«استمرار و پیوستگی در مطالعه به نظرم یکی از مهمترین عواملی است که در مسیر کنکور دانش آموزان به آن نیاز دارند»
گفتوگو با نسترن مایلی؛ از تراز 6043 تا تراز 6882
نام شهر ، استان : تبریز ، آذربایجان شرقی
رتبه سال 1401 : رتبه 655 منطقه 1 و 1925 کشوری کنکور تجربی
رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اروميه
سالهای حضور در کانون : 3 سال
تعداد کل آزمونها : 97 آزمون
میانگین تراز : 6495
شغل پدر : آزاد
شغل مادر : خانه دار
درصدهای کنکور 1401
ادبیات: ۴۹% عربی: ۷۷% دینی: ۷۸% زبان: ۳۸%
ریاضی: ۶۲% زیست: ۶۸% فیزیک: ۷۶% شیمی: ۶۳%
مصاحبهگر : مریم جلیلی
در طی این سالها چگونه در آزمونها شرکت کردید؟
در طی سه سال دورهای که از پایه دهم تا دوازدهم در کانون حضور داشتم سعی کردم همیشه در آزمونها تا حد توان به جز 2 - 1 آزمون حضور به صورت مداوم داشته باشم، حتی موقعی که برای بعضی از آزمونها آمادگی کافی نداشتم چون معتقد بودم (به خصوص در سال آخر) هر آزمونی چه با نتیجه بد چه با نتیجه خوب یک درسی در پشت خود دارد و بیشتر حواسم به یادگیری و تکرار نکردن اشتباهاتی که داشتم بود.
برای سال آخر و کنکوری چه استراتژی در پیش گرفتید؟
سال کنکورم سعی کردم همانطور که ساعت مطالعهام را بالاتر میبرم کیفیت و تعداد تستهایم را هم با توجه به تجربه و شناختی که از سالهای دهم و یازدهم با خودم داشتم بالا ببرم و مطالعهای مستمر و پیوسته داشته باشم. سال کنکور بیشتر اهمیت آزمون دادن و تحلیل کردنش را درک کردم و تلاشم این بود که همیشه در حال سنجش خودم باشم.
روشهای مطالعاتی شما در هر درس چگونه بود؟
مطمئنا روشهای مطالعاتی مختلفی هر دانش آموز برای هر درس دارد و قرار نیست هر روشی که من به کار گرفتم و از این روش نتیجه هم گرفتم برای بقیه دانش آموزان مناسب باشد. روش مطالعه برای هر یک از دروس ابتدا خواندن درسنامه یا استفاده از فیلم آموزشی بود که درسنامه اولویت بیشتری داشت و اگر جای خاصی از مبحث را نمیفهمیدم به فیلم مراجعه میکردم ولی باز با درسنامه راحتتر بودم و همان بهتر بود. بعد درسنامه نوبت تست زدن آموزشی و تثبیتی بود که برای هر یک از دروس به نظرم تست زیاد و با تحلیل خوب بهترین نتیجه را خواهد داشت.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
تحلیل آزمون را روز جمعه بعد آزمون انجام میدادم. ابتدا غلط و نزده یا درست بودن سوالات را مشخص میکردم و سپس به ترتیب ، ابتدا سوالهای غلط ، بعد نزده و در نهایت سوالهای درست را تحلیل میکردم و تحلیل خودم به این شکل بود که اول سعی میکردم سوال را خودم حل کنم و اگر نشد سراغ پاسخنامه میرفتم و آن را دقیق میخواندم تا کامل سوال را متوجه شوم.
ساعت مطالعه شما چگونه بود؟
در اوایل سال کنکورم به طور میانگین 10-9 ساعت مطالعه داشتم که بعد از عید آن را به میانگین 12-11 ساعت رساندم.
از چه منابع کانونی استفاده کردید؟ این منابع چه ویژگی داشتند؟
از تستهای بعضی کتابهای آبی به عنوان تست آموزشی و همچنین کتابهای سه سطحی برای تثبیت مطالب قبل از آزمون و دفتر برنامهریزی استفاده کردم.
از سایت و مجله کانون استفاده میکردید؟
از سایت کانون برای مشاهده کارنامه و خواندن مصاحبهها و دانلود نمونه سوال در فصل امتحانات استفاده میکردم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟
راستش هنگامی که میخواستم این مسیر را شروع کنم، من هم مثل همه یک سری شک و شبهه برای شدن و نشدن داشتم، ولی با گذر زمان و با دیدن پیشرفتم در آزمونها و پیدا کردن نقاط ضعف و قوتم و شناخت خودم مسیرم شفافتر شد و ماههای آخر سال کنکورم انتظار همچنین رتبهای را از خودم داشتم.
روز اعلامنتایج شما چگونه گذشت؟
روز اعلام نتایج بعد اعلام نفرات برتر کنکور تا خود اعلام نتایج پای سیستم بودم و استرسم بعد از گذشت هر ساعت و نزدیکتر شدن اعلام نتایج بیشتر و بیشتر میشد ولی با دیدن رتبهام و نتیجه تلاشهایم یک نفس عمیق کشیدم و این شکلی بودم، که دیدی شد؟ در کل روز پر استرسی بود ولی آخرش شیرین تمام شد طوری که تا صبح از ذوق نتوانستم بخوابم.
برای دانش آموزان و فرصت عید پیش رو چه پیشنهادی دارید؟
زمان عید یک فرصت خوب برای همه دانش آموزان است. به این صورت که کنکوریهایی که نسبتا قوی هستند به تثبیت مطالب و رفع اشکالات و دانش آموزان متوسط به کمی پیشروی و رفع نواقص و همچنین تثبیت مطالب خوانده شده بپردازند و اگر درست از تعطیلات عید استفاده کنید میتوانید یک پیشرفت خوبی در روند آموزشی داشته باشید.
مهم ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به این جایگاه برسید؟
استمرار و پیوستگی در مطالعه به نظرم یکی از مهمترین عواملی است که در مسیر کنکور دانش آموزان به آن نیاز دارند و اثرات آن در بلند مدت قابل مشاهده است
برای اولیا و نگرانیهایشان چه حرفی دارید؟
خوب طبیعی است که پدر و مادر نگران درس و کنکور بچههایشان باشند و کاملا حق هم دارند. در بعضی از کنکوریها توجه خانواده به درس خواندنشان باعث انگیزه مضاعف میشود و در بعضی دیگر برعکس. توصیهام به خانوادههای گرامی اینه که توجه داشته باشند به روند درس خوندن دانش آموز ولی نه به صورت زیادهروی بعضی وقتا توجه و کنترل زیادی هم باعث افت انگیزه و یک استرس بیشتر واسه دانش آموزه
و در آخر توصیه شما برای دانش آموزان:
توصیهام به شما عزیزان این است که هیچ وقت از مسیر ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید. مسیر کنکور مسیری است که پر از پیچ و خم است و قرار نیست همیشه شاهد پیشرفت خود باشیم. هدف ما این است که از پسرفتها برای پیشرفت خود استفاده کنیم و در آخر برای همه کنکوریهای عزیز آرزوی موفقیت میکنم. امیدوارم به هدفی که در ذهن خودتان دارید و تصورش کردید ، برسید.