باشند همواره در اضطراب هستند. 

در مقابل، افرادي كه اعتمادبه‌نفس خوبي دارند و به ‌سرعت يادگيري خود اطمينان دارند حتي اگر از بهره‌ي هوشي كم‌تري نسبت به دسته‌ي اول برخوردار باشند، نتيجه‌ي كارشان بهتر است؛ زیرا اين قبيل افراد انرژي خود را صرف نگراني و استرس نمي‌كنند و آهسته و پيوسته براي رسيدن به هدفشان تلاش مي‌كنند. 

دانش‌آموزانی که مطالعه و وقت کافی برای درس خواندن نگذاشتند و نتیجه‌ی دلخواه خود را در امتحانات به دست نیاوردند برای نیم‌سال دوم باید تلاش مضاعف داشته باشند.

Menu