عملکرد و روش‌های مختلف در بررسی دفتر برنامه‌ریزی (4)

در مقالات گذشته دفتر برنامه‌ریزی را به 4 بخش تقسیم کردیم و سه بخش آن را به طور مجزا و کامل شرح دادیم.

عملکرد و روش‌های مختلف در بررسی دفتر برنامه‌ریزی (4)

در مقالات گذشته دفتر برنامه‌ریزی را به 4 بخش تقسیم کردیم و سه بخش آن را به طور مجزا و کامل شرح دادیم. در ادامه به آخرین مورد آن خواهیم پرداخت:

4) بازخورد

بسیاری از مواقع گفت‌وگو می‌تواند کمک چشمگیری به دانش‌آموز کند؛ گاهی باید ما به او بازخورد دهیم و گاهی نیز از او بازخورد بخواهیم.

بهترین افرادی که می‌توانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند پدر و مادر هستند.

با توجه به تیپ‌های مختلف دانش‌آموزان بازخورد باید به روش‌های گوناگونی صورت بگیرد؛ گاه با یک جمله‌ای که دانش‌آموز حرف شما را تأیید کند و گاهی هم با جمله‌ای منفی و چالشی که این بار شما از دانش‌آموز استدلال بخواهید تا با این کار میزان قانع شدن دانش‌آموز را بسنجید.

گاهی نیز از او بخواهید تا آنالیز کند و پس از تجزیه و تحلیل نظر خود را بگوید.

گاهی اوقات هم شرایط به گونه‌ای دیگر است و باید متناسب با وضعیت، مشاوره صورت گیرد که نیاز به درک زمان و مکان متقابل دانش‌آموز و طرف مقابل دارد و می‌تواند بازخورد زیادی برای شناخت او از خودش داشته باشد و منجر به جهش چندپله‌ای، حرکت رو به جلو و پیشرفت قابل توجه شود.

این گونه می‌توان با کارهایی نه‌چندان خاص و عجیب به نتایج درخوری رسید.

امیدوارم از این پس تلاش کنید تا بتوانید بهتر از گذشته احساسات و شرایط‌تان را با اولیا و پشتیبان خود در میان بگذارید.

Menu