نام و نام خانوادگی : سیدعلی همایونی
پایه : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان : یزد - استان یزد
شغل و تحصیلات مادر : معاون / لیسانس ریاضیات
شغل و تحصیلات پدر : قاضی دادگستری / کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
میانگین تراز : 7523
معدل : 19.19
سالهای حضور در کانون : ششم / نهم / یازدهم / دوازدهم
چند آزمون شرکت کرده است : مجموعا در سال یازدهم و تابستان دوازدهم 16 آزمون اصلی + 1 آزمون هدیه
مصاحبه گر:ایمان وزیری فرد
- 1-هدف شما از شرکت در آزمونهای تابستان چه بود؟
هدف من مطالعه به صورت منظم برای اهداف کوتاه مدت و داشتن استمرار در آزمون ها برای کنکور بوده است.
- 2-در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟ چند آزمون حضوری و چند آزمون آنلاین شرکت کردید؟
تمام تلاشم را میکنم به صورت حضوری شرکت کنم زیرا کنکور به صورت حضوری برگزار می شود و باید برای کنکور آماده شد
مجموعا در سال یازدهم و تابستان دوازدهم 15 آزمون حضوری و 2 آزمون آنلاین شرکت کردم
- 3-مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
تا حدودی – برای دروس زیست شیمی فیزیک هم راستا و موازی با برنامه کانون حرکت میکردم اما برای درس ریاضی در صورتی که مباحث زودتر به اتمام می رسید به سراغ مباحث تکمیلی و خارج از بودجه بندی میرفتم.
- 4-در طول تابستان چند ساعت مطالعه میکردید؟ چقدر تستی و چقدر تشریحی؟
برنامه هفته اول و دوم شما چه فرقی با هم داشت؟
به دلیل اینکه مدرسه ما از همان مرداد شروع شد تلاش میکردم چه در روز های مدرسه چه در روز های تعطیل 6 تا 9 ساعت مطالعه مفید داشته باشم.
برای درس زیست 40 درصد مطالعه کتاب و 60 درصد تست و تحلیل آنها بود
برای بقیه دروس مطالعه کتاب درسی را نهایتا تا 10 درصد قرار میدادم و بقیه زمان را به تست اختصاص میدادم
در هفته اول بیشتر تلاش میکردم پیشروی و مطالعه را داشته باشم ولی در هفته دوم اغلب به سراغ بازیابی و تست های چالشی تر میرفتم
- 5-به چند درس از نگاه به آینده پاسخ میدادید؟ چه درسهایی؟ روش مطالعه خود را توضیح دهید.
به 3 درس اغلب پاسخ میدادم - زیست ریاضی شیمی – برای زیست ابتدا متن کتاب را مسلط می شدم سپس به سراغ شکل ها میرفتم و تلاش میکردم شکل را تا حد امکان به خاطر بسپارم و جزئیات ریزی که داشت را پیدا و بخاطر بسپارم – برای شیمی متن کتاب را در حد حفظ کردن مطالعه میکردم و پس از مطالعه جزوه دست نویس به سراغ مسائل میرفتم تا بتوانم خودم را با روش های حل متنوع آنها آشنا کنم – برای ریاضی صرفا درسنامه کتاب ها و جزوه دست نویس را میخواندم و سپس تست کار میکردم و اغلب تلاش میکردم به جای حل تست های ساده تکراری ، روش حل آنها را یاد بگیرم و برای آزمون ها استفاده کنم و پس از آن به سراغ تست های سخت بروم
- 6-برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ با توجه به اهمیت معدل نهایی دوازدهم چقدر به درسهای مدرسه توجه میکنید؟
قطعا تلاش میکنم دروس عمومی را بیشتر در برنامه روزانه خودم قرار دهم و بتوانم برای امتحانات نهایی پیش رو نتیجه خوبی کسب کنم
- 7-با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفتهاید؟
زمان های تلف شده را کمتر کنم و بیشتر تمرکزم را روی تست و دروس عمومی بگذارم
- 8-از کدام منابع کمک آموزشی کانون در تابستان استفاده کردید؟ به چه درسهایی؟ با شروع سال تحصیلی منابع خود را تغییر میدهید؟
در تابستان از منابع کانون استفاده نمیکردم ولی حل کتاب های سه سطحی و بنفش را در برنامه ریزی طول سال تحصیلی خود قرار خواهم داد
- 9-در کدام درس در تابستان چالش دادید که توانستید با تغییر روش مطالعه، چالش را برطرف کنید؟ چه روشی داشتید؟
بزرگترین چالش من در تمام این چند سال مشکل بی دقتی ام بود که به مقدار کم توانستم با افزایش میزان تمرکز در سر جلسه و خواب به موقع آن را رفع کنم
- 10-آیا در تابستان درسهای عمومی دوازدهم را هم خواندید؟ کدام درسها؟
نیم سال دوم دروس فارسی و دینی را همراه با مدرسه پیش میرفتم
- 11-آیا در سال گذشته از سایت کانون برای دانلود و استفاده از نمونه سؤالات امتحانی استفاده کردید؟ آیا امسال این کار را انجام خواهید داد؟
به تعدا مکرر استفاده میکردم و امسال هم استفاده خواهم کرد
- 12-در آزمونهای تابستان چقدر توانستید سؤالهای ساده را شناسایی کنید؟ چقدر توانستید سؤالهای دشوار را پاسخ بدهید؟
اغلب غلط های من مربوط به بی دقتی در سوالات ساده می باشد – متوسط هست و تلاش کردم به اغلب سوالات سخت پاسخ درست بدهم ولی در کل تلاش میکردم اغلب به سوالاتی که برای من ایده تکراری هستند پاسخ دهم و بعد به سراغ سوالات جدید بروم
- 13-تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
در همان روز آزمون – ابتدا سوالات غلط مربوط به تمام دفترچه ها و سپس گزینه های نشاندار زیست برای آشنایی با ذهنیت طراح برای درست یا غلط بودن گزینه ها را مد نظر قرار می دادم.
