رتبه 40 کنکور ، امیرعلی نظری مقدم ، دانشجوی پزشکی تهران

زیست‌شناسی، مطالعه کتاب درسی و درسنامه سپس تست، نکات تست‌ها در حاشیه کتاب درسی یادداشت می‌کردم، برای مرور هم از کتاب درسی، تست‌های علامت‌دار و نکات حاشیه کتاب استفاده می‌کردم.

رتبه 40 کنکور ، امیرعلی نظری مقدم ، دانشجوی پزشکی تهران

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: امیرعلی نظری مقدم 

نام شهر، استان: تربت حیدریه، خراسان رضوی 

رتبه در کنکور تجربی ۱۴۰۱: ۱۱۷ کشور، ۴۰ منطقه ۲ 

 رشته و قبولی دانشگاه : پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی تهران

سال‌های حضور در کانون: ۶ سال 

تحصیلات و شغل مادر: دبیر ریاضی متوسطه دوم، لیسانس ریاضی 

تحصیلات و شغل پدر: دبیر زیست‌شناسی متوسطه دوم، فوق لیسانس گیاه‌شناسی 


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟ 

شرکت در آزمون های کانون در این ۶ سال به من یاد داد که چطور در شرایط مختلف درست برنامه ریزی کنم و چطور درست آزمون بدهم .  

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟ 

مدیریت آزمون و تحلیل شرایط برای تصمیم گیری درست و برنامه ریزی برای آینده را خیلی خوب یاد گرفتم . 

 

نقاط قوت شما درس فیزیک بود؟ روش مطالعه آن‌ را توضیح می‌دهید؟ 

فیزیک، در ابتدا مطالعه کتاب درسی به صورت روزنامه‌وار در مرحله بعد درسنامه و در نهایت تست .

 

آیا در سوابق تحصیلی و کنکور نقطه قوت شما تفاوت داشت؟ لطفا توضیح دهید. در هر دو حالت یکسان و متفاوت لطفا به تفصیل توضیح دهید. 

خیر،متفاوت نبودند.به نظرم در صورت مطالعه برای آزمون‌ها و کنکور مطالب امتحان‌های مستمر و نهایی نیز تا حدی پوشش داده می‌شوند و برعکس   

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

زیست‌شناسی، مطالعه کتاب درسی و درسنامه سپس تست، نکات تست‌ها در حاشیه کتاب درسی یادداشت می‌کردم، برای مرور هم از کتاب درسی، تست‌های علامت‌دار و نکات حاشیه کتاب استفاده می‌کردم .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ 

بله،چون برنامه مدرسه و راهبردی کانون تا حدود زیادی یکدیگر را پوشش می‌دادند مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندم .

 

کنکور و سوابق تحصیلی آیا شما این دو را دوگانه می‌بینید یا در یک مسیر است؟ لطفا توضیح دهید. 

خیر، دانش‌آموزی که برای کنکور مطالعه می‌کند مباحثی که در امتحانات هم می‌آیند را مطالعه می‌کند.همچنین با توجه به سهم و اهمیت هر کدام از اینها دانش آموز موفق کسی است که در هر دو مورد نتیجه خوبی کسب کند وگرنه نمیتواند به هدف و خواسته خود برسد.   

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟ 

سوالات غلط و نزده خود و نکات مهم آزمون را بررسی میکردم و در مرحله بعد به بررسی استراتژی های آزمون دادن و رفع مشکلاتم در مدیریت آزمون می پرداختم .    

 

شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟ لطفا با جزئیات توضیح دهید. 

کتاب‌های سه سطحی، بهترین ویژگی این کتاب‌ها طبقه‌بندی سوالات در ۳ سطح و داشتن سوالات سخت و چالشی با تعداد منطقی بود .

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟ 

بله، سوالاتی که سخت بودند و نمی‌توانستم حل کنم را با یک نشانه و سوالاتی که به نظرم آسان‌تر بودند و می‌توانستم حل کنم را با یک نشانه دیگر علامت‌گذاری می‌کردم .


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

بدلیل اینکه پدر و مادرم هر دو فرهنگی بودند در این راه راهنمایی‌ام کردند و همواره در این مسیر پشت من بودند . 


Menu