روش‌های مطالعه‌ی ریاضی تجربی-مبحث‌های پایه

پشتیبانان شما روش‌هایی را برای مطالعه درس ریاضی به شما دانش‌آموزان تجربی پیشنهاد می‌کنند.

روش‌های مطالعه‌ی ریاضی تجربی-مبحث‌های پایه

دانش‌آموزان عزيز رشته‌ي تجربي، توجه بفرماييد که حداقل 10 درصد و حداکثر 40 تا 50 درصد (با توجه به تراز کل خودتان) بايد به درس رياضي در آزمون و کنکور پاسخ دهيد تا انتظار قبولي در رشته‌هاي تجربي را از خود پيدا کنيد.

در جدول زير روش‌هايي که پشتيبانان براي مطالعه درس رياضي پايه پيشنهاد کرده‌اند ، ذکر شده است، اميدواريم براي شما مفيد واقع گردد.

 

 

 

نام پشتيبان

روش مطالعه پيشنهادي

پريسا بابايي

ابتدا کتاب درسي يک دور و روزنامه وار مطالعه کنيد. سپس به يافتن مطالب و جملات کليدي کتاب در دور دوم و سوم بپردازيد. در مرحله بعدي، قبل از تست زدن به مرور نکات از درخت دانش و درسنامه ابتداي کتاب آبي بپردازيد. سپس تست هاي سراسري کتاب آبي را حل کرده و در نهايت به سراغ پاسخگويي به تست هاي تاليفي برويد.. در نهايت به پاسخ تشريحي هر تست مراجعه کنيد و در صورتي که تستي صحيح پاسخ نداده ايد و يا براي شما جالب بود را در کتاب خودآموز تان و يا کلاسور ارزيابي وارد نماييد و براي خود کلکسيون ارزشمندي فراهم نماييد. پيشنهاد مي کنم که از همين دوران، به مديريت زمان خود در جلسه آزمون توجه کنيد. با تکرار چند باره مرور کتاب درسي و تست هاي کتاب آبي مي توانيد بر موضوعات آزمون تسلط پيدا کنيد

تکتم رزباني

1-خواندن کامل و خط به خط کتب درسي
2-
ياد گيري کامل تمام فرمول ها و مفاهيم اصلي کتاب با حل دوباره مثال ها 
3-
درک و يادگيري کامل انواع توابع با ترسيم نمودارهاي توابع مختلف و ويژگي آن‌ها 
4-
حل تمامي مثال ها و تمرين ها و مسايل کتاب درسي
5-
حل تمرين ها و مثال هاي جزوه دبير
6-
خلاصه برداري و نکته برداري از مباحث مهم
7-
حل تست هاي طبقه بندي شده
8-
رسم توابع مهم و کاربردي در برگه اي روي ميز يا ديوار که هر روز ديده شود.
9-
مرور آموخته ها و حل دوباره تست ها

توکلي پسر

براي مطالعه اين مباحث دانش آموز ابتدا بايد کتاب درسي خود را به طور دقيق مطالعه کند و نکات آن را براي خود استخراج کند هم‌چنين جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پيدا کند. بهتر است دانش آموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهاي مهم کتاب درسي را براي خود مارکدار کند.بعد از مطالعه به حل سوالات و تمرينهاي کتاب درسي و جزوه خود بپردازد و اگر مشکلي در مبحث پيدا کرد با حل کتاب دوسالانه خود به رفع مشکلا‌ت بپردازد. کتاب سوالا‌ت پرتکرار با وجود سوالا‌تي مفهومي و ساده کمک زيادي در يادگيري داوطلب دارد و هر سوال آن يک مفهوم تازه از تابع درجه دوم را آموزش مي دهد.

توکلي دختر

ابتدا مطالعه دقيق و مفهومي جزوه و حل دوباره مثالهاي آن بدون توجه به جوابهاي داده شده و سپس مطالعه کتاب و مثالها وتمرين هاي آن پيشنهاد مي شود. براي درک وفهم بهتر هر مبحث دانش آموز مفاهيم پايه آن مبحث را در صورت يادگيري قبلي به طور اجمالي ودر صورت عدم درک و يادگيري قبلي به طور کامل مطالعه نمايد تا بدين طريق هر مبحث را به صورت پايه اي فرا گيرد.

حامد توکل

پس از خواندن کتاب درسي و حل تمرينات کتاب دانش آموزان بايد ابتدا خلاصه درسهاي نوشته شده در کتاب آبي را به طور کامل مطالعه کنند و سپس از هر تيپ دو سوال را زده و تنها به يک تيپ اکتفا نکنند و پس از آن از روي پاسخ نامه تستها را به طور کامل تحليل کرده علل ضعف خود را يافته ويادداشت کنند و پس از تسلط در زمانهاي تست زني بعدي تستها را با زمانبندي مشخص بزنند.

حميده زنجيري

براي مطالعه اين مبحث دانش آموز ابتدا بايد کتاب درسي خود را به طور دقيق مطالعه کند و نکات آن را براي خود استخراج کند همچنين جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پيدا کند. بعد از مطالعه به حل سوالات و تمرينهاي کتاب درسي و جزوه خود بپردازد و اگر مشکلي در مبحث پيدا کرد با حل کتاب دوسالانه خود به رفع مشکلات بپردازد. کتاب سوالات پرتکرار با وجود سوالاتي مفهومي و ساده کمک زيادي در يادگيري داوطلب دارد .در صورت تسلط بر اين کتاب داوطلب مي تواند به سراغ کتاب آبي و تستهاي کنکورهاي سالهاي قبل برود و خود را در بوته آزمايش قرار دهد. ابتدا چند سوال را بدون در نظر گرفتن زمان پاسخ دهد و بعد از يک يا دو روز به حل تستها با در نظر گرفتن زمان اقدام کند تا بداند چقدر بر مبحث تسلط پيدا کرده است.

رئوف ذباح موسسه زکيه

براي مطالعه اين مبحث دانش اموز ابتدا بايد کتاب درسي خود را بطور دقيق مطالعه کند و نکات ان را براي خود استخراج کند همچنين جزوه معلم خود را بطور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پيدا کند بهتر است دانش اموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهاي مهم کتاب را براي خود نشان دار کند.

رضا هوشياري

دانش آموز ابتدا بايد مفاهيم   اوليه آمار را ياد بيگيرد سبس با دسته بندي داده ها و جدول ونمودارهاي آماري آشنا شود ودر آخر شاخص هاي آماري که شامل شاخص هاي مرکزي وبراکندگي فرمول هاي آنهاست را بياموزد

سجاد اقتداري

بهترين روش ، روش آزموني مي باشد  يعني دانش آموز تعداي سوال را  انتخاب و  براي خود وقت مشخص مي کند و با استفاده از روش هاي تست زدن  و  با توجه  به وقت تعيين شده  به سوالات  پاسخ دهد  و در پايان به سراغ پاسخنامه  تشريحي برود  و نکاتي که  باعث انحراف يا  پاسخ اشتباه او شده است  را  مشخص کند  و  در مک دفترچه بنويسد  .

سعيد دشتي

داوطلب بايد ابتدا کتاب درسي را مطالعه نمايد وسپس درس نامه هاي اين کتاب را بخواند و از آن ها نکته برداري کند و در طول روز هاي مختلف خلاصه هاي خود را مرور کند و بعد از اين که کتاب درسي و درسنامه هاي اين کتاب را خواند شروع کند به تمرين تست ها و در حين تمرين تست ها تستهايي را که نکته دار هستند علامت بزند تا در انتها آن ها را بار ديگر تمرين بنمايد

سمانه سليماني

1-خواندن کامل و خط به خط کتب درسي 2-ياد گيري کامل تمام فرمول ها و مفاهيم اصلي کتاب با حل دوباره مثال هاي ارايه شده 3-درک و يادگيري کامل انواع توابع با ترسيم نمودارهاي توابع مختلف و ويژگي ها4-حل تمامي مثال ها و تمرين ها و مسايل کتاب درسي 5-حل تمرين ها و مثال هاي جزوه دبير 6-خلاصه برداري و نکته برداري از مباحث مهم 7-حل تست هاي طبقه بندي شده 8-رسم توابع مهم و کاربردي در برگه اي روي ميز يا ديوار که هر روز ديده شود. 9-مرور آموخته ها و حل دوباره تست ها

سمانه ولوئيان

در مبحث معادله و نامعادله چگونگي تعيين علامت چند جمله اي ها اهميت بسياري دارد لذا به دانش آموزان توصيه مي شود ابتدا چند تمرين از تعيين علامت حل کرده و پس از کسب مهارت لازم به تست هاي بخش معادله و نامعادله بپردازند.

سميه اميري

دانش اموزر ابتدا بايدکتاب درسي را به طوردقيق مطالعه کند.براي يادگيري اين مبحث فصل سوم کتاب رياضي 2پيش نياز محسوب ميشود. در کنار کتاب درسي ميتواند براي درک عميق تر مطلب از جزوه ي معلم يا کلاس يا کتاب اموزشي استفاده کند.سپس تمرين ها حل شده و حل نشده ي کتاب درسي را بار ديگر حل تا انتها و تا مرحله ي رسيدن به جواب اخرحل کند.سپس بايد از کتاب هاي دوسالانه سوال تشريحي حل کند تا مطالب در ذهن تثبيت شود. و سپس به سراغ تست هاي کتاب ابي برود .در کتاب ابي بيشتر از 100تست از اين مبحث وجود دارد و با توجه به اينکه اين مبحث مجددا در ازمون7فروردين  طبق برنامه راهبردي مطرح ميشود ميتوان به دانش اموز توصيه کرد که هر هفته 15-20تست از اين کتاب را حل کند.تست هاي سراسري در اين مبحث نکاتي داردکه تسلط بر تست هاي کنکور را دوچندان مي کند..

سيما احمديان

براي مطالعه اين مباحث دانش آموز ابتدا بايد کتاب درسي خود را به طور دقيق مطالعه کند و نکات آن را براي خود استخراج کند همچنين جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پيدا کند. بهتر است دانش آموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهاي مهم کتاب درسي را براي خود مارکدار کند.بعد از مطالعه به حل سوالات و تمرينهاي کتاب درسي و جزوه خود بپردازد و اگر مشکلي در مبحث پيدا کرد با حل کتاب دوسالانه خود به رفع مشکلا‌ت بپردازد. کتاب سوالا‌ت پرتکرار با وجود سوالا‌تي مفهومي و ساده کمک زيادي در يادگيري داوطلب دارد و هر سوال آن يک مفهوم تازه از تابع درجه دوم را آموزش مي دهد. در صورت تسلط بر اين کتاب داوطلب مي تواند به سراغ کتاب آبي و تستهاي کنکورهاي سالهاي قبل برود و خود را در بوته آزمايش قرار دهد. ابتدا چند سوال را بدون در نظر گرفتن زمان پاسخ دهد و بعد از يک يا دو روز به حل تستها با در نظر گرفتن زمان اقدام کند تا بداند چقدر بر مبحث تسلط پيدا کرده است.داوطلب بعد از حل تعدادي تست بايد آنها را بررسي کرده و به بررسي مشکلات خود بپردازد و در جهت رفع آنها نکات مهم را در دفتر خود يادداشت نمايد تا بتواند در زمان کوتاه بعد از عيد براي مرور مطالب از انها استفاده کند.

صغري لرکي

با توجه به مبحث داده شده و مطالعه ي کتاب درسي و حل چند تمرين تشريحي ا زکتاب دوسالانه مي توان باحل روزانه 5 سوال در روز کل تست هاي اين مبحث به پايان مي رسد و تمام مطالب را با عمق تقريبي 80 تا 90 درصد فرامي گيرند

عصمت السادات مقدسي

ابتدا  مطالعه جزوه معلم (که به زبان ساده  دانش آموز است ) وسپس کتاب درسي  توصيه مي شود.بعد به حل مسائل کتاب درسي بپردازند با توجه به تنوع سوالات بخش احتمال در کتاب دو سالانه رياضي چنانچه در آخر به دقت به حل کامل اين سوالات بپردازند تقريبا با انواع سوالات اين قسمت آشنا شده و تصور مي شود که ديگر اشکالي نداشته باشند.

عطيه شريعت

اولين مرحله در آموختن مثلثات آموختن جدول سينوس و کسينوس زاويه هاي مبدا است که راه بهتر ياد گرفتن آنها استفاده از دايره اي است که نمودار سينوس کسينوس و تانژانت و کتانژانت روي آن مشخص باشد .
در مرحله بعدي بايد رابطه هاي بين اين کميت ها را حفظ کرد
سومين مرحله که مهم ترين مرحله است تواناي و تسلط در ارتباط دادن چندين رابطه به هم است که اين تسلط و توانايي با تمرين زياد و حل تست زياد به دست مي آيد
پس از تسلط سراغ تست هاي کنکور سراسري مي رويم ولي چون تنوع سوالات اين مبحث زياد است پيشنهاد مي کنم تست هاي خارج کشور و آزاد به عنوان مکمل تمرين شود.

غزاله ارشدي

براي مطالعه اين مبحث بايد متن کتاب درسي کامل خوانده شود و تمامي تمرين ها و مثال هاي کتاب به طور کامل حل شود ، سپس به حل تمرين هايي که در جزوه اش دارد بپردازد در اين مسائل دانش اموز مي بايست بر روي دامنه توابع تاکيد ويژه اي داشته باشد. بعد از آن تست هاي کنکور سراسري سال هاي اخير را حل کند تا کاملا با نحوه طراحي سوالات کنکور اشنا شود.همچنين بايد توجه داشته باشد که از هر تيپ سوال حداقل يک سوال حل کند و اگر در تيپ خاصي از سوالات مشکل دارد با حل سوالات مشابه به رفع مشکل بپردازد.

غزاله بنائي

براي مطالعه مثلثات اين روش کاربردي را به شما پيشنهاد ميکنم : ابتدا مطالعه دقيق اين مبحث از روي کتاب درسي ، در ادامه در جهت تکميل يادگيري مطالعه بر اساس جزوه و دفتر رياضي ، سپس رفع نکات ابهام در مورد يادگيري مثلثات با کمک کتاب سبز رياضي پايه و در جهت حل تمرين و نمونه سوال کتاب دوسالانه و کتاب کار رياضي 2 و رياضي 3 را توصيه ميکنم و در نهايت در راستاي تکميل آخرين حلقه يادگيري يعني جمع بندي و تسلط ، حل تست هاي کنکور و تاليفي از کتاب آبي رياضي پايه يعني همين کتاب در کنار دوره نکات در قسمت خلاصه درس کتاب آبي مي تواند اتمام کننده يک يادگيري کامل در مورد مبحث ترسناک ولي شيرين مثلثات باشد ***** در پايان يادگيري و دوره نکات مثلثات با کمک  فلش کارت ويژه مثلثات کانون که با قيمتي ناچيز در دسترس هست مي تواند پيشنهادي ساده و در عين حال طلايي باشد.

فاطمه بافتي

دانش اموزان براي مطالعه صحيح و گرفتن نتيجه بهتر بايد به دقت نکات اموزشي ان مبحث را ياد گرفته و براي اين منظور از مطالب مطرح شده توسط معلم در کلاس درس و تمرين ها و تست هاي گفته شده از وي شروع کرده تا در همان کلاس بتواند رفع اشکال نموده و در خانه توسط کتاب هاي در اختيار و مفيد تمرين ها را انجام دهد و به درک بهتري از درسش برسد و در پايان از تمرين ها و مثال هاي موجود در کتاب درسي استفاده کند و به دقت و باتعيين وقت مورد نياز حل نمايد و سپس از کتاب هاي کانون که نمونه ان دوسالانه با سوال هاي پر تکرار مي باشد بهره ببرد.

فاطمه زنگنه

براي مطالعه اين مبحث ابتدا بايد مفهوم معادله ونلمعادله و انواع آنها را خوب بفهمد سپس طريقه تعيين علامت کردن آنها را خوب ياد بگيردو در نهايت معادلات شامل عبارات گويا را بخواند و اين نکته را هم در نظر داشته باشد  که در بعضي ازاين معادلات گويا که خيلي سخت ميشوند مي تواند با انتخاب متغير جديد معادله را ساده تر کند و در آخر به مطالعه نامعادلات گو يا بپردازد و از تذکر هاي داخل درسنامه ها نيز استفاده کند  .

فاطمه نجفي

پس از خواندن کتاب به طور مفهومي و حل سوالات کتاب به طور تشريحي آنگاه مي توانند به درس نامه آبي مراجعه کنند تا تمام نکات جديد را نيز بيابند و از آن خلاصه برداري کنند.با حل يک روز در ميان 5 سوال مي توانند اين مبحث را به خوبي براي آزمون جمع نمايند.در کنار اين کار با توجه به جدول هدف گذاري و حل سوالات کتاب جمع بندي به صورت آزمون و با زمانبندي يک روز در ميان به راحتي مي توان مباحث را جمع بندي کردو به پايان برد.

فرامرز قائمي

پيشنهاد مي شود براي درک وفهم بيشتر هر مبحث دانش آموز سعي کند مفاهيم پايه آن مبحث را اگرقبلا ياد گرفته فقط مروراجمالي داشته باشد واگر مشکلي درآن دارد دوباره آنرا مطالعه کند وبراي رفع اشکال از دبير مربوطه ويا پشتيبان ودوستان خود کمک بگيرد. همچنين بايد تسلط کامل به جزوه معلم وکتاب درسي داشته باشد وسعي کند حتي تمرين هاي داده شده توسط معلم که درسرکلاس حل شده وهمچنين مثالهاي حل شده کتاب را دوباره بدون توجه به جوابهاي داده شده حل کندسپس به سراغ کتاب دوسالانه خود رفته و براي تثبيت بيشتر مطلب چند سوال با پاسخ و چند سوال بدون پاسخ تشريحي حل نمايد.

فرشاد نوري

به نظر من بعد از ياد گرفتن اين مباحث از روي جزوه استاد بهترين کار اين است که به حل سوالات کنکور سالهاي اخير بپردازيم چرا که کار کردن روي همين سوالات دانش آموز را به امادگي بسيار بالايي مي رساند چون که سوالات در اين مبحث در سالهاي اخير بسيار شبيه به سالهاي گذشته و احتمالا شبيه به سوالات امسال هم هست

فرشته محمودي

براي مطالعه اين مبحث مطالعه دقيق کتاب درسي را در اولويت خود قرار دهيدوتمام فرمول ها و نکات متن کتا ب امار را با دقت تحليل کنيد وسپس تمرين هاي کتاب را با دقت حل کنيد وبعدبراي درک مطالب از کتاب سبز يا جزوات کمک اموزشي که به تشريح نکات مبهم کتاب ومعرفي نکته ها و روش ها ي مهم حل تست پرداخته استفاده کنيد وبعد براي تثبيت مفاهيم چند تست يا تمرين اموزشي داشته باشيد که مفاهيم اساسي امار را ياد بگيريدوسپس براي تسلط پيدا کردن تست زماندار تاليفي وسراسري بزنيدو درصد گيري کنيد.

کورش بنايي

با توجه به حجيم بودن کتاب درسي آمار و مدلسازي، معمولا داوطلبان اين احساس را دارن که بايد کل کتابي به اين حجم را بخوانند براي يک يا دو تست!! شيوه ي پيشنهادي من براي مطالعه اين مبحث مي تواند تنها در يک بازه مطالعاتي کليه مطالب را فرابگيرند. با رجوع به درخت دانش تهيه شده در ابتداي فصل اين کتاب، داوطلب شمايِ کلي مطالبي که بايد بداند را پيدا مي کند، و در کتاب درسي تنها به سراغ اين مطالب مي رود(البته اين تنها بدليل لزوم استفاده از کتاب درسي است و گرنه درسنامه هاي کتاب آبي جامع و کامل مي باشند خصوصا براي اين مبحث) بعد از مطالعه ي کتاب درسي، و فراگرفتن تعاريف و روابط، به تستها رجوع مي کنيم و تستهاي ابتدايي هر تيپ را پاسخ مي دهيم تا اگر جايي ايراد مفهومي باقي مانده برطرف شود و سپس همه ي تست ها را با در نظر گرفتن زمان پاسخگويي،پاسخ مي دهيم. توجه شود که معمولا تست هاي آماري حلِ طولاني دارند و داوطلب حتما بايد در نظر داشته باشد که در کوتاه ترين زمان به تستها پاسخ دهد.

ليلا نصيري جوانقلعه

باتوجه به اينکه ازمون سيزده بهمن يکي از ازمون هاي ويژه وجمع بندي ميباشد ودانش اموز درطول سال اين مباحث را مطالعه کرده است  به دانش اموزان توصيه ميشود از منابع مرور خود استفاده کنند.1-مطالعه فيش هايي که درطول سال براي فرمول هاي مهم وفرار تهيه کردند.2-مطالعه کتاب خوداموز وتست هاي مهم وشک دار واشتباهي که درکتاب خوداموزنوشته اند.3حل دوباره سوالات ازمون هي قبلي.4-حل ازمون غير حضوري.5-حل دوباره ي تست هايي که از کتاب ابي مارکدار کرده بودند.درحالت کلي دانش اموز دراين ازمون بايستي به جمع بندي درس رياضي بپردازد بااجراي مراحلي که دربالا گفته شد.چراکه دانش اموز  فرصت کافي براي مطالعه کتاب وحل تمرينات کتاب دوسالانه  را درازمون هاي گذشته داشته است.همچنين دانش اموزان دراين ازمون ميتوانند براي جمع بندي ومرور بيشتر از کتاب جمع بندي پايه کارکرده وبراي درس رياضي هم تست بزنند وهم اين درس راجمع بندي کنند.

محمود نصيري مقدم

براي مطالعه اين مبحث دانش آموز ابتدا بايد کتاب درسي خود را به طور دقيق مطالعه کند و نکات آن را براي خود استخراج کند همچنين جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پيدا کند. بهتر است دانش آموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهاي مهم کتاب درسي را براي خود نشان دار کند سپس براي تثبيت بيشتر مفهوم احتمال از کتاب دوسالانه حتما چندين تمرين با پاسخ و بدون پاسخ تشريحي حل نمايد.

محمودي پسر

مبحث احتمالات به دليل اينکه از قوانين خاصي تبعيت مي کند نياز به تمرين هاي بيشتري دارد که پيشنهاد مي شود دانش اموز تمام مبحث  کتاب و جزوه را به دقت مطالعه کرده سپس به سراغ دوسالانه رفته و البته با کارکردن زياد به اين مهم دست يابدودر پايان با زدن تست هاي متنوع ذهن خود را باز تر کند.

مريم بيات

پيشنهاد مي کنم ابتدا متن کتاب درسي را به دقت مطالعه کنيد وسپس به سراغ کتاب ابي برويد وقبل از شروع تست ها درسنامه را به خوبي مطالعه کنيد  که حاوي نکات تستي مي باشد .اما اگر در تست زني احساس ضعف کرديد کتاب ابي را کنار گذاشته واز روي کتاب سبز بخوانيد تا  مطلب را کاملا ادراک کنيد .کتاب دو سالانه نيز کمک شاياني به تثبيت مطالب مي کند .پس از درک کامل دوباره به سراغ کتاب ابي برويد وحال شروع به تست زني کنيد تست هاي مهم را براي مرور دوباره در ايستگاه هاي جبراني نشان دار کنيد .وهمزمان به پاسخ نامه تشريحي هم توجه داشته باشيد حتي اگر سوالي را هم درست حل مي کنيد  تا از راه حل ها ونکات تستي غافل نشويد

مريم شکويي

براي خواندن اين مبحث کلا هر درسي توصيه مي شود ابتدا درس هر روز همان روز و مطالعه ي کامل کتاب درسي انجام شود. دانش آموز پس از خواندن درس بعد از تدريس معلم (درس هر روز همان روز) و مطالعه ي کتاب درسي و جزوه بايد تمامي مثال ها ي کتاب را حل کند و جواب را حتما روي کاغذ بنويسيد و فقط به روخواني مثال ها اکتفا نکند حتي اگر سوال مي تواند به راحتي حل کند. هر سوالي حتما نکته اي براي يادگيري دارد. در صورت نياز به توضيحات بيشتر دانش آموز مي تواند از کتاب هاي کمک آموزشي نظير کتاب هاي بنفش کانون استفاده کند . درس را دوباره مرور کرده و مشکلاتش را بر طرف کند. تا اينجا درس فقط خوانده شده است حال بايد مطالب خوانده شده را روي سوال ها پياده کرد و با حل کردن سوالات آموخته ها را تثبيت کرد. براي اين کار ابتدا حل کردن تمامي سوالات و تمرين هاي کتاب درسي و سپس حل کردن سوالات صفحات زوج کتاب دو سالانه توصيه مي شود . دانش آموز بايد سوالات را به طور کامل و تا آخرين مرحله که به جواب برسد حل کرده و حتما بنويسد. در واقع سوالات اين مرحله آموزشي است اگر دانش آموز با سوالي مشکل داشت ابتدا از روي جواب سوال را حل کرده و بعد از يادگيري جواب يکبار ديگر به سوال پاسخ دهد. پس از اين مرحله دانش آموز مي تواند سوالات صفحات فرد کتاب دوسالانه را براي سنجش آموخته هايش از خود امتحان بگيرد ، سولاتي را که مشکل دارد با دقت بيشتر و با توجه به سوالات مشابه صفحه قبل حل کند. بعد از اين مرحله دانش آموز مي تواند تست هاي کتاب آبي را در بسته هاي 25 – 40 تايي و با زمانبندي و استفاده از تکنيک × و – حل کند. بعد از حل تست ها حتما مراحل مطالعه را براي مباحثي که جلوي سوال آن علامت منفي گذاشته است تکرار کند و براي خودش مشخص کند که براي هر سوال × دار مثلا سه سوال مشابه حل کند. به انش آموز توصيه مي شود با توجه به حجم زياد مطالب و فرصت کم دو هفته اي تا آزمون جمع بندي پايه روشي تقريبا مثل روش سه روز يکبار اجرا کنند اما با اين تفاوت که اول هفته ي اول را چند روزي مطالع کنند ، دانش آموزان قوي تر ابتدا نقاط ضعف خود را جبران کنند سپس کل مطالب را مرور کنند اما دانش آموزان ضيف بر عکس عمل کنند تا حداقل نقاط قوتشان را بهتر کرده و تثبيت کنند و در واقع 50 درصد مطالب را با عمق صد در صد بخوانند سپس در روزهاي انتهايي هفته اول يک آزمون کتاب جمع بندي را حل کنند تا پيشرقت کارشان را ببينند و براي چند روز آينده با توجه به نتيجه ي حل کردن اين آزمون برنامه ريزي کنند . اواسط هفته ي دوم نيز آزمون دوم را حل کنند و حتما دو روز را به مرور اختصاص دهند. مرور دانش آموز در طي اين دو هفته و همچنين دو روز قبل از آزمون مي تواند شامل کتاب خود آموز کلاسور ارزيابي آزمون هاي غير حضوري آزمون هاي کانون از اول مهر تا کنون و همچنين تست ها و سوالاتي که نشان دار کرده باشد.

مريم هوشداري

هردانش آموزي بايد بعدازمطالعه ي دقيق کتاب درسي و جزوه دبيربه سراغ سوالهاي تشريحي اين مبحث برود و از کتاب کارودوسالانه تمامي تمرينها راحل کند وبعدازآن درسنامه ي کتاب آبي راخوب مطالعه کرده و بعداز تثبيت مطالب در ذهن خود براي تسلط اين مبحث از کتاب آبي تستهاي اين قسمت رابزند.وبه دانش آموزان توصيه ميشود اگر دراين مبحث اشکال دارند به صورت تدريجي هر شب 10تست از اين کتاب را بزنند

مستوره نوربخش

با همان طبقه بندي کتاب پيش بروند ابتدا سوالات کنکور سالهاي 60 تا 70 سپس سوالات کنکور 70تا 80 سپس کنکور سراسري 80 تا90 را حل کنند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

Menu