گفت‌و‌گو با قهرمان پیوستگی آتنا معرف

از کارنامه اشتباهات و کارنامه هدف‌گذاری استفاده کنم که به من کمک می‌کنند بدانم که در چه مباحثی یادگیری ناقص دارم.

گفت‌و‌گو با قهرمان پیوستگی آتنا معرف
  1. «از کارنامه اشتباهات و کارنامه هدف‌گذاری استفاده می‌کنم که به من کمک می‌کنند بدانم در چه مباحثی یادگیری ناقص دارم.»


نام و نام خانوادگی : آتنا معرف

مقطع و پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر ، استان : کرمانشاه ، کرمانشاه

سال های حضور در کانون : 4 سال (دهم و یازدهم و دوازدهم و پس از فارغ التحصيلی)

تعداد کل آزمون ها : 74 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : کارمند ، کارشناسی روانشناسی

شغل و تحصیلات پدر : کارمند بانک ، ارشد حقوق


  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
  2. از سال 98 به کانون آمدم که این حضور در آزمون ها به توصیه آشنایان بود.

  3. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
  4. خیر ، چون من علاقمند به شرکت در آزمون‌ها بودم و بسیار لذت بردم و خسته نشده ام.


  5. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
  6. کارنامه اصلی مهم ترین ابزار مورد استفاده ام است که اطلاعات جامع‌تری از مقایسه درس ها در اختیارم قرار می‌دهد. پس از آن سعی می‌کنم از کارنامه اشتباهات و کارنامه هدف‌گذاری استفاده کنم که به من کمک می‌کنند بدانم که در چه مباحثی یادگیری ناقص دارم.
  7.  
  8. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟ 
  9. بله تلاشم را می‌کنم که خود را به مباحث آزمون برسانم حتی اگر در کلاس ها تدریس نشده باشند سعی می‌کنم آن را تمام کنم. پایبندی به برنامه راهبردی در خواندن مباحث به مطالعه نظم می‌بخشد.
  10.  
  11. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟
  12. تقریبا سطح تمام دروس من نزدیک به هم است ولی به طور نسبی به نظرم درس زیست بیشتر نقطه قوت به حساب می‌آید. در تمام درس ها به تدریس دبیرهایم بیشتر اعتماد دارم و سعی خودم بر این است که پس از یادگیری مباحث تدریس شده توسط دبیر در درسی مثل زیست نگاه مختصری به درسنامه ها بکنم و تست ها را کامل بررسی کنم. در تمام درس ها در مدرسه نمره کامل را کسب می کنم. 


  13. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 
  14. به نظرم در سال دهم مطالعه قوی در درس ریاضی نداشتم که این باعث مشکل در پایه مباحثی از سال‌های بالاتر شد که نیاز به پیش زمینه داشتند که با اختصاص دادن زمان بیشتری به آن ها و درک عمیق تر و همچنین ترکیب آن ها با مباحث سال‌های بعد این مشکل را تا حد زیادی از بین بردم.
  15.  
  16. روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ 
  17. با توجه به این که تقریبا هر روز در یک کلاس کنکوری شرکت می‌کنم، با احتساب زمان کلاس به طور میانگین روزی 10 ساعت. در دروسی مثل فیزیک و ریاضی پس از نگاه کوتاهی به نکات حدود 90% زمانم را به تست اختصاص می‌دهم ولی در دروسی مانند شیمی و به ویژه زیست که بیشتر جنبه حفظی دارند ابتدا کتاب را مطالعه می‌کنم و حدود 60% زمان را به تست آن ها اختصاص می‌دهم.
  18.  
  19. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 
  20. ابتدا به سراغ دیدن نمره درس هایی می‌روم که در مدت مطالعه برای آزمون زمان بیشتری برای آنها گذاشتم و می‌خواهم ببینم که آیا درصدشان رضایت بخش بوده یا نه. سعی می‌کنم با پیدا کردن سوالاتی از آزمون که اشتباه پاسخ دادم مباحثی که در آنها یادگیری ام ناقص بوده را پیدا کنم.
  21.  
  22. آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟ 
  23. مادر و پدر من پس از هر آزمون نتیجه آن را جویا می‌شوند. اگر افت داشته باشم با اینکه متوجه ناراحتی آنها می‌شوم تلاش می‌کنند که علت افتم را پیدا کنند و راهنمایی ام کنند.
  24.  
  25. کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می‌کنید؟
  26. کتاب های آبی در درس زیست و شیمی

  27. آیا در این سال‌ها در آزمون‌های کانون غیبت کرده‌اید؟ چند آزمون دلیل غیبت شما چه بوده است؟
  28. بله چند غیبت داشته‌ام که البته فقط به دلیل بیماری بوده است که شرکت نکرده بودم.


  29. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
  30. در هفته اول پس از آزمون به تحلیل آزمون می‌پردازم.
  31. من کتاب خودآموزی دارم و آن را با دقت پر می‌کنم، اینطور که تمام نکات آزمون را با دقت در آن یادداشت می‌کنم.


5/30/2023 4:24:34 AM
Menu