ثبت نام آزمون‌های تشریحی کانون ( شبیه سازی امتحانات نهایی)

آزمون‌های تشریحی کانون ( شبیه سازی امتحانات نهایی) راهی مطمئن در تقویت سوابق تحصیلی در کنکور

ثبت نام آزمون‌های تشریحی کانون ( شبیه سازی امتحانات نهایی)

آزمون هاي تشريحي كانون ( شبيه سازي امتحانات نهايي) راهي مطمئن در تقويت سوابق تحصيلي در كنكور

با اعلام نتايج كنكور 1402 و مشاهده كارنامه شركت كنندگان در آن ،  به راحتي مي توانيد متوجه شويد كه براي محاسبه نمره كل هر داوطلب  در كارنامه كنكور ، نمره سوابق تحصيلي در عدد 0.4 و نمره دروس اختصاصي در عدد 0.6 ضرب شده است و از مجموع اين دو عدد ، نمره كل هر داوطلب تعيين شده  و بر اساس آن رتبه داوطلب در كنكور و در سهميه مورد نظر محاسبه مي شود.

بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاثير سوابق تحصيلي در كنكور 1403 هم اندازه  با نمرات اختصاصي و در كنكور 1404 سوابق تحصيلي 60% نمره كل و نمرات اختصاصي 40 % آن را تشكيل خواهند داد.

امتحانات در هر سه پايه دهم تا دوازدهم از سال 1403 به صورت نهايي برگزار شده  و به تدريج هر سه اين پايه ها در سوابق تحصيلي تاثير گذار خواهند بود.

با توجه به تغييرات در ساختار گزينش ورود به دانشگاه ها بر مبناي اهميت بيشتر امتحانات نهايي و كاهش اهميت كنكور تستي ، لازم است دانش آموزان در تمامي مقاطع و پايه هاي تحصيلي به كتاب درسي و آموزش تشريحي مفاهيم در مدرسه بيشتر توجه كنند و با استفاده از نمونه سوالات امتحاني و حضور در آزمون هاي مشابه امتحانات مدرسه و نهايي ، با كسب آمادگي بيشتر در امتحانات اصلي حضور پيدا كنند.

كانون فرهنگي آموزش بالغ بر 13 سال است كه آزمون هاي تشريحي ( شبيه سازي  امتحانات نهايي ) را در مقاطع و پايه هاي مختلف برگزار مي نمايد.

امسال هم اين آزمون ها در مقاطع متوسطه اول ( پايه هاي هفتم تا نهم ) و متوسطه دوم ( پايه هاي دهم تا دوازدهم در سه رشته رياضي ، تجربي و انساني ) در تمامي دروس اعم از عمومي و اختصاصي برگزار خواهد شد.

اين آزمون ها در شش مرحله و در تاريخ هاي 2 و 16 آذر ماه ( جهت كسب آمادگي در امتحانات نيم سال اول )  و 3 و 17 اسفند ( جمع بندي تشريحي مطالب پيش از عيد ) و 13 و 20 ارديبهشت  ( جهت كسب آمادگي در امتحانات پايان سال )برگزار مي شوند.

دانش آموزان با حضور در اين آزمون ها با سبك سوالات و بارم بندي در امتحانات نهايي و نيز   استانداردهاي تصحيح و روش هاي درست نوشتن  پاسخ ها دراين گونه امتحانات و نيز استانداردهاي برگزاري آزمون هاي  كشوري آشنا مي شوند و مي توانند با تشخيص به موقع مشكلات يادگيري خود قبل از امتحانات اصلي ، اين مشكلات را برطرف نمايند و با افزايش نمرات امتحاني سهم بيشتري از سوابق تحصيلي در كنكور كسب كنند.

لطفاً به برنامه امتحانات تشريحي ( مشابه امتحان نهایی ) کانون و نيز سایر ضمائم اين مطلب توجه نماييد و جهت كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به نمايندگي كانون در شهرتان مراجعه كنيد.

 مركز توليد و برنامه ريزي آزمون هاي تشريحي كانون فرهنگي آموزش ( قلم چي )


برای مشاهده توضیحات بیشتر و برنامه آزمون ها فایل ضمیمه را دانلود کنید.

Menu