با مشاوره به دانشآموز به صورت عملی میتوان اثبات کرد که دفتر برنامهریزی برای ایجاد تعادل و پیشرفت او کارآمد خواهد بود و به پشتیبان نیز کمک میکند تا شناخت بهتری نسبت به تواناییها و استعداد او پیدا کند و شخصیت او را بهتر تحلیل کند.
دانشآموز باید دفتر را به صورت دقیق تکمیل کند تا بتوان با مشاورهی درست در نتایج او پیشرفت ایجاد کرد. برای اینکه دانشآموز بتواند به عملکرد بهتری در تکمیل کردن دفتر برسد بهتر است جمع هر سطر (مجموع مطالعهی هفتگی در هر درس) و جمع هر ستون (مجموع مطالعهی روزانه) را ثبت کند.
حال با بررسی جمع ساعت مطالعهی هفتگی میتوان عکسبرداری واضح و کارآمدی از عملکرد دانشآموز در طول هفته به دست آورد. باید در پایان هر هفته صفحهی 182 را هم تکمیل کند که حداقل پس از 4 آزمون به سراغ صفحهی 182 برود و به بررسی عملکرد خود در هفتههای مختلف بپردازد. برای ایجاد تعادل بین درسهای عمومی و اختصاصی، تعادل تستی و تشریحی یا هر تعادل دیگری بهخوبی از این صفحه بهرهبرداری خواهد کرد و تصویر شفاف و با کیفیتی از عملکرد ماههای گذشتهی خود به دست خواهد آورد.
