«سوالاتی که در آنها اشتباه کرده بودم و نزده بودم را دوباره حل میکردم و بعد به پاسخنامه نگاه میکردم.»
نام و نام خانوادگی : هلیا نوروزی
پایه : هفتم
نام شهر ، استان : خدابنده ، زنجان
میانگین تراز : ۶۵۰۰
سالهای حضور در کانون : 2 سال
تعداد کل آزمونها : 48 آزمون
تحصیلات و شغل مادر : کاردانی ، خانه دار
تحصیلات و شغل پدر : فوق لیسانس ، کارمند
مصاحبهگر : الهام چنگیزپو
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق مادرم با کانون آشنا شدم و در آزمونها ثبتنام کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
از آزمونها یاد گرفتم با برنامه باشم و مطالعه بیشتری بکنم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
من همه ی آزمونها را شرکت کردم و خسته نشدم زیرا میدانستم این آزمونها نتیجه میدهد.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
در روز ۲ تا ۳ ساعت تست میزدم و هر ساعت، ۱۰ دقیقه استراحت میکردم و ۱ تا ۲ ساعت هم به درس های مدرسه اختصاص میدادم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، زیرا این آزمون ها به من کمک میکرد هم خودم را بسنجم و هم برای آزمون آمادهتر بشوم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات، به دلیل اینکه متوجه اشتباهاتم میشدم و آنها را تحلیل میکردم.
کارنامه ۵ نوع درس، به دلیل اینکه نقاط قوتم را میدیدم و بر درسهایی که نیاز به تلاش بیشتری داشتم تمرکز میکردم.
مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
من با برنامه راهبردی درس میخواندم و بعد از آزمون برای مقدار تستهایی که برای آزمون بعد لازم بود برنامه ریزی میکردم.
کدام درسها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درسها کسب میکردید؟
نقاط قوت من در درس علوم ، ریاضی، مطالعات و هدیه بود.
برای مطالعه این درسها ابتدا متن درس را میخواندم و نکات مهم را یادداشت میکردم و بعد از خواندن مرور میکردم. من همیشه نمره بالایی برای این درس ها کسب میکردم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
من ابتدا به سراغ درسهای مهم میرفتم و ایرادات هر درس را با رفع اشکال برطرف میکردم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله ؛ در درس ریاضی من ابتدا در درس ریاضی ضعیف بودم ولی بعد از گرفتن کتابهای آبی و سه سطی قلمچی توانستم این درسها را به نقاط قوت تبدیل کنم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله آنها میدیدند و اگر در درسی افت داشتم به من توصیه میکردند توجه بیشتری به آن درس داشته باشم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله به من کمک میکند تا بهتر به تمام درسهایم برسم و برای هر کدام برنامهای جدا داشته باشم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
کتابهای آبی، زیرا در مورد مبحث همان درس توضیح کاملی دارند و کتاب سه سطحی، زیرا سوالات به سه صورت آسان، متوسط و سخت است.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
به دلیل کتابها ، آزمونهای جامع و جلسهها که خیلی به من کمک کرده بودند ، تصمیم گرفتم امسال هم ثبتنام کنم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟
در همان روز جمعه آزمون را تحلیل میکردم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا دفترچه آزمون را دریافت میکردم سپس سوالاتی که در آنها اشتباه کرده بودم و نزده بودم را دوباره حل میکردم و بعد به پاسخنامه نگاه میکردم.
آیا برنامهی مدرسه با برنامهی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد میکردید؟
بله، ولی اگر گاهی هماهنگ نبود درس جدید را روخوانی میکردم.
اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
سعی میکردم پیشخوانی کنم یا توضیح های کتاب آبی را میخواندم.
آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
بله ، بین ۴ تا ۵ ساعت درس میخواندم.
در انتها نکته ای هست که بخواهید بیان کنید؟
برای پذیرفته شدن در آزمون ورودی تیزهوشان برنامهریزی کنید و اگر روزی خسته شدید بگویید: «پس از هر سختی آسانی است.»