مصاحبه دانش اموز سهند خاقانی نیا دوازدهم تجربی از تبریز

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ ارزیابى خودم و روند مطالعه وهمجنین مرور مستمر مطالب همگام با قلمچی به صورت آزمون که کمک زیادى به تثبیت مطالب میکند

مصاحبه دانش اموز سهند خاقانی نیا دوازدهم تجربی از تبریز

                                                                              

نام و نام خانوادگی : سهند خاقانی نیا

پایه : دوازدهم تجربی

 نام شهر و استان : تبریز آذربایجان شرقی

شغل و تحصیلات مادر : -------------

شغل و تحصیلات پدر : دکتری استاد دانشگاه

میانگین تراز : 7650

سال‌های حضور در کانون : 3 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 10

نام مصاحبه کننده : امیرحسین اختیار        


  1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

ارزيابى خودم و روند مطالعه وهمجنين مرور مستمر مطالب همگام با قلمچی  به صورت آزمون كه كمك زيادى به تثبيت مطالب ميكند همجنين تجربه فضاى يك امتحان واقعى كه مشابهت زيادى به جلسه كنكور داشته باشد جهت تطبيق دادن خود با هركَونه مشكلات احتمالى حين آزمون

 

 

 

  1. مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟

مهمترين دستاورد من پيشروى مطلوب درس هاى دوازدهم ونيز مرور خوب دهم بود كه تقريبا توانستم برنامه ام را برسانم و مهمترين دستاورد من همگون كردن درصدهاى آزمون ها درست با يكديكر بود چون در طول تابستان اختلاف زيادى بين درصدهاى درست من بود ولى اكنون تقريبا همكي همگون هستن

دليل موفقيت من تلاش تا جايى كه ميتوانم و حس ذهنى مرتب و زياد ونيز داشتن مرور به موقع و مستمر كه باعث ميشود مطالب از يادم نرود و هميشه مسلط بر مطالب سياهيه باشم

 

 

 

  1. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

    من هميشه در آزمون هاى حضورى شركت ميكنم حتى زمانى كه دچار مريضى هستم و در شرايط مطلوبى به سر  نميبرم و آمادكى كامل ندارم زيرا هيج جيزى قابل پيش بينى نيست و ممكن است همين اتفاق براى جلسه ى كنكور هم بيفتد پس با شركت در آزمون حضورى بهتر ميتوان خود را محك زد ونيز ميتوان با هركونه احتمالات ممكنى كه در آزمون واقعى ميتواند بيفتد آشنا شويم تا بتوانيم بهتر خود را سر جلسه مديريت كنيم ممجنين شرايط آزموندهى در خانه بسيار فرق دارد در محيط آرام خانه بالباس هاى راحت روى صندلى راحت ولى در آزمون صندلى مانند خانه نیست لباس ها لباس بيرونند و ممكن است سر و صدا در حوزه باشد كه همه اين ها همه اين ها را ميتوان باشركت در آزمون حضورى مديريت نمود

 

 

 

 

  1. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

 من كارنامه آزمون را بعد از ظهر حدود ساعت يك يا دوازده از طريق اپليكيشن كانونى ها و كارنامه زود هنكام            دريافت ميكنم كه حاوى درصدهاى من است بعد از مدتى ترازها و رتبه ها هم مى آيد كه خب هرجند از قبل ميتوان با درصدها انها را تخمين زد و کارنامه ام را بصورت حضوری دریافت نمیکنم

 

  1. برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

من در هفته ى اول طبق برنامه ى خودم كه جلوتر از قلمجى ست پيش روى دروس دوازدهم رو انجام ميدهم كه به طور مستقيم روى آن آزمون تحصيل ندارد ولى مثلا در جند آزمون آينده كه قلمجى به مباحث مورد مطالعه ى من خواهد رسيد اين باعث ميشود كه در آن زمان در حین خواندن در واقع مرور شود و من تمرين و تكرار بيشترى داشته باشم براى مباحث آزمون هفته ى دوم نيز مطابق بودجه بندى هر آزمون تست زنيم را انجام ميدهم و سعى ميكنم به خصوص در درس زيست شناسى به شكل ها توجه بيشترى داشته باشم و نكات ضعف و مبهمى كه برايم از قبل وجود داشت را برطرف كنم و نهايتا با آزمون دادن بتوانم به آمادكى مطلوب خودم براى هر آزمون برسم تا هربار نتيجه ى بهترى نمایان شود

 

  1. روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.

تاحد زيادى ميتوان گفت روند مطالعه درست به هم شباهت دارد بد اينگونه كه براى هر كدام ابتدا نياز داريد مطلب را كامل متوجه شويد و بفهميد و سپس با انجام تست زنی از سطح پايين تا سطح هاى بالاتر مطالب را تثبيت كنيد و بعد از آن با داشتن مرور مستمر در طول زمان هاى آينده مانع از فراموشی آن ها شويد من اين كار رو براى همين درست ميكنم لذا روش موفق من اين است وهمانطور كه كفتم من جون در برنامه پيشروى خودم جلوتر از بودجه بندى قلمجى هستم در واقع براى هرازمون دوبار تست زنى ميكنم و دوبار مطالب را ميخوانم كه اين موجب تسلط هرجه بيشتر من ميشود همجنين لازم به ذكر ميباشد كه توجه ويژه به شكل هاى زيرين بخصوص در پايه هاى دهم و يازدهم تأثير زيادى روى درصد بالاى اين درس دارد

 

  1. ویژه دوازدهمی ها؛ شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ می‌دهید؟ کدام درس ها؟ چرا؟

در مورد زوج درس ها من به تمام دروس دهم پاسخ ميدهم و علت آن همين است كه ميخواهم در دور بعدى كه قلمجى دوباره دروس پايه رو از اول شروع خواهد كرد آن موقع مال يازدهم هارو بزنم در نتيجه تا آخر سال در واقع من يك بار دهم ويك بار يازدهم رو همراه با قلمجى و آزمون ها مرور كردم لذا مشكل جندانى براى جمع بنديشان نداشته باشم و تمركز بيشتر خود را بيشتر تمركز خود را روى دوازدهم بكذارم كه هم سهم بيشترى در كنكور دارد وهم نهايى بسيار مهمى دارد

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

من چون دروس اختصاصى رابه ميزان زيادى مطالعه ميكنم و تست زنى زيادى براى آنها دارم مشكل جندانى براى آزمون هاى آنها جه در مدرسه جه امتحانات نهايى ندارم براى دروس عمومى هم سعى ميكنم همكام با مدرسه و امتحانات مدرسه آنها را مطالعه كنم تا از حجم مطالب براى امتحانات نهايى كاسته شود و مجبور نباشم كل كتاب ها راريز به ريز بخوانم واز قبل پيشينه اى در ذهنم داشته باشم همجنين در فرجه ى بعد از تعطيلى مدارس كه فرصت بيشترى خواهم داشت به طور مستمر دروسى مثل فارسى راكه حجم بسيار زيادى دارن را به طور مستمر طبق حالا بر نامريزى كه بكنم مطالعه خواهم كرد جون حجم زيادى دارن و به طبع ان تاثير زيادى در نهايى نيز دارن

 

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

سوال نه را تقريباً جواب دادم كه من دو هفته فرصت براى هر آزمون را به دو بخش يك هفته اى تقسيم ميكنم هفته اول مال خودم هست و طبق برنامه ريزى خودم پيشربيه دروس دوازدهم را انجام ميدم و در هفته دوم منبع دومم را براى دروس دوازدهم ونيز تست هاى علامت دارم را براى دروس دهم بررسى ميكنمو اينكه آزمون ميزنم تا آماده آزمون جمعه شوم

 

 

  1. از کدام کارنامه های جعبه ابزارکارنامه استفاده می کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می کنید؟

من بيشتر از كارنامه اصلى استفاده ميكنم ولى كارنامه هاى پنج نوع درس و پروزه اى نيز براى من كمك كننده اند بدينگونه كه كارنامه اصلى يك ديد براى هر آزمون ميدهد كه وضعيتم در هر درس جكونه بوده وجه درصدى وجه ترازى را كسب كردم آيا باعث افزايش تراز من بودن يا تراز من را پايين آوردن كه باتوجه به آن علت يابى هاى زيادى ميكنم كه خوب زده باشم جه بد به هر حال دليلى داشته و دانستن آن دليل كمك زيادى به برنامه ريزى هاى بعدى من ميكند و كارنامه يه پروزه اى جون عملكرد و ميانكين عملكرد من را در طول يك بازه بلندتر طى جند آزمون را نشان ميدهد از اين بابت بهتر است كه من ببينم تورن مثلا يك ماه يا دو ماه عملكرد خود را بهبود بخشيدم يا درجا زدم و يا حتى پسرفت كرد مگه اين خود من دليلى داشته جه خوب جه بد و من با دانستن ان دليل مى توانم برنامه ريزى هاى بهترى براى آينده داشته باشم كارنامه ينج نُو درس نيز به من كمك ميكند كه بدانم كدام درس ها نياز مند توجه بيشترى هستند و اين توجه ويژه به كدام بخش ها بايد باشد و اينكه اكر تغيير روشى در درسى لازم باشد مى توانم از آن اطلاعى آبم

 


 

  1. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟

 

در حال حاضر از سه سطحى جيبى دوازدهم به عنوان منبع دوم استفاده مى كنم

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ريزى دارم و كمك كردن انان در همان روز كمك جندانى به من نميكند ولى آخر هفته كه به روند هفتكَى يا حتى دو هفتكَى هم نكَاه ميكنم بخصوص روز آزمون كه روند دو هفته ام را بررسى ميكنم ميتوان تطبيق زيادى بين درصدهايى كه در آزمون كسب كردم با زمانى كه براى هر درس كذاشته بودم مشاهده كرد كه اين نشان ميدهد براى هر درس جقدر بايد زمان بكنه و یا  جه مقدار زمان كذاشتن ميتوانم به درصد مطلوبى دستيابم ونيز به نظم بخشى و مستمر بودن تلاش و مطالعه ى من كمك زيادى نيز ميكند جون سعى ميكنم كه تقريبا هر روز مانند ديروز باشم يا حتى بهتر از آن و به صورت نوسانى مطالعه نكنم و مطالعه هم سطح مطالعه هم منظم باش

 

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

حين آزمون را من روز آزمون و يا فرداى آن روز انجام ميدهم وروش من براى آن اینگونه  است كه براى درس زيست شناسى تقريبا اكثر سوالات را بررسى ميكنم زيرا طى آزمون نيز بعضى سوال هاكه با حذف كزينه جوابشان را به دست آوردم يا شكى داشتم و يا مثلا نكته جالبى داشتن كه من قبلا متوجهان نبودم براى خودم علامت هايى ميزنم كه آن علامت ها را در خانه بررسى ميكنمو پاسخ نامه شان را مطالعه مى كنم و اكر نكته خاصى بود يادداشت مى كنم كه بعداً بتوانم آنها را مرور كنم اما براى دروس ديكَر جون معمولاً نكته ابهام و شكى ايجاد نمى شود و يا يك سوال را بلد هستم و يا نيستم براى همين فقط سوالاتى كه نزده كذاشته بودم يا غلط زده بودم را بررسى مى كنم و در مورد بى دقتى ها هم كهمثلاً در حليات در شيمى يا فيزيك اتفاق مى افتد براى آن نيز يادداشت هاى كوچكى براى خودم مى كذارم كه مثلاً طى حل سوال به جه جيزى حواسم باشد تا ديكر از آن بى دقت يا نكنم و اين نيز كمك زيادى به كاهش تعداد غلط هاى من طى هرازمون مى كنه

 

  1. منابع و برنامه ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید به چه بود؟

براى آزمون هاى تشریحی منبع خاصى استفاده نمى كنم و براى دروس عمومى كه همانطور كه گفتم مشكل خاصى براى آزمون هاى تشریحیش رو ندارم براى درست عمومى هم از كتاب درسى و نيز تدريس هاى دبيران مدرسه استفاده ميكنم و براى امتحانات نهايى نمونه سوال هاى سال هاى گذشته را تمرین خواهم كرد و به نظرم اگرضعف خاصى نباشد نيازى به تهيه كتاب هاى تشریحی نيست وكتاب درسى همراه با سال هاى سال هاى كذشته كفايت ميكند برنامه هم همانطور كه گفتم مطابق با آزمون ها و روند درست در مدرسه است

Menu