پریا پرویزی؛دهم تجربی، 5 سال عضو کانون با تراز 6731 از اردبیل

از آنجایی که دوره دوم متوسطه تفاوت اساسی با دوره اول دارد و تغییر روش درس خواندن و عادت به سبک جدید کمی دشوار است، شرکت در آزمون‌های کانون و استفاده از مطالب مشاوره‌ای باعث هموارتر شدن این راه شد .

پریا پرویزی؛دهم تجربی، 5 سال عضو کانون با تراز 6731 از اردبیل

نام و نام خانوادگی: پریا پرویزی

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان: اردبیل، اردبیل

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم، خانه‌دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم، آزاد

میانگین تراز: ۶۷۳۱

سال های حضور در کانون: ۵ سال، از ششم تا دهم

تعداد آزمون‌ها: ۱۹۲ آزمون


مصاحبه‌گر: ندا بخشنده


هدف شما از شرکت در آزمون های کانون چیست؟

آمادگی و تسلط بر دروس در همان بازه‌ی تدریس شده مباحث.


مهم ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیمسال اول چه بوده است؟

از آنجایی که دوره دوم متوسطه تفاوت اساسی با دوره اول دارد و تغییر روش درس خواندن و عادت به سبک جدید کمی دشوار است، شرکت در آزمون‌های کانون و استفاده از مطالب مشاوره‌ای باعث هموارتر شدن این راه شد و این دستاورد و دلیل مهم موفقیت برای من است.


شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟حضوری یا صفحه شخصی؟

از طریق صفحه‌ شخصی و همینطور به بررسی بخش‌های مختلف کارنامه می‌پردازم.


برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

سعی می‌کنم بیشتر بر درسی که در آزمون قبلی درصد کمتری کسب کردم، تمرکز کنم و ایراداتی که داشتم را برطرف کنم و رفته رفته عملکرد بهتری داشته باشم.


روش مطالعه موفق شما در کدام درس است ؟ توضیح دهید. 

دروس فیزیک و شیمی؛ اوایل در فیزیک مشکل داشتم ولی وقتی بیشتر بر این درس تمرکز و تمرین کردم، توانستم مسلط و بهتر شوم و تبدیل شد به درسی که برایم آسان‌تر است. شیمی هم ترکیبی از حفظیات و حلیات است که سعی می‌کنم برای هر دوشان به قدر کافی و برابر وقت بگذارم، و هر دو درس را بیشتر سوال محور پیش می‌روم و اینگونه یادگیری‌ام کامل‌تر می‌شود.


با توجه به اهمیت امتحانات و معدل ، چه برنامه ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

 برنامه‌ کلی‌ام این بود که در طول ترم مباحث را کامل یاد بگیرم و با تیپ‌های سو‌الات آشنا شوم و طوری باشد که در زمان امتحانات صرفا مرور کنم تا بتوانم عملکرد بهتری داشته باشم. مرور هم بیشتر حل سوالات است تا خواندن مجدد مباحث؛ بخصوص در مطالبی که حفظی نیستند و جنبه مفهومی دارند.


مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟

بله، زمانم را به بازه‌های دوهفته‌ای تقسیم و زمان مطالعه چهار درس تخصصی را در طول این دو هفته تقسیم میکنم. معمولا اینطور است که هفته اول را هم همه دروس را مطالعه کنم، هفته دوم هم همینطور باشد؛ و نوعی تنوع مطالعاتی پیش می‌آید که تاثیر مفیدی بر یادگیری دارد.


از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟ آیا منابع شما نیاز به تغییر و بازبینی دارد؟چرا؟

برای شروع تست زنی از کتاب اول، و بعد کتاب‌های آبی و برای برخی دروس نیز سه‌سطحی؛ از کتاب‌های تشریحی مانند کتاب‌ کار و پرتکرار هم استفاده میکنم. برای نوبت اول با این کتاب‌ها پیش رفتم و برای نوبت دوم برنامه‌ریزی خواهم کرد و فکر کنم همین کتاب‌ها خوب و کافی باشند؛ چون انواع مختلف سوالات از همه جهات را پوشش می‌دهند.


دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند؟

بله، تکمیل دفتر برنامه‌ریزی باعث می‌شود بهتر بتوانم عملکرد هفتگی‌ام را بررسی و آنالیز کنم و نواقصات را برای هفته‌های بعد جبران کنم.


تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

معمولا در همان روز آزمون یا روز بعد از آزمون؛ ابتدا با کارنامه اشتباهات، سوالاتی را که پاسخ نادرست داده‌ام، بررسی می‌کنم و بعد با پاسخنامه، سوالاتی که شک داشته‌ام یا بنظرم نیاز به بررسی دارند و یا نکته‌ای در پاسخنامه دارند را تحلیل می‌کنم.

 

با توجه به عملکرد ث نتایج نیمسال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیمسال دوم ایجاد خواهید کرد؟

سعی می‌کنم برای دروس عمومی نیز وقت بیشتری بگذارم و با حل تست و ‌سوالات تشریحی، بر مطالب نیمسال اول هم مروری داشته باشم تا مطالب فراموش نشوند. و از آنجایی که نیمسال دوم مهم‌تر و سنگین‌تر است، با تمرکز و جدیت بیشتر مطالب را بخوانم و نیمسال دوم را با پایان برسانم.

 

Menu