گفت‌و‌گوی مهسا هاشمی با قهرمان پیوستگی ساناز جباری ثابت

در کتاب خودآموز معمولا سوالات اشتباه خود را می‌نویسم که هم غلط‌های خود را جبران کرده باشم و هم وقت زیادی از من گرفته نشود.

گفت‌و‌گوی مهسا هاشمی با قهرمان پیوستگی ساناز جباری ثابت

«تصمیم دارم در نیم‌سال دوم به تحلیل آزمون بیشتر بپردازم و وقت بیشتری بگذارم چون واقعا مهم است.»


نام و نام خانوادگی : ساناز جباری ثابت

پایه : هشتم

نام شهر ، استان : همدان ، همدان

سال های حضور در کانون : 4 سال (از پنجم دبستان تا هشتم)

تعداد کل آزمون ها : 117 آزمون

میانگین تراز : 7010

نام مدرسه : استعدادهای درخشان فرزانگان 1 

تحصیلات مادر : دیپلم خیاطی 

تحصیلات پدر : فوق دیپلم برق 



چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم‌سال‌ دوم گرفته‌اید؟ 

تصمیم دارم در نیم‌سال دوم به تحلیل آزمون بیشتر بپردازم و وقت بیشتری بگذارم چون واقعا مهم است.


    1. فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 
    2. اینکه رسیدن به اهدافی که دارم بیشترین امید را در ادامه راه به من می‌دهد.

    1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟ 
    2. بله معمولا سعی می‌کنم بعد از هر 1 ساعت ، یک ربع استراحت کنم و در این یک ربع کارهای شخصی خود را انجام می‌دهم.


    1. آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ 
    2. خواهرم تا حدی حروف الفبا را به من یاد داده بودند، اما در مدرسه به طور اساسی آنها را یاد گرفتم.


    1. آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟
    2. بیشتر برای اطلاع از تکالیف مدرسه و سوالاتی که در شب امتحان برایم پیش می‌آید و رفع اشکال و مشورت از دوستان همکلاسی خود کمک می‌گیرم . 
    3.  

    شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
  1. من از طریق خواهرم با کانون آشنا شدم. او از کلاس نهم در آزمون‌های کانون شرکت می‌کرد و من که آزمون های خواهرم را می‌دیدم به دادن آزمون ها علاقه‌مند شدم و از پایه پنجم شروع به آزمون دادن کردم.


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  2. این بود که توانستم در آزمون ورودی تیزهوشان قبول شوم و نیز بتوانم با تکنیک‌‌های آزمون و تست زنی آشنا شوم.
  3.  
  4. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
  5. پیوستگی در آزمون‌ها باعث می‌شود از روال درسی که دارم خارج نشوم و بتوانم با برنامه‌ای که کانون دارد، برنامه خودم را نیز جلو ببرم.


  1. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 
  2. پدرم در درس ها به من بسیار کمک می‌کنند و سعی می‌کنند با هم نقاط ضعف من را پیدا کنیم و من بتوانم آنها را جبران کنم.

  1. مطابق برنامه‌ راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 
  2. بیشتر سعی می‌کنم برنامه مدرسه و برنامه راهبردی ام را با یکدیگر مطابقت بدهم و داشتن برنامه راهبردی دلگرمی خوبی برای مواقعی است که نگران بی‌برنامگی خود هستم. من معمولا سعی می‌کنم طوری برنامه‌ریزی کنم که در هفته اول دروس خود را به مباحث آزمون برسانم و در هفته دوم به تست زنی بپردازم.


  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟
  2. دروس ریاضی ، زبان و عربی 
  3. برای ریاضی بیشتر سعی می‌کنم تمرین های مختلفی را حل کنم تا با همه نوع سوالی آشنا باشم.
  4. برای دروس عربی و زبان هم سعی می‌کنم به ترجمه عبارات دقت کرده و از تکنیک حذف گزینه‌های اشتباه استفاده کنم.
  5. با این روش‌ها هم درصدهایم در آزمون و هم نمراتم در مدرسه خوب می‌شوند.


  6. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه بر‌‌‌‌‌طرف می‌کنید؟ 
  7. در کارنامه ابتدا به سراغ درس‌هایی می‌روم که در آزمون فکر می‌کردم رتبه خوبی کسب کرده‌ام که معمولا دروس ریاضی و علوم هستند. پس از دیدن کارنامه سعی می‌کنم تست های متنوع‌تری از مبحثی که ایراد داشته‌ام حل کنم و وقت بیشتری برای آن مبحث بگذارم.


  1. آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟ 
  2. بله ، آنها معمولا سعی می‌کنند مباحثی که من افت داشته ام را بررسی کرده و به من تاکید می‌کنند در برنامه آزمون آینده خود ، این مبحث را مورد توجه بیشتری قرار دهم. 


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 
  2. بخش عمده ای از کمک هایی که تکمیل دفتر برنامه ریزی به من می‌کند این است که ساعات و میزان درس خواندن خود را با روزها و هفته های قبلی مقایسه می‌کنم و اهداف جدیدی برای هر روز تعیین می‌کنم و تا حد ممکن آنها را اجرا می‌کنم.

  3.  
  4. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 
  5. کتاب‌های سه سطحی ریاضی و علوم و عمومی ، این کتاب‌ها علاوه بر اینکه با انواع سوالاتی که دارند مرا با سوالات آزمون آشنا می‌کنند، چون در سه سطح طراحی شده‌اند باعث می‌شود خودم را مورد ارزیابی قرار دهم و سطح دروسی را که خواندم متوجه بشوم.


  1. آیا در این سال‌ها در آزمون‌های کانون غیبت کرده‌اید؟
  2. من تا به حال در هیچ آزمونی غیبت نداشته ام. 


  1. آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟ 
  2. بله، هر پنج‌شنبه برای اینکه بررسی کنم که آیا به اهدافم در هر هفته رسیده‌ام یا خیر در این آزمون‌ها شرکت می‌کنم. 


  1. آیا برنامه‌ی مدرسه با برنامه‌ی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ 
  2. اغلب برنامه مدرسه با برنامه آزمون هماهنگ بوده اما بعضی اوقات ناهماهنگی بوجود آمده بود که من سعی می‌کردم خودم آن مبحث جدید را برای خودم تدریس کنم و تست‌هایی از آن مبحث حل کنم تا کاملا بر آن مسلط شوم و این علاوه بر آزمون باعث می‌شد وقتی معلم آن را تدریس کرد من با آن مبحث آشنایی داشته باشم.


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. من معمولا سعی می‌کنم در هفته جدید وقتی که قصد خواندن درس مشخصی را داشتم پس از خواندن آن ، تحلیل سوالات آن مبحث را داشته باشم تا دوباره در دام آن سوالات نیافتم. 


  1. آیا کتاب خودآموزی دارید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کنید؟ 
  2. بله دارم ، در کتاب خودآموز معمولا سوالات اشتباه خود را می‌نویسم که هم غلط‌های خود را جبران کرده باشم و هم وقت زیادی از من گرفته نشود.

6/5/2023 11:31:02 AM
Menu