«از کتابهای «10 آزمون» و «هوش کلامی و غیرکلامی کانون» استفاده کردم؛ روش کار من برای این کتاب ها به این صورت بود که با تمرین مرحلهای و تحلیل پاسخها یادگیری خود را بیشتر می نمودم.»
نام و نام خانوادگی : دینا محمد ریحانی
پایه دهم تجربی
نام شهر و استان : اذربایجان غربی شهرستان مهاباد
میانگین تراز5953
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است 2 سال از پایه هشتم و در بیش از 50 آزمون اصلی
شغل و تحصیلات مادر:معلم لیسانس
شغل و تحصیلات پدر :کارمند بیمارستان فوق دیپلم
مصاحبهگر : هلاله حیدری
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- از طریق دوستان و مشاور مدرسه با کانون آشنا شدم
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- شناخت نقاط ضعف و قوت، افزایش سرعت تستزنی، و نظم در مطالعه و قبولی در آزمون نمونه دولتی از دستاوردهای من در شرکت در آزمون های کانون می باشد..
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله، چون باعث هدفگذاری دقیقتر و شبیهسازی شرایط آزمون واقعی میشد.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله، برنامه راهبردی رو با برنامهریزی هفتگی شخصی ترکیب میکردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- دروس ریاضی و ادبیاتنقاط قوت من بوند؛ با تمرین مستمر، خلاصهنویسی و تستهای هدفمند این دروس را به نقطه قوت خود تبدیل نمودم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- بلی در درس علوم این شرایط را داشتم؛ با تغییر روش به مطالعه مفهومی و تستمحور، قویتر شدم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- روزی ۶ تا ۸ ساعت مطالعه داشتم؛ حدود ۴۰٪ زمانم صرف تستزنی میشد.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله دفتر برنامه ریزی داشتم و آن را تکمیل می کردم؛ استفاده از دفتر برنامه ریزی باعث نظم ذهنی، پیگیری پیشرفت، و مدیریت زمان شد.
- چرا با اینکه در آزمون نمونه دولتی قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- چون آزمونها باعث حفظ آمادگی، رقابت سالم و ارزیابی مستمر میشدند.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- ابتدا بررسی سوالات غلط، سپس دستهبندی علتها و مرور مباحث مربوطه روش اصلی من برای تحلیل آزمون بود.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- بله؛ نویسندگی خلاق، طراحی گرافیکی و مهارت در مدیریت زمان از مهارت های غیردرسی من می باشد.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- مرور خلاصهها، حل تستهای پرتکرار، و تمرکز بر نقاط ضعف از ایده ها و روش های اصلی مطالعاتی در ایام امتحانات می باشد.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از تابستان سال قبل یعنی تابستان هشتم به نهم که به صورت جدی مطالعه برای آمادگی در آزمون تیزهوشان نمونه دولتی را شروع کردم و با برنامهریزی تدریجی و منابع تخصصی آن را به پایان رساندم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 10آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتابهای «10 آزمون» و «هوش کلامی و غیرکلامی کانون» استفاده کردم؛ روش کار من برای این کتاب ها به این صورت بود که با تمرین مرحلهای و تحلیل پاسخها یادگیری خود را بیشتر می نمودم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- از کتاب های «سه سطحیها» و «۱۵۰۰ تست» استفاده کردم؛ ابتدا درسنامه، سپس تست و تحلیل پاسخنامه روش اصلی من بود.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه، بعد تست؛ پاسخنامهها رو برای یادگیری نکات و رفع اشکال دقیق بررسی میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- منابع مهم رو چندبار مرور کردم، مخصوصاً تستهای پرتکرار و اشتباهات قبلی را حتما چندین بار مرور می کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامهریزی متوازن هفتگی؛ هر روز بخشی برای تحلیلی و بخشی برای تحصیلی اختصاص میدادم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در دوران جمعبندی، مرور خلاصهها، حل تستهای پرتکرار، تحلیل آزمونهای قبلی و تمرکز بر نقاط ضعف داشتم. زمانبندی روزانهام منظم و منعطف بود.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
- بله، در آزمونهای ۳+۳ شرکت کردم؛ چون باعث تثبیت مطالب، افزایش تسلط و شبیهسازی شرایط آزمون اصلی میشد.
