عملکرد و روش‌های مختلف در بررسی دفتر برنامه‌ریزی (6)

برای بررسی دفتر برنامه‌ریزی در مقاطع پایین‌تر باید متناسب با سن دانش‌آموزان آن‌ها را به این کار علاقه‌مند کرد.

عملکرد و روش‌های مختلف در بررسی دفتر برنامه‌ریزی (6)

برای بررسی دفتر برنامه‌ريزي در مقاطع پایین‌تر باید متناسب با سن دانش‌آموزان آن‌ها را به این کار علاقه‌مند کرد.

گاه با نشانه‌گذاری و شکل‌های فانتزی خنده و ناراحتی و...، گاه با استفاده از رنگ‌آمیزی یا نقاشی کوچک یا خودکارهای رنگی يا هر خلاقيت ديگري، به جالب‌تر شدن و انگیزه‌بخشی دفتر بیفزاییم و با این روش‌ها کارایی اصلی دفتر را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان ساعت مطالعه‌ی خود را روزافزون افزایش دهند و بر کیفیت مطالعه‌ی خود بیفزایند.

گاهي اوقات بايد کمی دانش‌آموزان را همراهی کرد تا راغب شوند که تمام قسمت‌های دفتر را تکمیل کنند.

مثلاً اگر در ثبت تاریخ یا جمع ستون مطالعه و... کوتاهی شده فقط کافی است خود پشتیبان یا اولیا این کار را انجام دهند و از دانش‌آموز بخواهند تا دفعات بعد، این کار را خود با حوصله و دقت بیش‌تري انجام دهد.

این کار می‌تواند بازدهی او را افزایش دهد و نمونه و الگو باشد که بتواند پس از این، کار خود را به‌درستی انجام دهد و با فهميدن دليل تكميل دفتر و قابل لمس بودن اثربخشي و نتيجه‌ی آن، به‌سادگي راغب به استفاده‌ی درست و منطقي از قسمت‌هاي مختلف دفتر شوند.

اولیا می‌توانند در قسمت نظر پشتیبان، نظر خود را بنویسند.

با اين كار دانش‌آموز وقتی این پیگیری و همراهی را ببیند انگیزه‌ی بیش‌تری برای تکميل دفتر پیدا می‌کند.

پشتيبان مي‌تواند افرادي را كه روش‌هاي موفقي در تكميل دفتر دارند معرفي كرده و از ديگران بخواهد تا  متناسب با خود الگوبرداري كنند و روش‌هاي موفق خود را براي تكميل دفتر كشف كنند. اين گونه وقتی ببینند که دوستانشان به طور مداوم از دفتر استفاده می‌کنند و به نتايج مطلوبي نيز رسيده‌اند، آنان نیز به تکمیل دفتر می‌پردازند و یک کار گروهی شکل گرفته است و به‌سادگی توانسته‌ایم تعداد افرادی را که می‌توانند با دفتر پیشرفت کنند افزایش دهیم. این کار را باید از سنین پایین نهادینه کنیم. ضمن این‌که افزایش ارتباط اولیا از طریق دفتر با پشتیبان، جدا از تماس تلفنی و جلسات پشتیبانی می‌تواند به شناخت و تأثيرگذاري بیش‌تر پشتیبان منجر شود.

Menu