روندها در کلاس هشتم افزایش دستاوردهای علمی را در اطراف جهان نشان میدهد.
روند سالهای 2011 تا 2015: 34 کشور
15 کشور با میانگین دستاورد بالاتر: 1- بحرین، 2- گرجستان، 3- هنگکنگ، 4- ژاپن، 5- قزاقستان، 6-لتونی، 7- مالزی، 8- مراکش، 9- عمان، 10- قطر، 11- اسلوونی، 12- آفریقای جنوبی، 13- سوئد، 14-ترکیه، 15- امارات متحدهی عربی
15 کشور با میانگین یکسان: 1- استرالیا، 2- شیلی، 3- چین تایپه، 4- انگلستان، 5- مجارستان، 6- اسرائیل، 7- ایتالیا، 8- کره، 9- لبنان، 10- نیوزیلند، 11- نروژ، 12- روسیه، 13- سنگاپور، 14- تایلند، 15- آمریکا
4 کشور با میانگین دستاورد کمتر: 1- بوتسوانا، 2- ایران، 3- اردن، 4- عربستان
روند 1995 تا 2015: 16 کشور
9 کشور با میانگین دستاورد بالاتر: 1- هنگکنگ، 2- ایرلند، 3- ژاپن، 4- کره، 5- لیتوانی، 6- روسیه، 10- سنگاپور، 11- آمریکا
4 کشور با میانگین دستاورد یکسان: 1- استرالیا، 2- انگلستان، 3- ایران، 4- نیوزیلند
3 کشور با میانگین دستاورد پایینتر: 1- مجارستان، 2- نروژ، 3- سوئد
در آزمون تیمز 2015 اگرچه تفاوتی بین دستاوردهای علمی دختران و پسران در بیش از نیمی از کشورها وجود ندارد، دختران در سهچهارم کشورهای باقیمانده عملکرد بهتری داشتهاند.
روند دورهی کوتاهمدت افزایش مقدار میانگین در دستاوردهای علمی را برای دختران نشان میدهد، در حالی که روند 20 ساله، افت بزرگی را در تاریخچهی میانگین علمی پسران نشان میدهد.
