گفتگو با آوا آخوندی ، قهرمان پیشرفت - یزد دختر

هنگام امتحانات روی اشتباهات آزمونها در نیمسال اول تمرکز کرده و به نقاط قوت تبدیل می‌کنیم . ابتدا خط به خط کتاب درسی را می‌خوانم .

گفتگو با آوا آخوندی ، قهرمان پیشرفت - یزد دختر


نام و نام خانوادگی : آوا آخوندی

مقطع و رشته : هنر

نام شهر و استان : یزد

میانگین تراز : 7167

سال‌های حضور در کانون : 2 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 15 

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس - کارمند

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس – کارمند

 

 

مصاحبه‌گر :  فاطمه شمسی پور

 

 

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟  تمرکز روی کتاب درسی داشته ام – تمام کردن کتاب های درسی و تست و دوره کردن و همچنین استفاده از خلصه برداری ها و نت برداری هایی که داشته ام . 

 

  1. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟ بله حتما – کتاب پرتکرار برای امتحانات تشریحی و کتاب جمع بندی برای تست همان درس .

 

  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟  بله – هم دروس عمومی و هم اختصاصی از سوالات سایت برای امتحانات استفاده کرده ام . 

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ سعی می کنم برای نیم سال دوم ساعت مطالعه ی بیشتری داشته باشم و دروس عمومی را هم توجه بیشتری داشته باشم .

 

  1. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟ هنگام امتحانات روی اشتباهات آزمونها در نیمسال اول تمرکز کرده و به نقاط قوت تبدیل می کنیم . ابتدا خط به خط کتاب درسی را می خوانم سپس سراغ تست آموزشی برای یادگیری نکات بیشتر و سپس استفاده از تست های سنجشی برای سنجش خودم .

 

  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟ در ایام امتحانات مدرسه علاوه بر تشریحی طبق برنامه راهبردی مطالعه میکردم و تست هم میزدم تا برای ازمون 22 دی اماده شوم .

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ بله – فقط یک بار – در ان ازمون بیماری شدید داشتم .

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ باعث شده بطور منظم در آزمونها شرکت کنم و کامل به بودجه بندی برسم و بتوانم نقاط ضعفم را بررسی کنم .

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ خیر -

 

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ خیر -

 

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ با ازمون دادن و بررسی کارنامه پس از ازمون به نقاط ضعف و قوتم پی میبرم و سعی می کنم نقاط ضعفم را برطرف کنم .

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ خیر – زیرا رشته ای که در ازمونهای کانون شرکت کرده ام هنر است .

 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟درک عمومی هنر و خلاقیت نمایشی – تست زیاد کار کردن و استفاده از درسنامه های کتاب های تست .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ بله – با بررسی ساعت مطالعه هفتگی ام اگر هفته ای ساعت مطالعه ی کمتری داشته اما در هفته ی بعد جبران کنم .

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ بله – بیشتر از تکنیک دو خودکار استفاده می کنم .
  2. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ ریاضی – کارکردن تست زیاد و همچنین بررسی تیپ های سوالی مختلف .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ عصر جمعه تا شب تک تک سوالات را بررسی می کنم و بیشتر توجه م روی سوالات غلط و نزده است .

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ بیشتر کارنامه اصلی و گاهی کارنامه مبحثی – از کارنامه اصلی برای بررسی درصدها و سوالات غلط و نزده ام استفاده می کردم و کارنامه مبحثی برای اطلاع از اینکه بیشتر در کدام مباحث طی ازمونهای گذشته ضعیف عمل کرده ام .

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ حمایت همه جانبه از من  

 

  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟ بله – اگر افت داشته باشم علت را جویا می شوند و اگر پیشرفت داشته باشم مرا تشویق می کنند .

 

  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟ بله – از سایت کانون برای دیدن کارنامه استفاده می کنم .

 

Menu