نام و نام خانوادگی: علی مکی
پایه :نهم
نام شهر و استان: بیرجند، خراسان جنوبی
میانگین تراز:5500
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 4سال و 87آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ،دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: شغل آزاد، دیپلم
مصاحبهگر : متین مکی
شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبت نام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
من با توصیه مادرم در آزمون های کانون شرکت کردم و دستاوردم در آزمون های کانون آشنایی با سوالات چالشی و یادگیری نوع تست زنی بود
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله با برنامه راهبردی درس میخوانم همچنین نوع برنامه ریزی ام تست زنی روزانه درس های اختصاصی و درک و مطالعه درس های عمومی است
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنم به دلیل آمادگی کافی و سنجش خودم در روز های قبل آزمون که اشکال های خودم را هم دریابم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه پنج درس برای پی بردن به جزئیات بیشتری از نقطه قوت ها و نقطه ضعف هایم
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس های عربی، علوم، زبان انگلیسی، پیام های آسمانی و مطالعات اجتماعی در درس هایی مثل پیام های آسمانی و مطالعات اجتماعی درس ها را با درک کامل موضوع و حفظ کردن آنها یاد می گیرم و درس های مثل زبان عربی، علوم با حل کردن چند نمونه سوال و مطالعه قواعد و ویژگی های درس آنها را هم یاد می گیرم
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله درس فارسی که در قواعد زبانی و ادبی آن نیز دچار مشکل بودم با مرور زیاد توانستم تا حد زیادی این مشکل راحل کنم
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
تقریبا 3 الی 4 در روز درس میخوانم 30 درصد از زمان خودم را به زدن تست های متوسط و سخت اختصاص می دهم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله دفتر برنامه ریزی داشتم و همچنین هم در درس ها و آزمون های مدرسه باعث موفقیت من شد هم در آزمون های کانون
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
روش من برای تحلیل آزمون پیدا کردن غلط ها تقریبا روی هر غلط 15 دقیقه زمان می گذارم برای درک موضوع پیدا کردن نزده ها که برای آن هم حدود 5 دقیقه زمان می گذارم برای دلیل آوردن اینکه چرا این سوال را نزدم و همچنین موضوع را درک کنم و در مورد سوالات درستی هم که زدم حدود 2 دقیقه زمان می گذارم برای استدلال دوباره و اثبات دوباره در ذهنم
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله من یک دستاورد غیر درسی دارم که بازی فکری شطرنج هست و هنگامی که تصمیم به مطالعه ریاضی می کنم قبل آن شطرنج بازی می کنم تا ذهنم کاملا آماده باشد و همچنین اینکار باعث شد تا در مسابقات شهر ریاضی شهرستان بیرجند رتبه دوم رو کسب کنم
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راه کاری به کار می برید؟
هایلایت کردن موضوعات مهم و نکاتی که معلم در کلاس به من گفته است
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
برای آزمون تیزهوشان مخصوصا مبحث هوش از تابستان شروع به مطالعه کردم تا بتوانم در نزدیکی آزمون تیزهوشان مروری چند باره کرده باشم
از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
منابع من ویدیو های آموزشی بود که در سایت های مختلف که مربوط به هوش های کلامی ریاضی تصویری منطقی می شد استفاده کردم همچنین تست های هوش را هم از کتاب های هوش کلامی و هوش غیر کلامی کانون می زدم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
قسمت درسنامه و تست های آن خیلی برایم جالب بود چون هم درباره موضوع به صورت کامل توضیح داده شده بود و هم سوالات دشواری را از همان مطلب جمع آوری کرده بود.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
روش استفاده من از پاسخنامه کتاب ها بدین گونه بود که برای خودم ابتدا زمان می گذشتم و وقتی زمان تمام میشد می رفتم سراغ تحلیل اول پاسخنامه کلیدی رو نگاه می کردم که بتوانم نزده ها و درست ها و غلط هایم را پیدا کنم و بعد از پیدا کردن آنها سراغ پاسخنامه تشریحی می رفتم و همچین برای سوالات صحیح هم به سراغ پاسخنامه می رفتم تا متوجه بشوم که طرز فکر طراح هم چگونه بوده تا با شیوه ایشان هم آشنا بشوم .
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
ابتدا درس نامه را میخواندم و بعد سراغ تست زنی می روم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکند؟
هر گاه احساس می کردم مطالبی از یادم رفته است دوباره سراغ درس نامه میرفتم و دوباره شروع به تست زنی همان مطلب می شدم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکند؟
در استعداد تحصیلی ابتدا درس های حفظی را مطالعه می کنم و در آخر از همه سراغ ریاضی می روم و وقتی سراغ ریاضی می روم انگار تمام ذهنم مشغول به تست زنی درباره مطالب هوش میشود و وقتی ریاضی به اتمام میرسید سپس تست های هوش و استعداد تحلیلی را می زدم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردییهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
سعی می کنم تمام مطالب را دوره کرده و همینطور در دوران تعطیلی های نوروز بیشتر سراغ مطالعه بروم تا ذهنم همچنان آماده باشد و تا دوره جمع بندی اردیبهشت و خرداد فقط اشکالاتم را رفع کرده و دوباره مطالب را مرور کنم.
