نام و نام خانوادگی: محمد امین مقدم
پایه: دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان: رشت – گیلان
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی بازنشسته - لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: عضو هئیت علمی دانشگاه گیلان – دکترای حقوق
میانگین تراز: 7000
معدل: 19/75
سالهای حضور در کانون: 2 سال
چند آزمون شرکت کرده است: حضور امسال: 6 آزمون – حضور سال های قبل: 17 آزمون در 1 سال
مصاحبهگر: عطااله غبرائی

هدف شما از شرکت در آزمون های تابستان چه بود؟
هدفم این بود که با جمعبندی دهم و یازدهم و البته پیشخوانی دوازدهم آماده سال تحصیلی جدید شوم.
در آزمون ها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟ چند آزمون حضوری و چند آزمون آنلاین شرکت کردید؟
حضوری – چون در آزمون حضوری بیشتر میتوان با شرایط آزمون و اتفاقات حوزه آزمون آشنا شد و بهتر میتوان برای کنکور آماده گردید به همین دلیل من تمام آزمون های تابستان را به صورت حضوری شرکت کردم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمون ها هماهنگ بود؟
بله، هفته اول را با پیشروَی و درس خواندن جلو میرفتم و هفته دوم تست زنی میکردم. عموماً برنامه مدرسه و آزمون ها هماهنگ بود و اگر مدرسه عقب تر از برنامه راهبردی بود، خودم پیشخوانی میکردم.
در طول تابستان چند ساعت مطالعه میکردید؟ چقدر تستی و چقدر تشریحی؟ برنامه هفته اول و دوم شما چه فرقی با هم داشت؟
در طول تابستان روزی 6 الی 7 ساعت مطالعه میکردم و بیشتر وقتم را صرف کار تستی میکردم و از آنجایی که دروس دوازدهم را هم میخواندم هفته اول را به خواندن دروس و هفته دوم را به تست زدن و دوره کردن میپرداختم.
به چند درس از نگاه به آینده پاسخ میدادید؟ چه درسهایی؟ روش مطالعه خود را توضیح دهید.
به حسابان، فیزیک، شیمی و هندسه از دوازدهم که 4 درس از 5 درس تخصصی بود پاسخ میدادم. روش مطالعه ام اینگونه بود که با استفاده از ویدئو های آموزشی و درسنامه های کتاب های مبحثی از دوازدهم را که برایم جدید بود میخواندم و یاد میگرفتم و سپس به تست زنی میپرداختم.
برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ با توجه به اهمیت معدل نهایی دوازدهم چقدر به درسهای مدرسه توجه میکنید؟
با برنامه راهبردی کانون قلم چی دروس دوازدهم را پیش میروم و دوباره دروس دهم و یازدهم را دوره میکنم و با توجه به اهمیت معدل نهایی در کنکور بخشی از وقت خود را صرف مطالعه دروس عمومی مدرسه میکنم.
با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیمسال اول گرفتهاید؟
- 1. تصمیم گرفتهام دروس دهم و یازدهم را برای محکم کاری دوباره جمع بندی میکنم و در آزمون ها به آن ها پاسخ دهم.
- 2. دروس تخصصی دوازدهم را بیشتر از بودجه بندی نیمسال اول پیش ببرم تا زودتر دوازدهم را تمام کنم.
- 3. دروس عمومی دوازدهم هم با جدیت بخوانم تا در امتحانات نهایی نتیجه مطلوب را کسب کنم.
از کدام منابع کمک آموزشی کانون در تابستان استفاده کردید؟ به چه درسهایی؟ با شروع سال تحصیلی منابع خود را تغییر میدهید؟
از کتاب سه سطحی حسابان یازدهم، سه سطحی هندسه دوازدهم و کتاب جمعبندی پایه و اختصاصی دوازدهم کانون استفاده کردم و با شروع سال تحصیلی و استفاده از معلمان مدرسه تصمیم دارم همین منابع را نگه دارم و تغییر ندهم و در دروس دیگر نیز از کتاب سه سطحی استفاده کنم.
در کدام درس در تابستان چالش دارید که توانستید با تغییر روش مطالعه، چالش را برطرف کنید؟ چه روشی داشتید؟
درس شیمی همیشه برای من چالش است و روش من برای رفع این چالش این است که نکات حفظی و مهم کتاب را همان کنار کتاب و صفحات کتاب مینوشتم و خط به خط کتاب درس را مطالعه میکردم و برای سؤالات محاسباتی جزوه ای دستنویس از فرمول ها و سؤالات مهم تهیه میکردم تا درصد شیمی خود را بالاتر ببرم.
آیا در تابستان درسهای عمومی دوازدهم را هم خواندید؟ کدام درسها؟
خیر درس های عمومی را مطالعه نکردم.
آیا در سال گذشته از سایت کانون برای دانلود و استفاده از نمونه سؤالات امتحانی استفاده کردید؟ آیا امسال این کار را انجام خواهید داد؟
بله، نمونه سؤالات کانون منبع مهمی برای من بود تا قبل امتحانات مطالب را جمع بندی و مرور کنم و امسال هم همین روند را ادامه خواهم داد.
در آزمونهای تابستان چقدر توانستید سؤالهای ساده را شناسایی کنید؟ چقدر توانستید سؤالهای دشوار را پاسخ بدهید؟
در شناسایی سؤال های ساده عملکرد خوبی داشتم و توانستم حدوداً تمام سؤال های ساده را پیدا کنم و سؤال های دشوار را هم حدود 60 درصدشان را درست جواب دادم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
همان روز آزمون انجام میدادم: روشم اینگونه بود که ابتدا سؤال هایی که درست جواب داده بودم را یک نگاهی میانداختم و پاسخنامهاش را چک میکردم که اگر نکتهای بود یاد بگیرم و سپس سؤال هایی که نزده بودم را سعی میکردم در خانه حل کنم تا ببینم توانایی حل کردن آن را دارم یا خیر. اگر میتوانستم به آن جواب بدهم به این معنی بود که در شرایط آزمون تمرکز و توانایی حل آن را نداشتم و اگر نمیتوانستم به آن جواب بدهم یعنی کلاً بلد نبودم پس با چک کردن پاسخنامه سعی میکردم آن را یاد بگیرم، سپس سؤال هایی که غلط زده بودم را چک میکردم اینگونه که اول میدیدم چرا آن را غلط زدم، آیا بی دقتی بوده، یادگیری ناقص بوده یا کلاً بلد نبودم و اشتباه جواب دادم و بعد سعی میکردم آن ها را با پاسخنامه یاد بگیرم تا در آزمون های بعدی مرتکب این اشتباهات نشوم.
