ام‌البنین عبودیان اصل؛دانش‌آموز پیگیر یازدهم انسانی از بندرماهشهر

ام‌البنین عبودیان اصل؛ با تراز 5875 و شرکت در 23 آزمون کانون قلم چی از سال 1403 دانش آموز برتر بندر ماهشهر

ام‌البنین عبودیان اصل؛دانش‌آموز پیگیر یازدهم انسانی از بندرماهشهر

نام و نام خانوادگی : ام البنین عبودیان اصل

پایه تحصیلی : یازدهم ادبیات و علوم انسانی

استان و شهر : خوزستان، بندرماهشهر

از چه سالی عضو کانون قلم چی بوده اید و تقریبا در چند آزمون شرکت کرده اید: از سال 1403 تا به الان در حدود 23 ازمون کانون شرکت کردم.

تحصیلات و شغل پدر : دیپلم، کارمند شرکت

تحصیلات و شغل مادر : دیپلم، خانه دار


مصاحبه گر : مریم قنواتی

 

  1. چه عاملی باعث شد تصمیم بگیرید به طور جدی و پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کنید؟

 

هدف من این بود که از همین حالا برای کنکور آماده شوم و با تمرین مستمر در فضای شبیه‌سازی شده کنکور، با انواع سوالات و شیوه‌های تست‌زنی آشنا شوم. شرکت منظم در آزمون‌ها به من کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسم.

 

  1. وفاداری به "برنامه راهبردی" کانون چه نقشی در موفقیت شما داشت؟ چگونه برای شخصی‌سازی این برنامه و مدیریت زمان خود اقدام کردید؟

 

تحلیل آزمون‌ها از خود آزمون دادن مهم‌تر است. با تحلیل دقیق، هم با اشتباهاتم آشنا می‌شوم و هم نکات جدیدی یاد می‌گیرم. من معمولاً همان روز آزمون، سوالات را با راهنمایی تحلیلگر دوباره حل می‌کنم و نکات مهم را به زبان خودم یادداشت می‌کنم.

 

  1. روش دقیق شما برای "تحلیل آزمون" بعد از هر آزمون چگونه بود؟

 

متوجه شدم باید در مقدار و روش مطالعه‌ام تغییراتی ایجاد کنم. تحلیل آزمون به من نشان می‌دهد که کدام مباحث نیاز به مطالعه بیشتر دارند و کدام روش‌های مطالعه موثرتر هستند.

 

  1. مهم‌ترین درسی که از یک کارنامه شکست خورده گرفتید، چه بود؟

 

کاری دیگه ای که میکنم تا نتیجه ی بهتری از این درس کسب بکنم اینه که تست هارو چه بلد باشم چه بلد نباشم اونارو برای خودم توضیح میدم که چطور دقیقا حلش کردم. تا هم برای دفعات بعدی که با چنین سوال هایی روبه رو میشم راهی برای حل داشته باشم و هم این که مطمعن شم اون تست رو درست متوجه شدم.

درسی که از کارنامه‌های ناموفق گرفتم، این بود که باید روش مطالعه‌ام را اصلاح کنم و برای دروسی که در آنها ضعف دارم، از کلاس‌های کمکی استفاده کنم.

 

  1. تعادل شما بین "مطالعه عمقی" و "تست زنی" چگونه بود؟ معمولاً چند درصد از زمان مطالعه خود را به تست زنی (مخصوصاً زماندار) اختصاص می‌دادید؟

 

بعد از مطالعه هر درس، بلافاصله تست‌زنی می‌کنم. این تست‌ها می‌تواند ۵ تا ۱۰ تست یا یک باکس کامل باشد. معمولاً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از زمان مطالعه را به تست‌زنی اختصاص می‌دهم.

 

  1. برنامه و روش اصلی شما برای جمع‌بندی و تثبیت مطالب در هفته دوم (فاصله بین دو آزمون) چه بود؟ مثلاً آیا از ابزار خاصی مثل دفتر برنامه ریزی یا آزمونهای گذشته استفاده می‌کردید؟

 

در طول هفته، همزمان با آماده‌سازی تکالیف مدرسه، برای آزمون نیز مطالعه می‌کنم. پنج‌شنبه قبل از آزمون حتماً یک آزمون مشابه حل و تحلیل می‌کنم که تاثیر بسیار خوبی در آمادگی من دارد.

 

  1. آیا مهارت یا دستاورد غیردرسی (مثل موسیقی، ورزش، هنر و...) دارید؟ فکر می‌کنید این فعالیت چقدر به موفقیت درسی شما کمک کرد؟

 

وقت کافی برای فعالیت‌های غیردرسی ندارم، اما کلاس زبان را ادامه داده‌ام که هم در مدرسه و هم در تست‌زنی به من کمک کرده است.

 

  1. اگر بخواهید فقط یک توصیه به یک دانش‌آموز متوسط بکنید که بتواند مانند شما نتیجه بگیرد، آن توصیه چیست؟

 

درس‌ها را به زبان خودتان بازگو کنید، اما به متن کتاب نیز پایبند باشید. بین تسلط بر متن کتاب و درک شخصی تعادل برقرار کنید. سعی کنید بین مطالب ارتباط برقرار کرده و روابط علت و معلولی را کشف کنید.

 

  1. مدرسه و معلم‌های شما چه نقشی در موفقیت‌تان داشتند؟ آیا برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی کانون تلفیق می‌کردید؟

 

تاثیر مدرسه را در دروسی مانند عربی، جغرافیا و فنون به وضوح احساس می‌کنم. وقتی مدرسه به برنامه راهبردی نرسیده، خودم پیش‌خوانی می‌کنم که این کار در مدرسه نیز به من کمک می‌کند.

 

  1. به طور کلی، اگر بخواهید سهم مدرسه و کانون را در موفقیتتان به درصد بیان کنید، چقدر برای هرکدام در نظر میگیرید؟

 

هر دو به طور مساوی ۵۰٪ سهم دارند. مدرسه با آموزش اصولی و تحلیل‌محور به درک عمیق مفاهیم کمک می‌کند و کانون با آزمون‌های منظم و شناسایی نقاط ضعف، نقش مکمل دارد. این ترکیب به من کمک می‌کند هم در مدرسه موفق باشم و هم برای کنکور آماده شوم.

Menu