گفت و گو با مائده نصراصفهانی دانش آموز مقطع دهم تجربی

از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟ همان کتاب‌های کانون فرهنگی آموزش بخصوص زیست تصویری خیلی بهم کمک کرد.

گفت و گو با مائده نصراصفهانی دانش آموز مقطع دهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مائده نصر اصفهان 

پایه : دهم تجربی 

نام شهر و استان : اصفهان استان اصفهان 

 از امسال عضو کانون شدند

مصاحبه گر : غزل فدایی

 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدفم آشنایی با سوالات تستی و اشناشدن با زمان تست زدن است .


در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

حضوری شرکت کردم و در آزمون آنلاین تمرکز ندارم 

توصیه مشاور: 

انتخاب آزمون حضوری نشان‌دهنده‌ی آگاهی دانش‌آموز از اهمیت شباهت شرایط تمرین به شرایط واقعی امتحان است. آزمون‌های حضوری به تقویت مدیریت زمان، کنترل استرس و افزایش تمرکز کمک می‌کنند. البته آزمون‌های آنلاین هم می‌توانند برای تمرین بیشتر و مرور مطالب مفید باشند، اما توصیه می‌شود دانش‌آموزان در کنار آزمون‌های آنلاین، حتماً تجربه‌ی آزمون حضوری را هم داشته باشند تا آمادگی کامل‌تری پیدا کنند.

شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

عصر همان روز آزمون از طریق صفحه شخصی دریافت می کنم 

 

با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟ 

همان برنامه ای که مشاور مدرسه برایم هر هفته می گذارد . 

 

برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چی بود؟ 

در تابستان  تست های دهم را کامل کردم و مقداری از درس های یازدهم را مرور کردم و آمادگی قبلی پیدا کنم

 

از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟ 

همان کتاب های کانون فرهنگی آموزش بخصوص زیست تصویری خیلی بهم کمک کرد.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خودم را بهتر کار کنم . 

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

همان عصر که کارنامه را دیدم سوال هایی که غلط نوشتم و بلد نبودم را انجام می دهم

توصیه مشاور:
بهترین زمان برای تحلیل آزمون، در کوتاه‌ترین فاصله بعد از برگزاری آزمون و زمانی است که ذهن دانش‌آموز هنوز درگیر سؤالات و فضای آزمون است. تأخیر در تحلیل باعث از بین رفتن دقت و کاهش اثرگذاری آن می‌شود. در روش صحیح تحلیل، ابتدا سؤالات به سه دسته «درست»، «غلط» و «نزده» تقسیم می‌شوند. سپس دلیل هر اشتباه بررسی می‌شود؛ آیا ناشی از ضعف مفهومی، بی‌دقتی، مدیریت زمان یا استرس بوده است. در نهایت، نتایج این بررسی باید به برنامه‌ی مطالعاتی هفته‌ی بعد منتقل شود تا تحلیل آزمون منجر به اصلاح مسیر و پیشرفت واقعی دانش‌آموز شود.


Menu