🟥نام و نام خانوادگی دانش آموز :ماهان مکری
🔻پایه تحصیلی : نهم
🔻شغل پدر : روانشناس
🔻شغل مادر : معلم
مصاحبه کننده : اثباتی
مدیر : علیرضا خدایی
۱- آیا کتاب خودآموز دارید؟ چگونه آن را تکمیل میکنید؟
بله کتاب خوداموز دارم و بعد از هر آزمون تحلیل و نکات سوالات رو مینویسم سعی میکنم و بیشتر سوالات نادرست یا خالی رو تحلیل کنم.
۲- کدوم درس رو قبلاً ضفیف بودی، ولی با تغییر روش مطالعه تونستی قویش کنی؟ چه کاری کردی؟
فارسی، نسبت به الان بهتر شده با استفاده از مرور بعد یک روز ، یک هفته و یک ماه بهتر شده و سعی میکنم فارسی رو به یه نقطه قوت تبدیل کنم.
۳- تو یه روز معمولی مدرسه، چند ساعت رو به حل تمرین یا تست اختصاص میدی و چند ساعت رو به خوندن درسها؟
توی یه روز معمولی معمولاً سعی میکنم مطالب رو بازخوانی و مرور کنم بیشتر از اینکه تست بزنم برای همین در طول روز ۳ یا ۴ ساعت مطالعه میکنم و ۱ یا ۲ ساعت تست میزنم.
۴- از دفتر برنامه ریزی کانون چه کمکی گرفتی؟
دفتر برنامهریزی به من کمک کرده تا زمانم رو بهتر مدیریت کنم با ثبت روزانه کل مطالعه پیشرفت رو میبینم و متوجه کمبودها میشم
۵- از کدوم کتابهای کانون بیشتر استفاده میکنی؟ چه چیزی این کتابها رو برات خاص یا مفید میکنه؟
از کتاب سه سطحی و کتاب ابی بیشتر کمک میگیرم، تنوع سوالات در کتاب های ابی و انواع سطح های دشوار در کتاب های سه سطحی بنظرم مفید هستن.
۶- دستاورد های شما از شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چیست؟
باعث میشه دروس ضعیفم رو بشناسم و برای تبدیلشون به نقاط قوت برنامهریزی کنم و همین برنامهریزی به من نظم فکری و مدیریت زمان داد بعلاوه آزمون ها به علت شبیه سازی آزمون اصلی باعث میشن برای آزمون اصلی استرسی نداشته باشم.
۷- اگه میتونستی یه کار رو توی سال تحصیلی گذشته انجام ندی، اون کار چی بود؟ چرا؟
سعی میکردم به جای اینکه خودمو با دیگران و همکلاسیهایم مقایسه کنم، خودمو با خودم مقایسه میکردم چون روش کارآمدتری هست. البته سعی میکردم که استفاده از موبایلو کمتر از نیم ساعت میکردم.
۸- استفادهات از گوشی و فضای مجازی در روز چقدره؟
سعی میکنم استفادهام از موبایل بیش از ۱ تا ۲ ساعت در روز نباشه.هرچند برای استفاده های درسی بیشتر ازش استفاده میکنم.
۹- برنامهای برای کنترل زمان در استفاده از فضای مجازی داری؟
بله برای بعضی از برنامه ها محدودیت زمانی تعیین کردهام و بعضی رو حذف کردم.
۱۰- چطوری با آزمونهای کانون آشنا شدی؟ کسی (مثلاً دوست، فامیل، معلم) بهت پیشنهاد داد؟
مادرم برای آزمون تیزهوشان از آشنایان (همکاران) هایشان آشنا شدن چون گفته بودن آزمون های کانون برای سنج سطح اموزش عالیه و منو ثبت نام کردن
۱۱- آیا پدر و مادر در برنامه ریزی درسی به شما کمک میکنند؟ به چه صورت؟
اونها در تهیه منابع و ایجاد محیطی آرام برای مطالعه کردنم کمکم میکنن. اما برنامه ریزی اصلی رو خودم انجام میدهم
۱۲- فکر میکنی شرکت منظم تو آزمونها (پیوستگی) چطوری تونسته به پیشرفتت کمک کنه؟
پیوستگی در آزمونها باعث شده مطالعه منظم و پشتکار داشته باشم و نظم ذهنی داشته باشم.
۱۳- وقتی کارنامه آزمون رو میبینی، اول سراغ کدوم قسمت میری؟
اول به سراغ تراز میرم و بعد تعداد غلط هایم رو در درس ها رو نگاه میکنم و با تعداد سوال های نزدهم جمع میکنم
۱۴- شرکت تو کلاسهای مدرسه (حالا حضوری یا آنلاین) چه نقشی توی موفقیت درسی تو داشته؟
شرکت در کلاس های مدرسه باعث شده راه حل های سریعتر و روانتری رو یاد بگیرم و بجای استفاده از راهحلهای پیچیده از روش های دبیران استفاده کنم. یا با گوش دادن به توضیحات دبیر مفاهیم رو بهتر متوجه میشم.
۱۵- معمولاً پدر و مادر یا بقیه اعضای خانواده کارنامهات رو میبینن؟ اگه یه بار نتونستی خوب باشی، برخوردشون چطوره؟
پدر و مادر میبینند و اگر نتیجه هام خوب نباشه اونها همدلی میکنند و من را برای بهبودی در آزمون بعد تشویق میکنن
۱۶- چطوری سعی میکنی با برنامه آزمونهای کانون هماهنگ بشی؟
براساس برنامه راهبردی کانون برای برنامه هفتگیم برنامهریزی میکنم و این باعث هماهنگی میشه.
۱۷- اگه یه بار نتیجه آزمونت اونطور که میخواستی نشد (مثلاً افت کردی)، چطوری باهاش کنار اومدی؟
بعد از اینکه کمی ناراحت شدم با تحلیل و اشکالزدایی و خوندن بیشتر برای آزمون بعدی خودمو اماده میکنم. با تحلیل و متوجه شدن اشکالم میتونم با نتایج آزمون کنار بیام
۱۸- تو خونه معمولاً کدوم عضو خانواده بیشتر تو درسها بهت کمک میکنه یا راهنماییت میکنه؟ چه جور کمکهایی میکنه؟
مادرم در دروس مفهومی سوالات رو تحلیل میکنه راهنمایی میکنه. در دروس حفظی مثل ادبیات و دینی (و مخصوصا عربی) بیشتر به من کمک میکنه معمولاً از من سوال میپرسه یا مطالب را برام مرور میکنه
