گفتگوباحمیده یزدانی پشتیبان برترپیشرفت درسی پایه دوازدهم از بم

دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟ دانش آموزانم در دروس اختصاصی پایه دوازدهم پیشرفت زیادی داشتند زیرا بطور مکرر اهمیت این دروس را در امتحان نهایی و کنکور یادآوری می‌کنم

گفتگوباحمیده یزدانی پشتیبان برترپیشرفت درسی پایه دوازدهم از بم

نام و نام خانوادگی پشتیبان: حمیده یزدانی

رتبه کنکور سراسری:   6000 رشته تجربی منطقه 3 

نام رشته و دانشگاه: آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان کرمان

عیار کانونی : 1 سال پشتیبان کانون

مقطع پشتیبانی: دوازدهم تجربی 

نام مدیر: علیرضا تجلی

مصاحبه‌گر: زهره زادمهر

 

  1. با توجه به اینکه 67 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟

در جلسات مشاوره کارنامه و تماس های تلفنی کارنامه آزمون را دقیق بررسی می کنم ، نقاط قوت و ضعف هر دانش آموز و تهیه گزارش تحلیلی ویژه برای هر فرد . طراحی برنامه مطالعاتی منطبق بر وضعیت هر دانش آموز ( با توجه به تراز ، نمرات دروس و هدف گذاری رشته )

توجه به جنبه روانی و انگیزشی ، استفاده از الگوهای موفق ، اهداف کوتاه مدت و روش های افزایش اعتماد به نفس در مواجهه با آزمون ها

  1. دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

دانش آموزانم در دروس اختصاصی پایه دوازدهم پیشرفت زیادی داشتند زیرا بطور مکرر اهمیت این دروس را در امتحان نهایی و کنکور یادآوری می کنم و تاکید بسیار زیاد بر تعادل بین تست زدن و سوالات تشریحی دارم.

  1. مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

با هر دانش آموز گفت و گوهای صادقانه و فردی داشتم تا بتوانم شرایط شخصی ، روحیه و مشکلات خاص ایشان را درک کنم.

در مکالمات و مشاوره ها از زبان و احساس یک دانش آموز کنکوری استفاده کردم تا فاصله ذهنی بین پشتیبان و دانش آموز از بین برود ، با این رویکرد دانش آموزان احساس کردند کسی واقعا در دنیای آنها حضور دارد و همین اعتماد انگیزه عمل کردن و پیگیری جدی برنامه ها را در آ ن ها تقویت کرد، نتیجه این همراهی افزایش تعهد مطالعاتی در دانش آموزان شده است.

  1. فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

در حالت طبیعی ، روند پیشرفت دانش آموزان تا آزمونهای جمع بندی و حتی تا زمان کنکور می تواند اد امه داشته باشد. اما سرعت رشد معمولا در نیمه دوم سال کمی کندتر و حساس می شود چون مطالب تقریبا کامل شده است و رشد بیشتر به عمق یادگیری و تمرین ترکیبی بستگی دارد.

  1. آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

یکی از چالش هایی که اغلب دانش آموزان با آن روبه رو می شوند . اشکال در تست زنی و تحلیل آزمون است بسیاری از دانش آموزان خوب درس می خوانند اما نمره لازم را کسب نمی کنند به دانش آموزان تاکید می کنم بر تحلیل آزمون تمرکز کنید نع صرفا نمره آن ، دانش آموز باید علت اشتباهات را مشخص کند مثلا بی دقتی ، فراموشی مطلب و .... مشخص کردن علت   روند پیشرفت را هموار می سازد. 

گفتگوباحمیده یزدانی پشتیبان برترپیشرفت درسی پایه دوازدهم از بم

  1. کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

از نگاه بنده مهم ترین آموزه کانون ، برنامه ریزی پلکانی و هفتگی (جامع و توازن) است .آموزه اصلی کانون این است که مطالعه باید منظم ، مستمر و با توازن باشد.

این سیستم دقیقا برای مقابله با بی انگیزگی بلند مدت طراحی شده است ، دانش آموز موظف است به جای برنامه حجیم و منابع متعدد فقط برنامه آن هفته را کامل کند.

  1. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟

دانش آموزانی که در هر درس تراز بالای 5500 دارند کتاب آبی ، آن درس را پیشنهاد دادم و برای دوران جمع بندی کتاب جمع بندی پیشنهاد شده است. همچنین با توجه به فصل امتحانات و اهمیت نوروز سوال های امتحانی ، بسیار تاکید کردم به جای خواندن مکرر دروس از کتاب های پرتکرار و نمونه سوالات سایت کانون استفاده کنند.

  1. آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟

ارتباط موثر با اولیا درمسیر کنکور به ویژه برای دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی یک عامل حیاتی و مضاعف کننده برای پیشرفت است . این ارتباط فراتر از اطلاع رسانی است بلکه ایجاد یک تیم حمایتی سه نفره (دانش آموز ، پشتیبان ، اولیا ) می باشد. این ارتباط اثرات کلیدی دارد به طور مثال : کاهش استرس و ایجاد محیط آرام و امن ، بهبود مدیریت زمان و منابع در خانه ، شناسایی و حل مشکلات پنهان و افزایش مسئولیت پذیری دانش آموز.

  1. برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟

نگرانی دانش آموزان در دی ماه کاملا طبیعی و قابل درک است این دوره به دلیل تقاطع دو عامل بزرگ ایجاد می شود : 

  1. فشار درونی (کنکور) : نیاز به جمع بندی پایه ها که حجم زیادی دارند
  2. فشار بیرونی (مدرسه) : درگیری با امتحانات مدرسه این وضعیت نوعی بحران اولویت بندی و حجم کاراست 

با صحبت با دانش آموزان به آنها اطمینان می دهم بزرگترین کاهش دهنده استرس تغییر الگوی فکری است و دی ماه فرصت طلایی مرور است و به جای دیدن آن به عنوان یک مانع آن را به چشم یک آزمون بزرگ و اجباری برای جمع بندی ببینند ، همچنین تاکید به بازیابی فعال دارم به جای خواندن دوباره کتاب به حل نمونه سوال بپردازند.

 

 

Menu